Listopad 2008


Fernando aktuálně

29. listopadu 2008 v 11:16 | Kat |  Fernando Alonso







Rodiny jezdců

29. listopadu 2008 v 10:42 | Kat |  Rodina
    

Fernandova sestra Lorena





Fernandova manželka Raquel del Rosario


Nelson s rodinou


Felipe s rodinou


Felipe s manželkou



Felipe s bratrem



Nelson a jeho sestry







Malý Nelson a sestřičky




Massa posílá peníze

29. listopadu 2008 v 10:38 | Kat |  Felipe Massa


V Brazíli byly ničivé povodně a Massa se chystá pomoct. Obětem pošle 25 000 dolarů. "Je to smutná shoda okolností, že právě v těchto dnech děláme reklamu našemu závodu," prohlásil Massa v narážce na motokárový závod International Challenge of Go-Kart Champs.

"Vyslechl jsem spousty kritických hlasů, podle nichž bychom měli závod zrušit. My ale zastáváme právě opačný názor."


"Chceme lidem pomoct. Tak zní vzkaz, který vysíláme. Chceme poskytnout příklad solidarity a udělat maximum pro potřebné," prohlásil Massa.



Hamilton už rozdává rady mladším

29. listopadu 2008 v 10:16 | Kat |  Lewis Hamilton


Ještě před koncem sezony dostával rady on. Nejeden bývalý jezdec F1 radil Hamiltonovi, co dělat, aby vyhrál titul. Teď se role obrátily a rady dává Hamilton.
"Vím, že každý by některé věci rád urychlil, ale na zrychlování a sbírání zkušeností je potřeba pracovat pomalu," řekl Hamilton. "Najlepší je se zlepšovat postupně a do vyšší kategorie jít až tehdy, když se cítíte být absolutně připravení. V prvních letech je důležitá hlavně radost ze sportu. Vím, že motorsport je drahá záležitost, ale nejdůležitější je užívat si to a až potom si hledat sponzora. Když vás závodění baví, tak ze sportu můžete vytěžit podstatně víc. V mládežnických kategoriích je podstatně víc času na to, aby se jezci absolutně koncentrovali jen na závodění a aby se bavili s inženýry. V F1 už potom každého čekají jiné povinnosti - tiskové konference, reklamní vystoupení, sponzorské akce... Právě v tom byl největší rozdíl po mém přestupu z GP2 do F1."


Můj názor: Jaksi jsem nepochopila, jak může dávat rady. Je tam teprve dva roky, je fakt, že získal titul ale jeho zkušenosti jsou minimální. Hlavně, když říkal, že on poslouchá jen svého otce a rady od jiných nepřijímá. Teď je dává sám. Celý mi to přijde od něj divný. Rady může dávat těm, kteří hned v první sezoně přijdou do Ferrari nebo jako on do McLarenu, protože to se z celého pole stalo jen jemu.


Massa - fotky

28. listopadu 2008 v 12:32 | Kat |  Felipe Massa

Alonso pomýšlí na třetí titul

28. listopadu 2008 v 12:15 | Kat |  Fernando Alonso
 

Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso vidí následující sezonu v dobrém světle a myslí, že může vyhrát titul.
"Ano, myslím na to, že můžeme bojovat o titul," řekl Alonso. "Jsem si víceméně jistý, že bez třetího titulu neodejdu."
"20. ledna budu mít tušení jak dopadne příští rok." v lednu totiž usedne poprvé do nového vozu Renault.


Berniho medaile - Skvělý nápad nebo katastrofa?

28. listopadu 2008 v 12:06 | Kat |  Různé


Když jsem poprvé uslyšela o možnosti udávání medailí, tak jsem to považovala za vcelku dobrý nápad. Kdyby platil letos vyhrál by Massa, kterému jsem to fakt přála. Když jsem se nad tím ale zamyslela nyní, názor jsem změnila.
Je super, že by vyhrál ten, kdo vyhrál více závodů, ale nadruhou stranu to nemusí být vždy nejspravedlnější. Pokud by toto pravidlo platilo letos vyhrál by Massa před Hamiltonem. Třetí by byl Räikkonen, čtvrtý Alonso a až pátý Kubica.
Bylo by spravedlivé, aby byl Kubica až za Alonsem? Já bych Fernandovi přála, aby byl první, ale on prostě nebyl letos lepší než Kubica, alespoň neměl tak dobrý vůz. Vždyť v první polovině seriálu se to pro něj vyvíjelo tragicky. Pak se vůz zlepšoval, přišly dvě vítězství, ke kterým potřeboval notnou dávku štěstí. Neříkám však, že vyhrál neprávem, podle mě si to zasloužil. Kubica se však pravidelně dostával na bodované příčky, na stupně vítězů. Nezasloužil by si být až pátý.
Já vím, že tohle je jen o čtvrtém místě, ale co když se to stane v souboji o první místo. Co když ten první vyhraje například první tři závody a pak už nebude dojíždět, bude věčně poslední. Špička bude tak vyrovnaná, že ostatní budou mít vítězství jen jedno nebo dvě, ale budou pravidlelně na bedně.
Menší týmy jako Force India se celou sezonu hnaly za tím, aby získaly alespoň jeden bod. Co bude pro ně motivace teď? Pohár konstruktérů? A co jezdci, ty chtějí bodovat.
Na druhé straně je fakt, že se možná bude více bojovat o vítězství. Kdyby místo medailí radši zavedli jiný bodovací systém, kde by vítěz měl více bodů než nyní.
Já doufám, že medailový systém nebude, ale pokud ano stejně s tím nic nenadělám...

Jenson čeká příští rok vítězství

28. listopadu 2008 v 9:32 | Kat |  Jenson Button


Jenson Button neprožil dvakrát povedené poslední dvě sezony. V sezoně 2006 vyhrál svůj první závod a očekávalo se, že ne poslední. V další sezoně se mu však vůbec nedařilo a letos také ne. Přesto věří, že příští rok se zase postaví na stupně nejvyšší. Řekl to během dnů Hondy, kde poděkoval všem za podporu.

"Rád bych moc poděkoval všem za vaší podporu," řekl Button. "Poslední 2 roky byly pro nás velmi těžké. Myslím ale, že máme velmi silný tým a skutečnou vášeň pro závodění, příští rok se to otočí v náš prospěch. Už jsem měl možnost vidět, co se děje s novým vozem, všechno vypadá velmi dobře. Cítím to jako v roce 2006, kdy jsem třikrát skončil na bedně a jeden závod dokonce vyhrál. Vše je teď velmi pozitivní - doufám, že získám více vítězství příští rok."

Hamilton byl v Británii zase druhý

27. listopadu 2008 v 11:01 | Kat |  Lewis Hamilton


Hamilton v Británii opět prohrál. Nejprve byl podle The Times nejlepším pilotem Alonso a nyní se i ve výběru Sportovec roku musel Hamilton sklonit před jiným.
V anketě se musel spokojit se druhým místem. Jezdec F1 byl poražen trojnásobným olympijským vítězem Chrisem Hoyem. Cyklista v Pekingu získal zlato ve sprintu, keirinu a týmovém sprintu. Sportovkyní roku se zase stala britská plavecká hvězda Rebecca Adlington, dvojnásobná olympijská vítězka.

Santader od McLarenu k Ferrari, Alonsa chce k italskému týmu

27. listopadu 2008 v 10:39 | Kat |  Aktuálně


Santader je španělská banka. V roce 2007 přešla spolu s Fernandem Alonsem k McLarenu a stala se tak jejím hlavním sponzorem. Alonso však po sezoně odešel. Santader však měl smlouvu na tři roky, což znamená do konce roku 2009.
Nyní se však chystá přejít k Ferrari.
"Santander se stane sponzorem Ferrari od roku 2010, to je jistá věc," řekl Botin.
Již v minulosti nabízela španělská banka Ferrari za Alonsa peníze. Spoluprace Santaderu s Ferrari podle španělských médií znamená zájem italského týmu o Fernanda Alonsa.
"Alonso je nejlepší pilot na světě a rádi bychom s ním opět pracovali. Bohužel to není v naší kompetenci." řekl Botin.

Jak by se změnila historie?

27. listopadu 2008 v 9:56 | Kat |  Aktuálně


Vypadá to, že možná už příští sezonu se do F1 zavede medailový systém. Kdo bude mít nejvíc zlatých medailí, tedy vítězství, stane se mistrem světa. Kdyby to platilo již v minulosti tak by to dopadlo následovně:


1958: Stirling Moss a ne Mike Hawthorn
1964: Jim Clark a ne John Surtees
1967: Jim Clark a ne Denny Hulme
1977: Mario Andretti a ne Niki Lauda
1979: Alan Jones a ne Jody Scheckter
1981: Alain Prost a ne Nelson Piquet
1982: Didier Pironi a ne Keke Rosberg
1983: Alain Prost a ne Nelson Piquet
1984: Alain Prost a ne Niki Lauda
1986: Nigel Mansell a ne Alain Prost
1987: Nigel Mansell a ne Nelson Piquet
1989: Ayrton Senna a ne Alain Prost
2008: Felipe Massa a ne Lewis Hamilton

"Ten systém prosadím," řekl Ecclestone. "Všechny týmy jsou pro. Momentálně jsem naštvaný na všechny, kteří si neustále stěžují, že Formuli chybí předjíždění. Důvodem je malá motivovanost jezdců. Jsem-li druhý, nebudu riskovat vyřazení jen kvůli zisku dalších dvou hloupých bodů. Osm jich mám v kapse, což mě motivuje pouze k udržení pozice. Pokud bude určujícím prvkem zlatá medaile, změní se to! Budete překvapeni."
Podle něj by se medaile měli rozdávat již příští sezonu.
To Jordan je jiného názoru.
"Myslím, že je to nesmysl. Formule 1 by se měla zaměřovat na důležitější věci, než jsou změny v bodovacím systému.""I Felipe Massa, jezdec který letos skončil druhý, si moc dobře uvědomuje hodnotu každého bodu. Když začínal a musel bojoval na samotném konci jezdeckého pole, byl právě zisk bodu tím co ho tak motivovalo. Každý bod totiž znamenal pro tým přiliv nových financí."
"McLaren a Ferrari jsou týmy s ohromnými rozpočty, ale jsou tu i menší, jako Toro Rosso a Force India. Tyto týmy jsou pro fungování seriálu klíčové, protože se v nich formují noví mistři světa."
"Jedná se o něco co by se mělo řešit. Musí se totiž myslet i na ty, kteří nemohou bojovat o vítězství v každém závodě. Nevěřím tomu, že s tímto návrhem všichni souhlasí."


Vettel - fotky

24. listopadu 2008 v 12:25 | Kat |  Sebastian Vettel

Grosjean příliš mladý pro F1

24. listopadu 2008 v 11:44 | Kat |  Renault


Romain Grosjean byl dlouho ve hře o místo v kokpitu Renaultu, kde měl být následníkem Nelsona Piqueta jr. Příští rok však bude jezdit za Renault Alonso a Piquet.
Poslední rozhodnutí šéfa Renaultu Flavia Briatoreho bylo prodloužení s Romainem o jeden rok. Pro tohoto rodilého Švýcara to znamená rok v GP2.
Španělským novinám Marca to Flavio vysvětlil tak, že byl Grosjean na debut v příštím roce příliš mladý. Navíc prý Brazilčan udělal v minulé sezoně příliš mnoho chyb.
"V naší situaci by bylo příliš velké riziko experimentovat s novým jezdcem," uvedl Briatore.
Renault po skončení sezony pustil svého testovacího jezce Di Grassiho do Hondy a jezdeckou dvojici nechal beze změn.


Hamilton stráví Vánoce u Nicole

24. listopadu 2008 v 9:34 | Kat |  Lewis Hamilton
 

"Je to žena, kterou by jsem si dokázal představit jako svoji manželku," řekl o Nicole Scherzinger ze skupiny PD Hamilton.
Hamilton by měl strávit Vánoce doma u Nicole v Kentucky.
"Pocházím z velmi konzervativní rodiny," říká Nicole. "Můj děda byl kněz a já jsem v minulosti chodila každý týden do kostela. I nyní tam chodím dost často."
Hamilton rovněž patří k věřícím.
"Já jsem byla u Lewise a jeho rodiny už několikrát a všichni ke mně byli velmi milí. Cítila jsem se tam výborně a věřím, že stejně se bude cítit i on u nás."
Nicole jsme mohli vidět v posledním závodě v Brazílii. "Celá jeho rodina byla po úspěších úplně nadšená. Všichni to s ním prožívají a to poslední kolo v Brazílii bylo neskutečné. I já jsem byla vzrušená. Bylo mi jedno, jestli mám dobrý make-up, nebo jak vypadám. Tehdy nás všichni fotili a já jsem měla v očích šampaňské. Vypadala jsem směšně, ale bylo mi to jedno. Byla jsem na něho hrdá." řekla Nicole.

Walker o Barichellovi a Kimim

23. listopadu 2008 v 20:31 | Kat |  Různé


"Rubens je velice dobrý závodník, je velmi zkušený, tvoří s Jensonem Buttonem schopnou a vyrovnanou dvojici. Podle mého jsou pro Hondu jeho zkušenosti nedocenitelné."
"Rubens by byl prospěšný kterémukoliv týmu, pokud odhlédnu od finančních důvodů, nevidím důvod, proč angažovat Sennu."
"Jméno má, ale kvality Ayrtona ne. Možná si šanci v F1 zaslouží, ale měl by ji dostat kvůli svým schopnostem a ne kvůli jménu," dodal Walker.


"Jeho problémem byly v roce 2008 především pneumatiky, vyvážení vozu a jeho vlastní jízdní styl, který neladil s vozem Ferrari tak dobře, jak tomu bylo v případě Massy," prohlásil Walker o Raikkonenovi.
"A jelikož nevíme, jaký bude monopost Ferrari pro rok 2009, nevíme ani, jak dalece bude Räikkönenovi vyhovovat. Myslím ale, že skutečnost, že s ním Ferrari pro příští rok počítá, velice jasně naznačuje, jak dalece jsou spokojeni s jeho psychickým stavem, duševní pohodou a vším ostatním, co je nezbytné, aby člověk byl dobrým závodníkem. Räikkönen bude mít celou zimu na to, aby si nechal projít hlavou, jak a proč přišel o mistrovský titul. A také o tom, že v roce 2009 se pokračuje dál a že on sám s tím vším musí něco udělat."
"Stále předpokládám, že na špici budou Ferrari, Renault, McLaren a BMW, zatímco zbytek bude někde vzadu. Jednoduše proto, že oni mají dostatek peněz, odborných znalostí a taky výrobních zařízení, díky čemuž dokážou postavit vozy odpovídající novým předpisům lépe a rychleji než jejich konkurenti."


NAVRCHOLU.cz

Kubica spokojen se sezonou

23. listopadu 2008 v 20:27 | Kat |  Robert Kubica


Robert Kubica, který letos skončil čtvrtý, je přesvědčen o své konkurenceschopnosti pro příští sezonu.
"Mým úkolem bude vydat ze sebe to nejlepší a vyvarovat se chyb. Zbytek opravdu není v mých rukách," uvedl Kubica.
Kubica uvedl, že je spokojen se 7 pódii a 14 závody na bodech.
"Všechno ukazuje na to, že to byla dobrá sezona. Jsem šťastný, že jsem mohl pro BMW vybojovat vítězství ve velké ceně."

Webber při charitativním závodě sražen autem

23. listopadu 2008 v 13:04 | Kat |  Mark Webber
  

Mark Webber uspořádal tradiční charitativní závod "Mark Webber Pure Tasmania Challenge." V něm závodníci urazí během pěti dní 250 kilometrů na horském, kole, kajaku, raftu, či pěšky v horském terénu.
V předposledním dnu akce se však stala nepříjemná nehoda jezdci stáje Red Bull. Webbera při jízdě na kole srazilo auto a utrpěl zlomeninu nohy. Ještě týž den byl na operaci.
"Vypadá to, že (Mark Webber) je mimo hru ohledně zimních testů, ale očekáváme jeho účast při Velké ceně Austrálie," řekl Red Bull.
Pokud by někdo chtěl něco Markovi vzkázat může mu poslat e-mail na feedback@redbullf1.com, vzkazy by mu měli být předány.

Alonso: Glock Hamiltona nepustil

21. listopadu 2008 v 9:17 | Kat |  Aktuálně
  

"Je absolutně jasné, že Glock ho nenechal jen tak předjet a neudělal ani nic jiného, co by působilo podivně," sdělil Alonso španělským novinářům. "Právě naopak... Není mi jasné, jak vůbec dokázal dojet na suchých pneumatikách do cíle,"řekl ohledně závěru poslední VC.
"V posledním kole hodně pršelo. Zajížděli jsme časy 1:20 (na mokrých gumách) a on jel 1:44, což byl stejný čas, jaký měl Trulli,"


Zlato, stříbro, bronz - možná brzy ve F1

19. listopadu 2008 v 16:21 | Kat |  Různé


Ecclestone přišel nedavno s návrhem, že vítězem šampionátu se stane ten, který bude mít nejvíc vítězství. Jezdci by dostávali medaile. "Mezinárodní automobilová federace a všechny týmy s tím souhlasí, takže to tak uděláme!" oznámil Ecclestone nekompromisně. "Každý zná význam medailí. Ví jakou cenu má zlato, stříbro i bronz. Téměř v každém sportu to takhle funguje. Důsledkem bude, že když přijedeme do Melbourne, každý bude chtít dojet první a odvést si zlato. Nikdo se nespokojí s pár body!" V současné době se čeká na souhlas od Světové rady pro motorsport. Bodování poháru konstruktérů by zůstalo zachováno v současné či mírně obnovené podobě. "Jsem šťastný, že jsem se setkal s takto pozitivním přijetím. Půjdeme správnou cestou a donutíme jezdce k riskantnějším předjížděcím manévrům."

Hamilton a známky

19. listopadu 2008 v 16:16 | Kat |  Lewis Hamilton


Podle všeho by se v Británii měly objevit známky s Lewisem Hamiltonem. Dosud však nepadlo žádné oficiální rozhodnutí. Nápad se však zvažuje. Britská pošta byla dlouho názoru, že žijící lidé, kteří nejsou z královské rodiny na známkách nemají co dělat.
Pokud by byl Hamilton na známkách, následoval by tak Kimi Raikkonena, kterého takto uctila finská pošta.

Bude Alonso otcem?

19. listopadu 2008 v 16:10 | Kat |  Fernando Alonso


Španělský list Diario Sport uvedl informaci, že manželka Fernanda Alonsa Raquel del Rosario je těhotná. Spekulace však nebyla potvrzena ale ani vyvrácena. Fernando a Raquel 17. listopadu oslavili druhé výročí svatby.


Nelson - fotky

18. listopadu 2008 v 9:29 | Kat |  Nelson Piquet

Rubens porazil Felipeho

18. listopadu 2008 v 8:29 | Kat |  Různé
   

V Brazílii se jako každý rok konaly tradiční motokárové závody Granja Viana 500. Účastníky byli i Barichello, Massa a Piquet.
Vítězem se nestal nikdo jiný než zkušený matador Rubens Barichello, který se během jedenáctihodinových závodů střídal za volantem se svými přáteli Tonym Kanaanom a Lucianom Burtim. A byl to Rubens, který pro svůj tým vybojoval pole-position.
Na třetím místě skončil letošní vícemistr světa ve F1 Felipe Massa, který jezdil spolu se svým mladším bratrem a pilotem FIA GT Xandihem Negraa. Na začátku měl technické problémy a v cíli byl sice až čtrvtý, ale Nelsinho Piquet byl kvůli lehčí motokáře dodatečně diskvalifikován, a tak se Felipe dostal na podium.
Mezi dalšími závodníky se objevili např. Fittipaldi, Meira, Pizzonia atd.








Kdo bude jezdit za Force India?

16. listopadu 2008 v 17:58 | Kat |  Force India


Jednou velkou neznámou v F1 je nyní jezdecké složení nejslabšího týmu právě skončené sezony. Dosud za ně jezdil Fisichella a Sutil, kteří nezískali v tomto roce ani jeden bod.
Force India ale začala spolupracovat s McLarenem. To vyvolalo spekulace o tom, že McLaren bude chtít ovlivnit složení jezdců. Ve Španělsku se mluví o tom, že by za Force India měl jezdit testovací jezdec McLarenu Pedro de la Rosa.
Sutilův manažer však tvrdí, že mají platnou smlouvu a nevidí důvod v tom ji přerušit. Podobně je na tom prý i Fisichella.

Testování Hondy bez Barichella

16. listopadu 2008 v 17:52 | Kat |  Honda
 

Příští týden bude Honda testovat v Barceloně. Pozvala tam dva mladé jezdce Bruna Sennu a Lucase di Grassiho. Oba se tak připojí k testovacímu jezdci Wurzovi a závodnímu jezdci Buttonovi. Testovat překvapivě nebude Barichello.
"Jenson Button a Alex Wurz zkompletují hlavní program, v němž se zaměříme na klíčové technické změny, jež jsou ohlášeny pro novou sezónu," stojí v oficiálním prohlášení Hondy.
Mluví se o tom, že v Hondě pro Barichella příští rok nebude místo a nahradí ho právě jeden z dvojice di Grassi a Senna.

Ecclestone - dokud nás smrt nerozdělí

16. listopadu 2008 v 17:47 | Kat |  Aktuálně


"Nikdy, nikdy, nikdy," odpověděl Ecclestone listu Gulf News na otázku kdy předá kontrolu nad F1 svému nástupci. "První den, kdy nepřijdu do práce bude ten, kdy mě budou spouštět do hrobu. A k tomu se ještě nechystám," prohlásil vitální Brit.
Bernieho se jen tak nezbavíme

Alonso - foto

16. listopadu 2008 v 15:52 | Kat |  Fernando Alonso




Felipe Massa - životopis

15. listopadu 2008 v 19:07 | Kat |  Felipe Massa






Felipe Massa se narodil 25. dubna 1981 v brazilském Sao Paolu. Vyrostl do výšky 166 cm a váží 59 kg. I on začal jezdit nejprve na motokárách a to od osmi let. Hned ve své první sezoně vybojoval čtvrté místo. Poté jezdil po nejrůznějších brazilských a mezinárodních motokárových závodech a šampionátech. Později závodil ve Formuli Chevrolet, Formuli Renault či Evropské Formuli Renault (poslední dvě soutěže vyhrál). Tyto soutěže pak vyměnil za Formuli 3000. Vyhrál 6 z 8 závodů a od té doby se o něj začaly zajímat týmy F1. Začal testovat pro Sauber a v roce 2002 podepsal smlouvu a stal se závodníkem F1. Massa jezdil po boku Nicka Heidfelda. Za celou sezonu, ve které byl nejlépe pátý, získal pouhé 4 body. Na konci dostal stop na jeden závod a místo něj se na trati objevil Frentzen. Tomu pak také Sauber nabídl smlouvu a Massa se ocitl bez angažmá. V roce 2003 testoval Massa za Ferrari a pomalu se začal ve světě F1 rozkoukávat a získávat nové zkušenosti. Roku 2004 už Felipe opět jezdil za Sauber, kde získal nyní již 12 bodů. Nestačilo to ale na stájového kolegu Fisichellu. V roce 2005 se stal jeho kolegou mistr světa Villeneuve, kterého Massa dokázal porážet. Po sezoně se však Massa vydal jinam. Do Ferrari, kde byl v tu dobu nejlepší jezdec F1 Michael Schumacher.
Felipe začal sezonu ve Ferrari dobře. Kvalifikoval se do prvního závodu sezony na druhé místo, v Malajsii se prodral z 21. místa na páté a přitom porazil i Schumachera. První stupně vítězů si vybojoval v Německu, kde byl třetí za
stájovým kolegou a Fernandem Alonsem. Massa se od svého kolegy mnohé naučil, pomohl mu k tomu, aby bojoval o vítězství a stal se snad jediným týmovým kolegou Schumachera, se kterým se Němec spřátelil.
V dalším roce přišel do Ferrari Kimi Räikkonen, který se měl stát nástupce odevšivšího Schumachera. Massa s ním držel krok, ale pak přišli zbyt
ečné chyby a prakticky ztráta šance na titul. Musel tak podporovat svého stájového kolegu v boji o titul. Nakonec Kimi doopravdy zvítězil, a nutno podotknout, že bez Massy by se mu to jen těžko podařilo. Felipe nakonec v hodnocení skončil čtvrtý. Podepsal smlouvu s Ferrari do roku 2010.
V sezoně 2008 však bojoval o titul. Jako jediný měl šanci vzít titul Hamiltonovi. V Maďarsku se mu povedlo na startu předject jak Kovalainena tak Hamiltona. Ještě tři kola před cílem vedl. Pak ale odstoupil pro poruchu motoru. V Singapuru zase odjel z boxů z tankovací hadicí. Možná to ho stálo titul. Jen pár vteřin se z něj mohl radovat, dokud Hamitlon v poslední zatáčce nepředjel Glocka a nezískal tak titul pro sebe. Pro většinu lidí se však mistrem stal právě Massa.
Když nezávodí rád sportuje (má rád fotbal a vodní sporty), z filmů má rád Casino nebo 24 hodin, rád hraje na play-stationu, nemá vyhraněný hudebný styl a mezi jeho zvláštní koníčky patří nakupování. Felipe je ženatý, vzal si Raffaelu Bassi.

Robert Kubica - životopis

15. listopadu 2008 v 19:00 | Kat |  Robert Kubica



 


Narodil se 7. 12. 1984 v polském Krakově. Závodit začal už ve čtyřech letech. Otec mu koupil motokáru, ale byl ještě příliš mladý, aby mohl závodit na polském šampionátu. Když pak vyrostl, získal šest titulů. S motokárami získal ještě řadu úspěchů, ale jeho cíle byly jinde.
Ve formuli začal jezdit od roku 2000 jako testovací jezdec ve voze ze série Formule Renault. Ve své první sezoně vybojoval pole-position, v roce 2002 již vyhrál 4 závody a celkově skončil druhý. Po letech u Formule Renault se přemístil do Formule 3. V roce 2005 vyhrál Kubica Světovou sérii Renault s týmem Epsilon Euskadi, což mu zajistilo testování ve Formuli 1 za tým Renault.
V roce 2006 se stal Kubica oficiálním testovacím a třetím jezdcem u týmu BMW Sauber. Když jednou kvůli nemoci nemohl závodit Villeneuve, poprvé si zkusil Kubica závod F1. V kvalifikaci na VC Maďarska si hned vyjel 9. místo a porazil tak týmového kolegu, Nicka Heidfelda. V závodě dojel Robert sedmý, nicméně byl po závodě diskvalifikován za příliš malou váhu vozu. Poté Villeneuve z týmu BMW odešel a Kubica tak měl zůstat do konce sezóny i na sezónu příští. Ve svém třetím závodě dojel třetí. V sezoně 2007 byl celkově šestý. V sezoně 2008 udělalo BMW obrovský pokrok a začalo se s ním počítat. Kubica si vyjel pole-position, a začal se objevovat na stupních vítězů. Neustále je v kontaktu s nejlepšími, a má šanci i na titul.V roce 2008 při VC Kanady, kde měl o rok dříve nehodu, vyhrál poprvé v životě závod F1. Navíc pomohl BMW k dublu, když druhý skončil jeho týmový kolega Heidfeld. Tímto závodem se také dostal do vedení šampionátu. Tam však dlouho nevydržel. Do posledních závodů byl v boji o titul. Nakonec však skončil až čtvrtý, když třetí Räikkonen získal stejně bodů jako on.

Giancarlo Fisichella - životopis

15. listopadu 2008 v 18:57 | Kat |  Giancarlo Fisichella


 


Závodní kariéru začal v roce 1984 v národním šampionátu minimotokár a hned v úvodní sezoně byl k neporažení, zvítězil ve 12 závodech. O rok později je mistrem Itálie ve třídě kadet, který dokázal obhájit i v letech 1986 a 1987. V roce 1988 se stává mistrem světa na motokárách. Ve vítězném tažení pokračuje i v roce 1989 a v evropském šampionátu končí na druhém místě, na mistrovství světa je až na čtvrtém místě, ale zazářil v prestižním závodě motokár v Honkongu. V následujících letech končí až pátý v italském mistrovství motokár, na mistrovství Evropy motokár je druhý a zvítězil v mistrovství formule Alfa. Od roku 1992 bojuje o titul italského šampiona ve Formuli 3 a hned ve své první sezoně dokázal zvítězit v Imole a zajistil si tak osmou pozici v celkovém pořádí. V následující sezoně je již druhý, když dokázal zajet pole position v Monaku a v samotném závodě dojel na druhém místě, navíc obsadil třetí místo na mistrovství Evropy motokár. Rok 1994 mu přinesl vysněný titul mistra Itálie ve Formuli 3 s deseti vítězstvími. V témže roce dokázal zvítězit v Monaku a Macau, které jsou výborně obsazenými závody. Navíc v britském šampionátu Formule 3 končí na 16. místě. V roce 1995 opouští formulové vozy a pokouší štěstí v cestovních vozech DTM s vozem Alfa Romeo, ale končí na 15. místě. Koncem roku přichází nabídka Minardi na testování vozu. Fisichella svými výkony přesvědčil vedení týmu a v roce 1996 je stálým pilotem Minardi. Stíhá se věnovat i cestovním vozům a v seriálu ITC s Alfou Romeo končí na šestém místě. Jeho talentu si všiml i Eddie Jordan a nnabídl mu místo ve svém týmu na další sezonu. To se mu vyplatilo a v mistrovství končí na osmém místě. Jeho manažerem se stává Flavio Briatore a pomáhá mu do týmu Benetton. V Benettonu zkončil na devátém místě. Rok 2000 mu přináší zatím nejlepší umístění v mistrovství světa a je šestý. Vozy Benetton přešli na motory Renault a sezona je považována za nepovedenou, Giancarlo opouští tým a vrací se do Jordanu, kdde se dočká svého prvního vítězství ve Formuli 1 po zmatené GP Brazílie 2003. Od roku 2005 je opět u týmu Renault, kde se dočkal zatím dvou vítězství. Dělal dvojku Fernandovi Alonsovi, který vyhrál dvakrát titul. Pak ale odešel. Fisichella byl tak týmovou jedničkou. Za celou sezonu nestál na stupni vítězů a nakonec byl před ním i Kovalainen.
V dalším roce přešel do nového týmu Force India. Za celou sezonu se mu nepodařilo získat bod, stejně tak Sutilovi.

Nick Heidfeld - životopis

15. listopadu 2008 v 18:54 | Kat |  Nick Heidfeld


 


Nick nezačínal s automobilovými závody jinak, než jeho soupeři. Také on udělal své první motoristické kroky v motokáře. Po 8 letech úspěchů zazářil v německém šampionátu Formule Ford 1600, když vyhrál v sezoně 1994 8 z 9 závodů. O rok později přestoupil do prestižní třídy německé Formule Ford Zetec a na cestě k titulu posbíral čtyři vítězství. Pro jeho kariéru však mělo větší vliv to, že si Nickova talentu povšiml Norbert Haug, pracující pro Mercedes. S podporou německé automobilky postupoval pak až na samý vrchol. Ale postupně. Mercedes dopomohl Nickovi k přednímu týmu německého šampionátu F3, který byl označován za jeden z nejvyrovnanějších a nejkvalitněji obsazovaných. Spolu s týmem BSR a monopostem Dallara Opel skončil celkově v sezoně 1996 třetí a zazářil v náročném závodě v Macau. Sezona 1997 se Nickovi vydařila. Své mecenáše nezklamal a získal titul v německém šampionátu F3 s pěti vítězstvími a 11 pódiovými umístěními. Především pak triumf v mezinárodním závodě v Monaku přímo před očima šéfů týmů F1 byl využitou příležitostí. Ve věku 20 let se stal testovacím jezdcem stáje McLaren Mercedes a na další rok si zajistil angažmá v týmu, který podporoval McLaren v šampionátu FIA F3000. První měření sil s Juanem Pablo Montoyou bylo těžké, Nickovi chyběly zkušenosti a přestože byli s juniorským týmem McLarenu Kolumbijci a stáji Super Nova stále na dohled, chybou v poslední kvalifikaci šampionát ztratil. Přesto to byl vynikající úspěch a skoro nikdo nepochyboval o tom, že šampionem sezony následující bude právě Nick Heidfeld. Vycházející hvězda německého motorsportu dokázala s podporou automobilky Mercedes - Benz v sezoně 1999, že zájem o jeho osobu je zcela na místě a Nick získal titul rozdílem třídy. Jedinými konkurenty mu byli Uruguayec Gonzalo Rodriguez a britský pilot Jason Watt. První však nešťastně zahynul v závěru sezony při závodě Champ Car a druhý byl pro boj o titul příliš nezkušený. Nick byl ve formě a logickým krokem mohla být jedině Formule 1. McLaren Mercedes měl však Häkkinena a Coultharda. Nastoupil tedy do týmu trojnásobného šampiona Alaina Prosta. Nadějné předsezonní časy však byly při závodech zklamáním. Navíc měl monopost konstruovaný Alanem Jenkinsem neustálé problémy s elektronikou a díky věčným prostojům nebyl tým schopen odladit podvozek. Přes zkušenost týmového kolegy Jeana Alesiho se tým propadal a Nickovým nejlepším umístěním bylo 8. místo v GP Monaka. Cílem projel pouze v 5 ze 17 závodů. Již závěrem roku bylo jasné, že ve francouzském týmu mladý jezdec končí. Rok 2001 byl pro Nicka nejúspěšnější, ale zároveň i rokem největšího zklamání. Jeho první závod v barvách Sauberu skončil 4. místem a při třetím závodě v Brazílii vystoupil poprvé na stupně vítězů. Dalšími body dopomohl stáji k famóznímu úspěchu, když skončil soukromý tým Petera Saubera v Poháru konstruktérů na 4. místě. Zdatným soupeřem mu byl týmový kolega Kimi Raikkonen, ale Nick byl celkově úspěšnější. Bohužel pro něj si však v Mercedesu mysleli něco jiného a na místo odcházejícího Miky Häkkinena byl koupen do týmu McLaren právě Raikkonen. Rozhodnutí týmu z Wokingu bylo překvapením, čekatelem na závodní monopost byl totiž celou dobu Nick. Sauber C21 byl ještě spolehlivější jak jeho předchůdce, ale konkurence byla stále vyrovnanější a jejich vozy stále spolehlivější. Nick přijal výzvu a bojoval, aby dokázal, že McLaren volil špatně. Jeho velmi ceněný, ale nezkušený týmový kolega Felipe Massa byl více mimo trať, takže vývoj vozu ležel na německém jezdci. Tým skončil v Poháru konstruktérů na 5. místě, ale Nick bodoval pouze ve čtyřech Grand Prix. Nejlépe skončil 4. ve Španělsku. Ve třetí sezoně u Sauberu pokračovala sestupná tendence. C22 nepotvrdil očekávání a Nick posbíral až do GP USA pouhé dva body. Riskantní strategie a trocha štěstěny přinesla úspěch právě v Indianapolis. Týmový kolega Heinz Harald Frentzen skončil třetí a Nick na místě čtvrtém. Přestože s Nickem byly spojeny nejlepší výsledky Sauberu, překvapivě s ním Peter Sauber smlouvu na konci roku 2003 neprodloužil. Německý jezdec definitivně ztratil podporu Mercedesu a o setrvání v F1 musel těžce bojovat po celou zimu. Už to vypadalo, že Nick opustí F1 potichu, nepozorovaně a předčasně, podobně jako je jeho jízdní styl. Po sérii jednání a zimních testech však podepsal smlouvu s Eddiem Jordanem. Tým se však potýkal i v roce 2004 s finančními problémy a za celou sezonu získal Nick pouhé 3 body. Spolupráce s týmem ze Silverstone obrat v kariéře nepřinesla, navíc šéf týmu nepovolil Nickovi testovat Williams, kde o něj měli zájem jako o náhradníka za zraněného Ralfa Schumachera. Po odchodu Buttona měl Frank Williams volný jeden kokpit. Tentokrát už si dal Heidfeld záležet, aby nedopadl jako u McLarenu. V zimním rozstřelu porazil Brazilce Pizzóniu, který po místě toužil také. Byli stejně rychlí, přesto si tým vybral Heidfelda. Protože pro něj byl důležitější víc tým než osobní ambice. Rozhodnutí se dozvěděl až těsně před představením nového monopostu pro sezonu 2005. Nejásal. "Fajn, tka jdeme na to," prohlásil stroze. Se stejnou lehkostí pak drtil týmového kolegu Marka Webbera. Stejně to ale nehrálo roli Williams, který se na konci roku ve zlém rozcházel s BMW, na něj měl opci. Nevyužil ji. Čekal na Buttona pohrával si s myšlenkou, že by naostro do závodů nasadil Nico Rosberga. Heidfeld byl zase nechtěný. Jen por jednu stáj byl ideálním kandidátem. BMW. Je to paradox: celou kariéru jej podporaoval Mercedes, aby nakonec Heidfeld začal závodit za největšího rivala. BMW totiž odkoupilo Sauber a z vyzrálého Němce udělalo svou jedničku. U týmu, který ho kdysi propustil. Teď si jej nemohou vynachválit. Heidfeld má konečně jistotu, že na konci roku neskončí. Smlouvu má až do roku 2008. Útrapy a nejistoty ho nezměnily. Teď je na tahu on. Už nechce být tím, kdo věčně ustupuje a dělá místo jiným. Loni byl dvaktrát na stupních vítězů, na Nürburgringu. "Vím, že to bude trvat. BMW nebude vyhrávat ani v roce 2007, ale zase budeme o krok blíž. A pak budu konečně vyhrávat"
Nick měl pravdu. V dalším roce udělalo BMW krok dopředu. Sám Heidfeld dokázal v této sezoně předject na trati i obhájce Alonsa. V konečném hodnocení byl za suveréními Ferrari a McLarenem pátý. A příští rok to může být ještě lepší.
V roce 2008 se však dlouho trápil, v kvalifikacích se nedokázal prosadit a navíc jeho parťák z týmu Kubica byl lepší a navíc bojoval o titul. Heidfeld ho však ke konci sezony začal porážet a skončil celkově šestý.

Jacques Villeneuve

15. listopadu 2008 v 18:48 | Kat |  Jacques Villeneuve


 






Jacques Villeneuve je synem slavného otce, tragicky zahynuvšího v kokpitu vozu Ferrari F1 v roce 1982 a smrt otce na něj těžce dolehla. JV začal se závoděním poměrně pozdě, rozhodně nepatří mezi jezdce, kteří se v motokárách proháněli v předškolním věku. Po svých začátcích v Itálii, odešel na rok do Japonska a poté se už začal prosazovat v zámoří. Jeho premiérový rok v sérii CART byl velmi nadějný a ve druhém se stal naprostým králem, který vyhrál vše co se vyhrát dalo - titul šampiónaCART i 500 mil Indy. Po tomto úspěchu zamířil v roce 1996 do formule 1, kde začal v týmu Williams. Hned v prvním závodě málem zvítězil, v tréninku získal při premiérovém startu Pole position (naposledy Reutemann 72, Andretti 68), většinu závodu vedl, ale v závěru musel pro problémy s olejem zpomalit a tak se před něj dostal Hill. Villeneuve dokázal v první sezóně s Hillem bojovat o titul do posledního závodu v japonské Suzuce. O rok později již titul získal, ovšem musel o něj bojovat do posledního závodu v Jerezu, kde kolidoval se svým rivalemMichaelem Schumacherem. Ten však zůstal ve štěrkové zóně, Villeneuve si i s poškozeným vozem dojel pro třetí místo a titul, Schumacher byl za svůj útok potrestán diskvalifikací v celé sezóně. V roce 1998 již byl Williams na ústupu ze slávy a šampionátu dominovaly vozy McLaren, Villeneuve se dostal dvakrát na stupně vítězů a v Německu jej o možnost zaútočit na prvenství připravil diferenciál. V roce 1999 Villeneuve přešel do nového týmu BAR, který založil jeho manažer a přítel Craig Pollock a kde se stal spolumajitelem. Ovšem byla to sezóna na kterou JV chce rychle zapomenout, poprvé do cíle dojel až ve 13. GP sezóny v italské Monze, předtím jej pronásledovaly poruchy. Přesto na sebe dokázal občas upozornit alespoň v kvalifikaci, kde dosáhl nejlépe na páté místo. Villeneuve v sezóně 2000 očekává především spolehlivější vůz než tomu bylo v sezóně 1999 a napomoci tomu má nový dodavatel motorů pro tým BAR a tím je Honda, která má obrovské zkušenosti, byť to pro ni bude rok návratu do F1. Villeneuve disponuje velkým talentem, je rychlý a má velmi dobrý cit pro vůz. Má image rebela, po boxech chodí v ošoupaných teniskách a riflích, v roce 1998 střídal barvu vlasů pomalu častěji než ponožky, rád, dobře a rychle lyžuje a baví se s počítači. Před sezónou 2000 se objevovaly fámy o jeho svatbě s Danii Minoque, které byly poté dementovány. Sezóna 2000 vyšla sympatickému Kanaďanovi docela dobře, jediné co jej mrzí je to, že se nedostal na stupně vítězů. To se mu však povedlo v roce 2001 a to hned dvakrát, ale pořád nedosáhl výsledků v které doufal. Před představením vozu pro rok 2002 byl odvolán jeho přítel Craig Pollock z čela týmu BAR, ale ani to nevedlo k rychlé změně v chodu týmu a JV paběrkoval. V roce 2003 už byla i navenek patrná averze vůči šéfovi týmu Davu Richardsovi, na dráze byl navíc krátký na nového týmového kolegu Jensona Buttona. Smlouva mu už nebyla prodloužena a JV na protest proti jednání týmu odmítnul nastoupit do závěrečného závodu sezony v Japonsku. Někdejší šampion musel většinu sezony 2004 sledovat jen v roli diváka, ale neustále pokračoval v tréninku fyzičky a po rozchodu Jarna Truliho s Renaultem dostal šanci v posledních třech závodech, ale zároveň už měl v kapse smlouvu se Sauberem na další dvě sezony. Tři závody s Renaultem ukázaly, že návrat po takřka roční přestávce nebude pro Kanaďana jednoduchý a tento trend potvrdila i sezona 2005, kdy měl jasně navrch týmový kolega Felipe Massa. V F1 se přesto udržel: BMW ho nechtělo vyplatit a doufá, že záblesk návratu formy z konce sezony 2005 bude pokračovat. To se ale bohužel nestalo a z F1 nejspíš navždy odešel.Jeho cílem je nyní vítězství v 24 hodin v LeMans.

Fernando Alonso - životopis

15. listopadu 2008 v 18:31 | Kat |  Fernando Alonso
Fernando Alonso Díaz
(29. 7. 1981)

Button nemá nic jisté

15. listopadu 2008 v 17:02 | Kat |  Jenson Button


"Zatím jsem nic nepodepsal, ale oni (Honda) ví, jaký mám postoj a já zase vím, co chtějí oni. Snad to brzy vyřešíme. Bruno a Lucas budou testovat v Barceloně a bude zajímavé sledovat, jak se s tím poperou. Dnes už to není pro piloty GP2 tak volký skok. Vozy GP2 jsou o 6 či 7 vteřin pomalejší než vozy F1, v této sezóně ten rozdíl nebyl možná ani takový. Závodí navíc na bezdrážkových pneumatikách, což je to stejné, co budeme mít v F1 příští rok."



Button tak nemá jisté, že bude příští rok jezdit za Hondu. Honda hodlá otestavat Bruna Sennu a Lucase di Grassiho. Jeden z nich zřejmě dostane místo u Hondy a všeobecně se očekává, že nahradí Barichella.

Podle The Times nejlepší Alonso

15. listopadu 2008 v 16:43 | Kat |  Aktuálně


Britský denník The Times vyhlásil anketu o nejlepšího pilota F1 roku 2008. Výsledky jsou překvapivé. Jejich Hamilton byl totiž "až" druhý. A za kým? Ne nebyl to jeho konkurent o titul Massa ale bývalý týmový parťák Alonso. "Vyhrál mistrovství a předvedl několik neuvěřitelných výkonů, ale občas se ukazoval jako nepříliš přesvědčivý," zhodnotil výsledky Edward Gorman z The Times.

1. Fernando Alonso

2. Lewis Hamilton
3. Felipe Massa
4. Robert Kubica
5. Sebastian Vettel
6. Kimi Räikkönen
7. Nick Heidfeld
8. Timo Glock
9. Jarno Trulli
10. Mark Webber
11. Nico Rosberg
12. Heikki Kovalainen
13. Rubens Barrichello
= Sebastain Bourdais
15. Nelson Piquet jr.
16. Adrian Sutil
17. Jenson Button
18. Giancarlo Fisichella
19. David Coulthard
20. Takuma Sato
= Anthony Davidson
22. Kazuki Nakadžima

Renault v Indii

10. listopadu 2008 v 13:07 | Kat |  Renault


Do roku 2011 by se měla poprvé formule 1 jezdit v Indii. ING RenaultF1 uspořádal o víkendu jedno ze svých roadshow představení právě v Indii. Na Piqueta a di Grassiho se přišlo podívat na 120000 diváků.
"V Indii jsem byl po prvé," řekl Piquet. "Byl jsem opravdu nadšený. Tohle představení nebylo důležité jen pro Renault ale i pro Indii. Nadšení lidí bylo obrovské."
"Ani já jsem nikdy předtím v Indii nebyl," uvedl Di Grassi. "Z krajiny jsem toho moc neviděl, ale celkově jsem si to užil. Publikum bylo úžasné a představuje skvělý potenciál pro F1."



Kdo pak příště vyhraje?

10. listopadu 2008 v 13:02 Ankety
Obhájí titul Hamilton? Vzpamatuje se Raikkonen? Bude Renault natolik dobrý, že pomůže ke třetímu titulu Alonsovi? Vyhraje poprvé Massa? Překvapí Vettel?

Letošní rekordy

10. listopadu 2008 v 13:00 | Kat |  Aktuálně


Letošní rok bylo překonáno hned několik rekordů. Všeobecně je znám překonaný rekord Fernanda Alonsa Hamiltonem, který se tak stal nejmladším vítězem šampionátu.
Je tu ale hned několik dalších.
Málo se například ví o tom, že Fernando Alonso překonal hranici 500 bodů jako nejmladší jezdce a zároveň jako jezdec s nejméně starty. V Singapuru se stal také úplně prvním vítězem nočních závodů.
Kimi Räikkonen dokonce po druhé v životě zajel v sezoně deset závodů, ve kterých mu patřilo nejrychlejší kolo.
Kubica navíc získal nejenom první vítězství pro sebe ale také pro celé Polsko a tým BMW.
Vettel se stal nejmladším vítězem závodu i kvalifikace a překonal tak rekord Fernanda Alonsa, který tak o tři své rekordy letos přišel a dva získal.