Únor 2009

Kimi a Heikki

28. února 2009 v 13:27 | Kat |  Přátelství v F1
2 Finové, 2 skvělý jezdci, 2 kamarádi.
  




Fernando a Jarno

24. února 2009 v 13:40 | Kat |  Přátelství v F1
Fernando a Jarno spolu dříve jezdili za Renault. Jarno pak odešel ale jejich přátelství trvá dál.


Kdo je nejlepším pilotem? Jasno má i Nadal.

23. února 2009 v 12:52 | Kat |  Různé
To, že lidé ve formuli 1 se předhánějí v tom, kdo, že je ten nejlepší jezdec v poli, je známá věc. Teď svůj názor vyslovil i tenista Rafael Nadal.
 


Poptávka po vstupenkách na F1 klesá

23. února 2009 v 11:33 | Kat |  Různé
Formule 1 zažívá krušné časy. Nestačí, že odcházejí sponzoři a týmy ale teď klesá i poptávka po vstupenkách na jednotlivé závody.









Nelson Piquet - životopis

16. února 2009 v 15:42 | Kat |  Nelson Piquet

Nelson Angelo Piquet


Briatore: Budoucnost Renaultu je zajištěná

16. února 2009 v 14:36 | Kat |  Renault


,,Během těch tří let náš tým s ING úspěšně spolupracoval," říká Briatore. ,,Spolupráce s ING pro nás byla velice užitečná. Společnost podorovala náš tým po všech stránkách. Díky sponzoringu našeho týmu a reklamě v F1, se stali světoznámou firmou. Každopádně jsme si byli delší dobu vědomi toho, že světová finanční krize, dopadne i na Formuli 1. Kvůli současnému ekonomickému dění, je třeba trochu přeorganizovat náš sport. S FOTA (Formula One Teams Association), jsme již podnikli určité kroky v tomto směru. Drastické snižování nákladů, je jedním z nich. Jsem si jistý, budeme-li pokračovat v našem programu, budoucnost Renaultu i celé Formule 1, je zajištěná."

Módní policie - Miss

16. února 2009 v 14:31 | Kat |  Ankety
Která z dívek je ta nejkrásnější? Která se na závody svého milého nejlépe obléká?
Vybrala jsem některé z přítelkyň a manželek, které byli na závodech F1.
   

ING čeká poslední sezona ve F1

16. února 2009 v 12:45 | Kat |  Renault
Dlouho se o tom mluvilo a teď je to potvrzené - ING na konci letošního roku skončí s F1.


Týmový parťáci

16. února 2009 v 12:26 | Kat |  Různé
Týmový parťáci spolu tráví spoustu času, během něhož zažíjí příjemné ale někdy nepříjemné i situace. Většinou si spolu ale užijí spoustu srandy.




Animace

14. února 2009 v 15:12 | Kat |  Různé

Vettel: Můj design helmy musí odrážet to, co mám v mozku

14. února 2009 v 13:15 | Kat |  Sebastian Vettel


Sebastiane, byl jste pověřen přestavením vozu RB5. Již se hovoří o tom, že je to nejkrásnější auto letošního roku, ale jak se řídí?
"Dosud všechno šlo dobře. Bohužel jsme nebyli schopni ujet takovou vzdálenost, jakou jsme chtěli, ale pocity z vozu jsou skvělé a vypadá úžasně. Ještě se v něm budu prohánět, takže až poté se mě zeptejte."
Někteří piloti říkají, že již po prvním vyjetí z boxů to bude dobré auto. Jaké jsou vaše pocity?
"No, těžko říci, protože jsme toho zatím moc neodjezdili. V úvodu jsme čelili problému s převodovkou. Teplota stoupala a opravdu jsme nevěděli proč, a proto jsme se rozhodli zastavit. Nyní je vůz pojízdný, věříme, že do konce testů se to nebude opakovat."
Ale určitě jste zkoušel rychlost vozu. Došlo ke změnám na aerodynamice, jaké to je ve srovnání s loňským rokem?
"Během testů na konci minulého roku jsme se pokoušeli jet s podobným přítlakem, jako je v letošní sezoně. Nyní je vůz takový, jaký chceme mít, a je to důležité pro testování všech systémů, takže to není finální verze, ale nemám z toho špatné pocity. Nezdá se, že bychom měli velký problém, ačkoli vůz je divný, když se podíváte na zadní křídlo. Je pravdou, že je velmi odlišné, ale uvnitř vozu je to velmi podobné."
Mnohem širší přední křídlo - může to být problém v první zatáčce úvodního kola?
"Mohlo by. Přední křídlo je extrémně velké a v několika úvodních kolech jsem se obával, že trefím obrubník, ale poté to nebyl žádný problém. Ale je pravda, že pokud budeme závodit, je třeba pamatovat na přední křídlo, které je širší než v minulosti. Myslím si, že bude snadné do někoho ťuknout a pak si samozřejmě musíme uvědomit, že přední křídlo bude pryč."
Jak moc frustrující bylo to několikaměsíční čekání na nový vůz? A byl první den testů takto naplánován?
"Nebylo to frustrující, ale první den nebyl takový, jaký jsme očekávali, protože to nebylo úspěšné, takže jsme nebyli spokojeni. Pracujeme velmi tvrdě, abychom všechno vyřešili, ale je potřeba natestovat další kilometry. Vůz byl dobrý, ale první den jsme chtěli jezdit déle, ale takový je život."
Kolik dní se bude testovat před závodem v Melbourne, aby se vyřešily všechny problémy?
"16 dní. Mohlo by toho být více, ale je to pro všechny týmy stejné. Samozřejmě nesmíme zapomínat, že čas na testování je velmi limitován."
Vypadá to na novou éru u Red Bullu, když Christian Horner pronesl, že "nyní Sebastian Vettel závodí za nás". Zdá se, že tým do vás vkládá velké naděje a úspěch je za rohem. Vytváří tento post na vás nějaký tlak?
"Mohlo by to být lepší. Musíme se zaměřit na úspěch. Chci být úspěšný, tým chce být úspěšný - toho jsem si vědom. Věřím, že máme skvělý potenciál. Právě jsme představili vůz a je brzy na to, abychom říkali, zda je to dobré, nebo ne, ale věřím, že každý je velmi motivovaný a je ochoten do toho s námi jít - proto tu jsme. Necítím mnoho tlaku, ale cítím to, že mám trochu vliv v týmu, což je dobře, takže se pokusím toho využit co nejlépe."
Takže jste jedničkou týmu?
"Já to tak nevidím. Já vidím Formuli 1 jako týmový sport, kde se každé individuum počítá, od šéfa týmu, až po mechanika. Buď funguje všechno, nebo nefunguje nic."
Tři týmy se rozhodly testovat v Bahrajnu, protože si myslí, že tam budou vyšší teploty a pomůže jim to získat mnohem více užitečných dat z nových bezdrážkových pneumatik. Myslíte si, že testování v Evropě by mohlo přinést znevýhodnění - podobně jako v prosinci - když nebudete mít tolik zkušeností s pneumatikami?
"Pravda, v prosinci tu bylo příliš chladno, když jsme tu testovali naposledy, což mělo velký dopad na pneumatiky. Takové podmínky se za celou sezonu nevidí. To je důvod pro stěhování do Bahrajnu k testování, ale samozřejmě je to mnohem dražší testování než v Evropě. Dnes se sluncem a teplotami blízko u dvacítky to bylo v pohodě. Ale je pravda, že zde je tepleji než v prosincovém Portugalsku - to byly čtyři testovací dny úplně k ničemu díky povětrnostním podmínkám."
Máte nový design helmy. Stojí za tím nějaký příběh?
"Obvykle mám stejný design - Red Bullovský. Ale já si s horní částí rád hraji a měním ji. Nahoře a vpředu se snažím o odlišný design - mixování stylů, hledáme různé motivy, které vypadají dobře. Můj design helmy musí odrážet to, co mám v mozku."


Mini dotazníček pro Fernanda

13. února 2009 v 9:14 | Kat |  Fernando Alonso
Dotazník pro Fernanda. 



Co dělá Button? Trénuje a čeká

13. února 2009 v 9:02 | Kat |  Jenson Button
Fanoušci Jensona Buttona horlivě očekávají, co s jejich miláčkem bude. Když Honda odešla z MS skončila tak s největí pravděpodobností kariéra jeho týmového kolegy Barichella. Skončí i ta jeho?


Kubica je před sezonou optimistický

12. února 2009 v 15:14 | Kat |  Robert Kubica
Podle Kubici je na tom BMW před novou sezonou dobře.


KERS nutí jezdce hubnout, Buemi není vyjímkou

12. února 2009 v 15:12 | Kat |  Aktuálně
Ve F1 hubnou snad všichni. Shodit musel Fernando Alonso i další piloti. Důvodem je především KERS. Zhubnout 5 kilo chce i nováček Buemi.


Renault - jedna velká neznámá

12. února 2009 v 15:07 | Kat |  Renault

A poslední je....Renault. Čeká se od něj hodně. Ale jak je na tom opravdu? To tuší jen kluci z francouzského týmu.
Loni vyhráli dva závody, dvakrát byli druzí. Jak to ale bylo doopravdy s jejich vrcholy v loňské sezoně?






Co možná nevíte o Buttonovi

9. února 2009 v 11:59 | Kat |  Jenson Button
 

- Jenson žije v Monaku
- jeho oblíbené jídlo jsou ryby, těstoviny, japonská kuchyně
- nemá rád steaky a tučné jídlo
- v květnu 2008 se zúčastnil triatlonu
- jeho přátelé mu říkají "JB Real." Na jednom večirku totiž viděl Pierce Brosnana, představitele Jamese Bonda a křičel na něj: "Hej Pierce, Jsem skutečný JB (James Bond)." Jeho přátelům se to líbilo na tolik, že mu od té doby říkají The real JB
- jeho oblíbeným oblečení jsou rifle od Dolce Gabbana
- jeho oblíbeným závodem je Hungaroring 2006
- v F1 byl jeho nejlepším přítelem David Coulthard
- na dovolenou nejradši jezdí na jih Francie
- jeho oblíbenými závodniky jsou Senna a Prost
- v hudbě poslouchá téměř všechno
- kdyby nebyl pilot F1, určitě by byl sportovcem, zlákala by ho cyklistika
- domácí mazlíčky nemá, protože na ně nemá čas
- jeho oblíbený fotbalový tým je Arsenal
- nejoblíbenějším představitelem Jamese Bonda je Sean Connery
- oblíbené traťe - Spa, Silverstone, Monako
- má účet na Facebook
- snaží se být v NASCAR
- není zrovna nejlepším kuchařem




Rozchody a nové lásky ve F1

9. února 2009 v 11:43 | Kat |  Různé
V poslední době se z podobnými informacemi roztrhl pytel. Piquet se prý rozešel se svou přitelkyní, Button má zase novou přítelkyni.


Kimi sportovec

9. února 2009 v 10:10 | Kat |  Kimi Räikkönen
Jako většina jezdců v poli, má Kimi mimo F1 spoustu jiných koníčků, především těch sportovních.
Tady je menší ochutnávka jeho sportovních výkonů, někdy i jiných. Později přijdou další.






Alonso 2009

9. února 2009 v 9:41 | Kat |  Videa

Kimi - hokejista

7. února 2009 v 19:51 | Kat |  Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen se jako správný Fin zajímá o hokej. Již v mládí ho hrával a rozhodoval se mezi hokejem a motorsportem. Nakonec se rozhodl pro to druhé. Přesto si stále hokej rád zahraje a je také fanouškem finského hokeje. K jeho přátelům patří i finský hokejista Teemu Selänne.


Mosley chce ovládnout internet

7. února 2009 v 19:15 | Kat |  Šéfové, bývalí jezdci a další lidi z F1
Max Mosley, šéf FIA, je přesvědčen, že F1 zanedbává internet. To by se mělo brzy změnit.
Podle Mosleyho navíc Bernieho tohle téma nezajímá.


Pozor! Mosley sází

7. února 2009 v 19:03 | Kat |  Aktuálně
Na koho by prezidelt FIA vsadil 100 liber? 

Heidfeldovi chybí karneval

3. února 2009 v 18:52 | Kat |  Nick Heidfeld
Nick Heidfeld pochází z Německa, nicméně žije stejně jako někteří jeho kolegové ve Švýcarsku.


Skromný cíl Heidfelda - titul

3. února 2009 v 18:37 | Kat |  Nick Heidfeld
Nick Heidfeld patří k těm, kteří jedí dobré závody, ale vyhrát se jim nepodařilo. Nick odjel už 152 závodů a jeho nejlepším umístěním je druhé místo. Pokud bude mít dobré aute nechce jen vyhrát závod ale rovnou titul.



Statistiky F1 (11) - počet odjetých závodů

2. února 2009 v 2:02 | Kat |  Rekordy
Tak tohle bude poslední statistika, kterou vám přínáším. Koukneme se na nejaktivnější jezdce ve F1.