Aktuálně F1 - čtvrtek

26. února 2010 v 11:14 | Kat |  Aktuálně
Novinky z F1.
  

Alguersuari se teď už cítí pro F1 připravený

Po poněkud zmateném debutu v polovině sezony 2009 teď už Jaime Alguersuari má pocit, že je připravený na to, aby ukázal světu svůj skutečný talent.
"Loni to prostě bylo, jaké to bylo, nemohl jsem zvládnout víc," řekl mladý španělský pilot, který byl v červnu 2009 povolán, aby nahradil nevýrazného Sébastiena Bourdaise z týmu Toro Rosso. Měl však také problémy, nedařilo se mu vyrovnat se rychlosti svého týmového kolegy Sébastiena Buemiho. Až donedávna nebylo jasné, zda majitel týmu Red Bull nepropustí také Alguersuariho.
Když se Alguersuari podíval zpátky na svých prvních osm závodů Velké ceny, řekl pro španělský Diario Sport: "Byl jsem zaměstnancem Red Bullu a nemohl jsem říct ano nebo ne." - přiznal mladý závodník. Nikdo se ho prostě neptal, zda chce Bourdaise nahradit.
"Pro letošní rok jsem už mohl řádně trénovat, pracovat na svém vývoji po fyzické stránce, jako pilot, a také po psychologické stránce, jako osobnost, což jsem potřeboval udělat."

Podle listu El Mundo řekl: "Už nejsem vojákem, kterého vrhli na pobřeží Normandie. Teď mohu vyjet na trať a zvládnout vzdálenost závodu Velké ceny během testovacích dnů, tak jak jsem to udělal v Jerezu."

Před svým prvním dnem testů v Barceloně (ve čtvrtek) prohlásil, že je přesvědčený, že by mohl být "překvapením" nadcházející sezony.

Řekl, že se zatím cítí za volantem vozu 2010 "velmi dobře". Letošní vůz je prvním vozem tohoto týmu, který byl zkonstruován přímo ve Faenze od doby, kdy převzal tým Minardi.

"Mám z toho pocit, že je vůz velmi konkurenceschopný a spolehlivý," řekl Alguersuari, i když přiznal, že čtyři týmy - Red Bull, Ferrari, McLaren a Mercedes jsou vpředu.

Tým Stefan nedostal pneumatiky GP2, FIA zkoumá USF1

Tým Stefan GP nemohl získat pneumatiky Bridgestone Formule 1, proto se snažil o možnost získat pro svůj první test na trati pneumatiky GP2.

"GP2 má také smlouvu s FIA, takže nemůžeme získat ani jejich pneumatiky," uvedl šéf týmu Zoran Stefanovič v rozhovoru pro Balkan Insight.
Srbský tým se všemožně snaží získat možnost závodit v sezoně 2010, pro kterou si připravuje technický kit týmu Toyota, který z Formule 1 odešel.

Tým Stefan GP měl v úmyslu testovat tento týden v Portugalsku, ale test musel odvolat kvůli problémům s pneumatikami.

"Mohli jsme získat pneumatiky od jiných výrobců, podobné těm, které se používají na okruhu Formule 1, ale ty nejsou pro F1 schválené a nechceme tyto možnosti využít, protože bychom při testech mohli mít nehodu," řekl Stefanovič.

Startovní rošt pro sezonu 2010 je plný, ale ve středu večer se zdálo, že má tým Stefan GP šanci, když se objevila zpráva, že Charlie Whitting z FIA byl v Charlotte, aby zkontroloval problematický start týmu USF1.

Je možné, že FIA odebere americkému týmu místo na startovním roštu, protože - jak uvedl německý Auto Motor und Sport - nemá "ani vůz ani peníze".

"Čekáme, že se něco stane, protože zbývá už velmi málo času a krajní termín pro Bahrajn se blíží," řekl Stefanovič. "Pokud má někdo být v Bahrajnu, musí mít sbaleno nejpozději příští středu. My si myslíme, že do té doby budeme moci něco udělat."

Další překážkou pro tento tým je ta skutečnost, že aby mohl získat místo na startovním roštu tak pozdě, je nutný jednomyslný souhlas ostatních týmů. Jak ve středu podotkl bývalý prezident FIA Max Mosley v rozhovoru s několika britskými novináři, předpokládá se, že Ferrari ostře nesouhlasí s myšlenkou, že by se měl do paddocku vrátit Mike Coughlan, který byl zapletený do špionážní aféry.

Souček možná bude tento týden ve Španělsku testovat vůz Virgin

Rezervní pilot Andy Souček možná poprvé vyjede na trať v novém voze Virgin pro sezonu 2010.

Nový britský tým je jediným týmem, který zatím neuvedl definitivní plán na obsazení jednotlivých dnů testů v Barceloně. Předpokládá se, že tým Virgin je ochotný dát tento týden možnost úřadujícímu mistru série F2 nějaký čas za volantem vozu VR-01. Prioritou týmu však je vyřešit problémy se spolehlivostí, které minulý týden výrazně omezily možnost testování v Jerezu. Virgin potvrdil, že "nové součástky" pro problematický hydraulický systém budou poprvé použitý tento týden.

"Těšíme se, až dostaneme inovované součástky pro test v Barceloně. Předpokládáme, že to plně vyřeší zmíněný problém," potvrdil technický ředitel Nick Wirth.
I když se tvrdilo, že Fairuz Fauzy nebude tento týden testovat ve voze T127, malajský testovací pilot ve čtvrtek jezdil. Jarno Trulli má jezdit v pátek a v sobotu. To znamená, že Heikki Kovalainen bude mít před Bahrajnem k dispozici už jen jeden den testů.

Tým Red Bull zahájil v Barceloně už ve středu

Tým Red Bull zahájil testování tohoto týdne brzy. Tým z Milton Keynes si zamluvil katalánský okruh o den dřív, předtím než byly ve čtvrtek zahájeny oficiální testy F1.

Tým Red Bull ve středu využil okruh pro účely natáčení soukromého videa.
Německý Speed Week, sponzor týmu, uvedl, že tým Red Bull Racing tohoto dne plně využil. Sebastian Vettel dosáhl maximální rychlosti dopoledne a odpoledne převzal vůz RB6 Mark Webber.

Kvůli tomu, že měl Red Bull rezervovanou trať, nebylo možné prodloužit skupinové testy v Barceloně o jeden den. Týmy měly zájem o prodloužení testů, poté co testy v Jerezu narušilo špatné počasí.
Prodloužit testy do pondělí také nebylo možné, protože mají okruh zamluvený nižší závodní série.
Počasí by ale během čtyř dnů mělo být celkem dobré, déšť hrozí jen v sobotu.
Testy v Barceloně bude pečlivě sledovat celý svět Formule 1. Komentátor BBC Martin Brundle, který bude při testech přítomen, předpokládá, že se tento týden přece jen víc objasní, jak bude vypadat pořadí během sezony.
"V určité chvíli musí každý tým zajet nějaká rychlá kola," řekl Brundle pro Auto Motor und Sport.
Většina týmů také poprvé vyjede s inovovaným technickým kitem, jako například Ferrari, které bude podle španělského tisku mít úplně nová křídla a difuzér.
"Myslím, že Ferrari je vpředu, ale řada týmů je těsně za nimi, včetně týmu Williams," řekl Rubens Barrichello.


Jaime Alguersuari z týmu Toro Rosso řekl pro španělský tisk, že Barcelona bude "nejrealističtějším" testem předsezonního období.

Ve zprávě na stránkách Ferrari se píše: "Bude to také poslední příležitost testovat s malým množstvím paliva s výhledem na kvalifikaci."

Týmy v Barceloně zkoušejí, kam je možné dojít bez porušení pravidel

Jako vždy se týmy F1 snaží dostat se v rámci pravidel až na samotnou hranici.
Kryty kol, které se staly běžnými v loňské Formuli 1, byly letos zakázány, ale Ferrari testovalo na španělské trati určitou inovaci na kolech vozu F10.

I když postup Fernanda Alonsa vpřed zbrzdily technické problémy, bylo zřetelně vidět, že kola mají více aerodynamický tvar ve srovnání s tím, co bylo minulý týden v Jerezu.

V zájmu toho, aby byly zakázané takové prvky, jako jsou kryty kol, uvádějí letošní pravidla, že nesmí být žádné přídavné zařízení fyzicky připojené ke kolům nebo k matkám kol.

Ale zatímco minuly týden připomínala kola vozu F10 běžná kola, která se objevila na trati minulý týden, ve čtvrtek byly na kolech kruhové vnitřní ráfky, které byly zřejmě zkonstruovány v zájmu lepšího proudění vzduchu.


Další pravidlo pro rok 2010 uvádí, že "prostředky s vlastní mechanikou, které pomáhají zvednout jakoukoli část vozů jsou v pitlane během závodu zakázány".

Avšak mechanici týmu Mercedes GP testovali nové rychlé zvedáky, které fungují čistě na základě mechanických spouštěčů na základě pružin, spíš než na základě elektroniky nebo pneumatického zařízení.

Také se povídalo o konstrukci vozu McLaren MP4-25.

Mluví se o tom, že část proudu vzduchu, který proudí do airboxu nad hlavou pilotů nesměřuje k motoru, ale do zadní části vozu pro aerodynameické účely.
Zdroj: Motorelax.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama