Březen 2009

Renault a BMW

31. března 2009 v 11:09 | Kat |  Různé
Flavio a Mario



Kluci z F1 (1)

31. března 2009 v 10:56 | Kat |  Různé

Alonso: Brawn může vyhrát všechny závody

30. března 2009 v 14:41 | Kat |  Různé
"Závodí sami se sebou, protože hrají novou divizi. Pokud odvolací soud 14. dubna nic nezmění, mohou vyhrát všech 17 závodů," říká dvojnásobný mistr světa.


Toyota - Austrálie

30. března 2009 v 14:38 | Kat |  Toyota





Renault v Ausrálii

30. března 2009 v 14:01 | Kat |  Renault



BMW - Austrálie

30. března 2009 v 13:33 | Kat |  BMW

Jak vzal Vettel Kubicovi vítězství

30. března 2009 v 13:09 | Kat |  Různé
Theissen, Keke Rosberg a Seb o střetu.



Briatore versus Brawn

30. března 2009 v 12:57 | Kat |  Různé
Difuzérový gang. Tak se přezdívá týmům Brawn, Toyota a Williams. Všechny zajeliy v Austrálii skvěle. Flavio Briatore si na ně postěžoval italským médiím. A servítky si rozhodně nebral.


Rozhovor s Kimim po závodě

30. března 2009 v 12:42 | Kat |  Kimi Räikkönen
Kimi o Brawn, závodě v Austrálii a dalších věcech.


BMW v Austrálii

30. března 2009 v 12:12 | Kat |  BMW

Trulli: Nemohl jsem jinak, musel jsem Hamiltona předjet

30. března 2009 v 12:10 | Kat |  Jarno Trulli
Jarno Trulli se včera radoval ze třetího místa. Nevěděl, že jen na malou chvíli. Po závodě byl totiž penalizován a skončil až dvanáctý. Trulli předjel Hamiltona v době, kdy byl na trati safety-car. Trulli ale říká, že neměl na výběr. Hamilton prý zpomalil a on ho prostě musel předjet. Je to Hamiltonův způsob jak se dostat na podium? Kdo ví.


Renault chtěl víc

29. března 2009 v 13:09 | Kat |  Renault
  
     

Fernando Alonso

Šesté místo není nejlepším výsledkem, ale svým způsobem s ním musíme být spokojení, protože naše startovní pozice ideální nebyla. V první zatáčce jsem navíc tlačil až moc, vyjel jsem na trávu a propadl se na konec startovního pole. Když to všechno spočítám, tak jakýkoliv zisk bodů je skvělý. Když se podívám na celkové výsledky a na naše soupeře, musíme mít z bodů radost. S KERS jsem nezaznamenal velký rozdíl, jsem trochu zklamán, jak systém pracoval. Taky musíme zapracovat na pneumatikách.


Nelson Piquet

Na začátku nám přálo štěstí, protože jsme nějaké pozice získali hned po startu. Vůz jel dobře a mohl jsem jet konzistentně. Když ale vyjel safety-car, začal jsem mít problémy s brzdami. Restart závodu se mi povedl, předjel jsem Nica Rosberga, ale když jsem chtěl zabrzdit, vůz se roztočil a já skončil v únikové zóně. Naštěstí byla dost široká, takže jsem nepoškodil vůz ani sebe. Nejsme konkurenceschopní na takové úrovni, na jaké bychom chtěli být, jsme ale v první osmičce. Okruh v Malajsií by nám měl sedět víc a jsem si jistý, že tam můžeme dosáhnout na dobrý výsledek.

Jak se dostal Hamilton na pódium?

29. března 2009 v 13:07 | Kat |  Lewis Hamilton
Hamilton dnes se štěstím získal třetí místo. Jak v tom hrály jeho jezdecké kvality?


Vettel je potrestán, Trulli penalizován

29. března 2009 v 12:53 | Kat |  Sezona 2009
Jako by toho pro Vettela nebylo málo. Přišel o pódium a ještě příští VC ztratí místa na startu.


Honda slaví double

29. března 2009 v 12:47 | Kat |  Brawn GP
Jenson Button

Je to pohádkový konec prvního závodu a doufám, že budeme takto pokračovat. Vím, že když budeme bojovat každý okamžik, můžeme náš vůz udržet konkurenceschopný. Ale musíme zůstat na vrcholu s omezenými zdroji. Celý tým odvedl fantastickou práci a takto budeme pokračovat. Tímto bych chtěl moc poděkovat týmu. Myslím, že to vždy vypadá jednodušší, než to ve skutečnosti je. První kola závodu byly skvělé a mohl jsem diktovat tempo. Když vyjel na trať poprvé Safety car snažil jsem se usilovně zahřát pneumatiky, ale začal jsme se potýkat s vibracemi. Jezdit na čele není zdaleka tak snadné, jak by se mohlo zdát. Je to úžasný den. Někteří lidé by mohli říct, že je škoda, že závod se dojel za Safety carem, ale to mě to nevadí. Závod jsem dnes vyhrál a to je vše co mě zajímá. Při mém druhém pitstopu jsem udělal chybu, když jsem přijel do boxů měl jsme zařazenou dvojku, ale neutrál funguje pouze když tam vjedete na jedničku. Byl jsem zmatený ze zpomalení Massy přede mnou, to nás stálo mnoho času. K tankování jsme se tak dostali ve chvíli, když už měli být vyměněny pneumatiky. Byla to chyba, ale naštěstí jsem se vrátil zpátky na špici. Takže to pro nás bylo dnes těžké, ale dokázali jsme to.


Jezdci BMW jsou zklamaní

29. března 2009 v 12:45 | Kat |  BMW



   

Nick Heidfeld

Dnešní výsledek je pro mě extrémním zklamáním. Měl jsem dobrý start a byl jsem schopen okamžitě předjet několik vozů . V brzdné zóně před první zatáčkou jsem byl v klidu, protože kolem mě nebyl nikdo. Jel jsem středem tratě, když jsem najednou dostal ránu. Musel jsem do boxů pro nové pneumatik a nové přední křídlo. Vůz však byl poškozen mnohem víc a řízení proto zoufalé. Myslím, že KERS mi pomohl alespoň trochu. Nakonec to je však stejně jedno, jedenácté nebo třinácté místo - nikoho to nezajímá.

Robert Kubica

Jsem zklamán! Měl jsem šanci na vítězství protože Jenson Button a Sebastian Vettel jeli na měkkých pneumatikách a trápili se, zatímco já jsem měl nasazeny tvrdé pneumatiky a byl jsem mnohem rychlejší. Sebastian byl v první zatáčce široký a pak zabrzdil moc brzo. Vlastně jsem už byl před ním, ale nechtěl mě pustit. Vůz měl v zatáčce nedotáčivý, proto do mě narazil. Přední křídlo se mi zaseklo pod vozem, proto jsem v páté zatáčce havaroval. Myslím, že Sebastian byl v tom momentu příliš optimistický. Do konce závodu zůstávali tři kola a skutečně neměl žádnou šanci uhájit svoji pozici, protože jsem byl hodně rychlejší. Oba jsme až do toho momentu měli skvělý víkend, Melbourne však opouštíme s prázdnou. Je to skutečně škoda! Můj vůz byl skvělý, hlavně ve druhém stintu, kdy se mi podařilo zajíždět nejlepší časy.

Williams po závodě

29. března 2009 v 12:39 | Kat |  Šéfové, bývalí jezdci a další lidi z F1
 

Nico Rosberg

Byl to hodně náročný závod a postihlo nás pár drobných problému. Z mého pohledu jsem v první kole nechal volné místo v třetí zatáčce a ztratil několik pozic, potom se nepovedla první zastávka. Restart za safety carem na studených pneumatikách mi nevyšel, s minimálním gripem nešlo nic dělat ani při druhém restartu. Z pneumatik jsem se snažil dostat co nejvíc, ale velmi se opotřebovávaly, bylo pro mne nemožné udržet kohokoliv za zády. Celkově jsou dva body dobrým vstupem. Věříme, že jsme rychlejší než konkurence, která skončila před námi.

Kazuki Nakajima

V sedmnáctém kole jsem zažil celkem velkou nehodou. Vyjel jsem příliš ven, zasáhl obrubník a ztratil kontrolu nad vozem. Byl to hodně rychlý incident, prošel jsem preventivní prohlídkou v lékařském centru. Fyzicky jsem v pořádku, ale to odstoupení bolí. Závod jsem si užíval, dobrá rychlost i pneumatiky, musím myslet pozitivně a těšit se na Malajsii.

Webber a Vettel o závodě

29. března 2009 v 12:36 | Kat |  Šéfové, bývalí jezdci a další lidi z F1


Mark Webber
Takový domácí závod je vždy frustrujícím zážitkem. Chtěl jsem dosáhnout před fanoušky lepšího výsledku. Start nebyl dobrý, ale v první zatáčce jsem se snažil udržet vůz bez poškození. Vypadalo to dobře, ale pak do mne narazil Rubens Barrichello docela tvrdě. Ztratil jsem hodně přítlaku a vůz byl dost poškozený, už jsem pak nebyl hrozbou pro nikoho.

Sebastian Vettel
Byli jsme na druhé a skvělé pozici, ale pak jsem měl pár kol před cílem hloupou kolizi s Robertem Kubicou. Byl jsem na vnitřní straně a vpředu, ale nedokázal jsem udržet rychlost v zatáčce. Robert jel na tvrdší směsi a byl rychlejší. Srazili jsme se, když byl vpředu on, ale já tam už neměl žádné místo. Pak mi v pravotočivé zatáčce auto ujelo a byl konec. Je to škoda a kdybych ho nechal předjet? Vždy bojujete. Možná jsem měl ubrat a dojet na třetím místě, ale takový je život, já se pokusil ubránit. Omlouvám se týmu i Robertovi, protože to nebyl konec jen mého, ale i jeho závodu. Byli jsme dnes rychlí, proto mám důvod být spokojen i přes nevydařený závěr závodu.

Buemi bodoval, Bourdais po penalizaci Trulliho také

29. března 2009 v 12:34 | Kat |  Šéfové, bývalí jezdci a další lidi z F1
 


Sebastien Buemi

Jsem moc šťastný, mám hned v prvním závodě první bod. Sice jsme měli trochu štěstí s nehodami
soupeřů, ale i tak jsme nebyli špatní a naše strategie fungovala dobře. Když jsem byl vedle Massy, udělal jsem chybu a zavadil o omezovač rychlosti, ale když pak použil KERS, mohli jsme vidět, jaké výhody systém přináší. Tým udělal skvělou práci, protože jsme vůz před závodem moc otestovat nestihli. V pátek se mi o osmém místě ani nesnilo.


Sebastien Bourdais

Měl jsem těžký úvod, neboť už po třech kolech se začaly na gumách dělat puchýře. Několik aut
mne předjelo, tak mne tým zavolal do boxů a druhá část nebyla špatná. S výjezdem bezpečnostního vozu jsme natankovali maximum paliva, připadal jsem si jako vůdce karavany a ne pilot F1. Měl jsem štěstí, v jednom okamžiku jsem málem havaroval, pak se mi povolily bezpečnostní pásy a musel jsem hledat polohu, jak se ve voze zafixovat. Příští víkend bychom mohli být ještě lepší.

Fisichella zklamán z chyby, Sutil se těší ze svého umístění

29. března 2009 v 12:32 | Kat |  Force India
Sutil dojel desátý a Fisichella o dvě místa dál. Pak ale penalizovali Trulliho a jezdci se posunuli.
  

V Austrálii dominoval Button

29. března 2009 v 12:27 | Kat |  Sezona 2009
Austrálie opět nezklamala. Stejně jako loni se i dnes bylo na co dívat.



Představitelé týmů o kvalifikaci

28. března 2009 v 16:10 | Kat |  Sezona 2009


Ferrari

Luca Baldisserri: "Musíme si sednout a zanalizoat získané údaje. Měli bychom zjistit, proč jsme v Q3 nebyli tak rchlí jako v Q2. Nesmíme ale zapomenout na množství paliva v nádrži. Zítřejší závody budou velmi těžké. Nyní musíme najít nejvhodnější strategii. Na startu jsme nejvýše z těch týmů, které v Austrálii nasadili KERS, což nás trochu uspokojuje. Je potřeba si ale uvědomit i to, že na této trati hraje velkou roli i bezpečnost vozidla. Může se stát cokoliv. Klíčová bude určeitě spolehlivost. Ráno se objevil menší hydraulický problém na Kimiho autě, který během tréninku během tréninku zůstalo stát na trati. Před kvalifikací to nebylo moc povzbudivé. Musíme dát pozor na každý detail a pokusit se dostat do cíle obě auta. A samozřejmě odvést si co nejvíc bodů."

BMW Sauber

Mario Theissen
: "Robert zajel fanstastickou kvalifikaci. jeho čtvrté místo je víc, než jsme po volných trénincích čekali. Bohužel Nickovi do Q3 chybělo jen velmi málo. Jeho umístění nám však dává různé možnosti strategie do závodu. Uvidíme pro jaké množství paliva se rozhodne. Obě auta fungovali bez jakýhkoliv problémů. Jsem přesvědčen, že máme jeden z nejlepších týmů."

McLaren-Mercedes

Martin Whitmarsh
: "Lewis měl v Q1 problémy s převodovkou. Musíme přijít na příčinu poruchy, aby se to už nikdy víc neopakovao. Jsem přesvědčený, že by v Q2 zajel dobrý výsledek. Heikkiho první kolo v Q2 bylo celkem slušné, bohužel v dalších kolech se sice zlepšil v prvních dvou sektorech, ale v třetím byl pomalejší než předtím. Do Q3 mu chybělo méně než půl sekundy. Oba piloti odvedli dobrou práci, ale musím přiznat, že dnes to bylo pro nás velmi těžké. Skutočnostj e taková, že jsme v posledních týdnech pokročili, ale zjevně ne tak, jak by to stačilo. Existuje ještě velmi hodně oblastí, na kterých musíme zapracovat. Továrna ve Wokingu, Brixworthe a Stutgarte pracuje na sto procent a my musíme obrátit věci v náš prospěch v nejkratším možném čase."

Renault

Pat Symonds: "Podmínky na trati byly dnes celkem dobré. Teplota nebyla moc vysoká, což je možná i díky tomu, že se kvalifikace konalo a o něco později než obvykle. Nám to ale nezpůsobilo žádné problémy. Z výkonu jsme zklamaní, očekávali jsme, že v kvalifikaci budeme výše. Chtěli jsme vymylset velmi dobrou strategii. Klíčové je množství natankovaného paliva. Uvidíme zítra, jak jsme na tom my. Myslím si, že nejsme na špatné cestě, věřím, že zasáhneme do boje o nejvyšší příčky. Doufám, že i díky systému KERS. Ten by nám měl přinést zítra výhodu."

Na co to ty kluci myslí?

28. března 2009 v 15:46 | Kat |  Různé



Na návštěvě

28. března 2009 v 15:29 | Kat |  Různé

Michael Schumacher byl podpořit Ferrari, Nelson Piquet zase svého syna.




Sobota v obraze

28. března 2009 v 14:27 | Kat |  Sezona 2009

Rosberg je zklamaný, Nakajima lituje chyby

28. března 2009 v 14:18 | Kat |  Šéfové, bývalí jezdci a další lidi z F1
Rosberg byl pátý a Nakajima třináctý

  

Brawn GP - konečně rychlé auto

28. března 2009 v 14:14 | Kat |  Brawn GP
Jenson má pole-position a Rubens je hned za ním. Co víc si přát?
 

Ferrari doufá v posun

28. března 2009 v 14:11 | Kat |  Ferrari

Ani Kimi ani Felipe se o vítězství v kvalifikaci neprali. Massa byl sedmý, Räikkonen devátý.
 

Jezdcům Renaultu se kvalifikace nepovedla

28. března 2009 v 14:08 | Kat |  Renault
Alonso nepostoupil do poslední fáze kvalifikace a Piquet dokonce ani do té druhé.



Kubica: Na Brawn jsem neměl ale na třetí místo ano

28. března 2009 v 13:59 | Kat |  Robert Kubica
Kubica skončil v kvalifikaci čtvrtý.
 

Kvalifikaci vládly vozy Brawn GP

28. března 2009 v 13:45 | Kat |  Sezona 2009
Nová sezona začalo. To o čem se vedly dlouhé diskuze se potvrdilo. Brawn je opravdu rychlý a McLaren má problémy. Překvapivé byly ale jiné výsledky.



Fernando a Kimi

27. března 2009 v 4:29 | Kat |  Různé


Kdo to letos vyhraje?

25. března 2009 v 14:19 | Kat |  Aktuálně
Všechno nasvědčuje tomu, že to letos bude opravdu vyrovnaná bitva.



Sázkové kanceláře favorizují Alonsa

25. března 2009 v 11:01 | Kat |  Různé
Podle bookmakeru je největším favoritem Fernando Alonso. Šance dávají také Kimimu a Hamiltonovi. Felipe je podle nich až čtvrtým kandidátem na titul. Mezi týmy pak vede Ferrari.


Alonso: Do Melbourne jedeme pro vítězství

25. března 2009 v 10:57 | Kat |  Fernando Alonso
Fernando o Brawnu, McLarenu i Melbourne.


Williams a Anderson: Rosberg, Kovalainen a Hamilton jsou stejně dobří

25. března 2009 v 10:45 | Kat |  Šéfové, bývalí jezdci a další lidi z F1
Podle Franka Williamsa a Garyho Andersona jsou na tom Nico, Heikki a Lewis podobně.