de la Rosa: Ve věku nevidím problém

4. února 2010 v 14:11 | Kat |  Pedro de la Rosa
Rozhovor s Pedrem de la Rosou.
 

Pedro, nebyl jsem ve Formuli 1 několik let. Jste opět ve formě?
"Ano, stalo se tak mnohem dříve než jsem čekal. Během prvních několika kol jsem byl trochu nervozní, přemýšlel jsem o tom, jak si zvyknu na nové auto, ale za malou chvíli bylo všechno v pořádku."
Dříve jste jezdil ve voze, který měl potenciál na vítězství, nyní je tomu jinak…
"Ano, je to tak, ale já jsem se rozhodl pro návrat a jsem tu ve skvělém týmu. Vůz je dobrý. Mně se jezdilo jednoduše, což je velmi dobré, když jste ve voze poprvé. Jak moc jsme rychlí, to ukáže čas, až vše porovnáme s konkurencí."
BMW se rozhodlo, že odejde z Formule 1 a tím, že ukončí vývoj vozu pro rok 2010. Můžete potvrdit, že tento vůz je plně vyvinutý?
"Z mých zkušeností soudím, že vůz je kompletně nový a je doladěn do detailů. V Hinwilu odvedli fantastickou práci. Je to vůz nové specifikace - nebyl dělán žádný kompromis."
Přestože každý říká, že časy nic neznamenají, musíte být spokojený s druhým nejrychlejším časem v pondělí…
"Časy nic neznamenají ve srovnání s ostatními týmy, protože nevíte, co ostatní dělají, ale můžete porovnávat sebe, porovnávat s očekáváním a oproti minulému vozu. Znalosti z loňského vozu jsou vždy pozitivní při testování."
Můžete nám něco říci o jízdě s plně natankovaným vozem? Všichni se snaží být mazaní …
"Samozřejmě zkoušíme různé množství paliva - jako každý. Šlo nám o to, abychom si zvykli na plně natankovaný vůz, protože nikdo neznal přesné chování. Když palivo váží přes 100 kg, vůz se stává velmi těžký a hůř se ovládá, na všechno si musíme zvykat. Je třeba se všechno naučit, všemu porozumět a vědět, jaký to má dopad na pneumatiky."
Loni byl velkým problém u BMW KERS - tedy jeho hmotnost. Jak je nyní vůz vyvážen, když se zvětšila nádrž?
"V tomto směru jsme nenašli žádné problémy, ale minimální hmotnost vozu nedělá problém, protože nepoužíváme KERS. Můžeme si hrát s rozložením hmotnosti. Na druhou stranu si jako pilot musíte vyzkoušet jízdu s velmi těžkým autem a pochopit jeho změny, aby bylo dosaženo té nejlepší rychlosti."
Po tolika letech ve Formuli 1 stále sníte o slávě?
"Mým cílem je, abych si užil zábavu. Jsem v posledních letech mé kariéry a chci si užít zábavu jezděním ve Formuli 1. Nikdy jsem nechtěl odejít s tím, že se nemohu nikdy vrátit - to pro mě bylo vždy důležité. Samozřejmě když tu jste, chcete uspět. Ale nejsem tu jenom kvůli tomu. Když si odmyslím zábavu, chci odvádět dobrou práci pro tým a být pyšný na sebe."
Pokaždé se věk pilotů snižuje. Jaké to je pro vás, když musíte soupeřit s mladšími?
"Je to jednoduché, je vám jedno, kdo to je. Mladý, starý, krásný, ošklivý - to nehraje roli. Prostě chcete soupeřit! To je motivace pro každého pilota. Věk nyní nehraje roli. Byly tu roky, kdy měli výhodu mladší, ale nyní vstupujeme do časové periody, ve které zkušenosti vytvářejí rozdíly. To také záleží na pravidlech a na tom, jak moc testujete. Je také potřeba udržovat se v kondici, věk je spíše nepodstatný."
Bývalý šéf Renaultu Flavio Briatore řekl, že v případě Michaela Schumacher nehraje věk 41 let žádnou roli, ale on naposledy závodil před třemi lety…
"Myslím si, že to bude chvíli trvat, než si zvykneme na comeback po tolika letech. Ale nevidím v tom velký problém. Bude to pravděpodobně trvat jeden nebo dva měsíce, aby se nám navrátila rychlost a úplné znalosti z jezdění, ale o tom to je."
Když jste se poprvé dozvěděl, že Peter Sauber má o vás zájem, jaké byly vaše první pocity?
"Nejprve jsem byl opravdu rád, že se o mě Peter zajímá. Ale poté tu byla konkurence dalších dobrých a zkušených pilotů. Někdy jsem se cítil tak, že nemám šanci. Ale poté se pozornost obrátila směrem ke mně a jsem zde! Musím říci, že mě Peter hezky odměnil. Věděl jsem, že v tomto týmu se objeví jeden zkušený a druhý mladý a rychlý pilot."
Takže se od vás očekávají zkušenosti?
"Zkušenosti ano - ty jsem v ostatních týmech dlouhá léta sbíral. Toto je můj největší přínos a dík patří McLarenu. Sedm let jsem s nimi trávil. Nyní jsem se rozhodl znovu závodit, myslím, že to bylo správné rozhodnutí."
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama