Novinky - čtvrtek

5. února 2010 v 13:53 | Kat |  Aktuálně
Novinky z F1.


Mercedes potvrdil Heidfelda jako rezervního pilota pro sezonu 2010

Tým Mercedes GP v úterý potvrdil, že Nick Heidfeld bude v roce 2010 testovacím a rezervním pilotem tohoto týmu.
Dvaatřicetiletý německý pilot, který má za sebou od svého debutu s týmem Prost v roce 2000 celkem 169 závodů velké ceny, doufal, že získá místo závodníka v týmu Mercedes, než se Michael Schumacher rozhodl, že se vrátí do F1.

Čtvrteční oficiální zpráva znamená, že tým bude mít kompletní německé obsazení.

"I když bych samozřejmě byl raději, kdybych získal místo jako aktivní pilot, jsem opravdu pyšný na to, že budu součástí nového týmu stříbrných šípů," uvedl Heidfeld.

Podle Hornera zůstane Schumacher týmovou jedničkou

Christian Horner
se přidal k těm, kteří tvrdí, že bude Michael Schumacher v roce 2010 "jedničkou" v týmu Mercedes.

Na stránkách německého týdeníku Sport Bild reagoval šéf týmu Red Bull na zprávy, že by mohl Nico Rosberg hrát podřízenou roli ve srovnání se slavným sedminásobným mistrem světa.

"Michael byl vždycky jedničkou, takže v tom kontextu je zajímavé sledovat různé drobnosti, které naznačují , že tato tradice bude pokračovat," řekl britský šéf.

"Například ta náhlá změna startovních čísel," dodal s poukazem na to, že Rosberg přišel o nižší číslo 3 kvůli Schumacherově pověrčivosti.

Horner je přesvědčený, že Rosberg, který předpokládal, že bude v roce 2010 v garáži vedle Jensona Buttona, se stal Schumacherovým kolegou, aniž o tom předem věděl.

"Když už se mě ptáte, tak když Nico podepsal smlouvu s Mercedesem, tím posledním, koho čekal jako svého týmového kolegu, byl Michael Schumacher," řekl.

Norbert Haug odmítl kolující tvrzení, že má Schumacher v týmu preferovanou pozici.

"To je obvyklý tyátr ve Formuli 1," řekl německý šéf pro list Bild. "Všichni se tomu smějeme, hlavně Nico."


Norbert Haug měl operaci štítné žlázy

Norbert Haug
se nezúčastnil nedávné prezentace nového vozu McLaren pro sezonu 2010. Ukázalo se, že důvodem byla operace.

McLaren a Mercedes se rozešly, ale dohodly se, že své dávné přátelské vztahy budou udržovat dál a že vzájemně navštíví oficiální prezentaci nového vozu.
Šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh navštívil prezentaci vozu Mercedes GP ve Stuttgartu, ale Haug nebyl přítomen, když se poprvé předvedl veřejnosti vůz MP4-25.

Mercedes uvedl, že jejich závodní šéf měl "problémy s hlasem", ale o pravdivosti tohoto krátkého oficiálního vysvětlení se trochu pochybovalo.
Německý list Bild teď vysvětlil, že se Haug ve skutečnosti nedávno podrobil operaci štítné žlázy.

Je pravda, že v poslední době byl jeho hlas skutečně slabý a sedmapadesátiletý šéf potvrdil, že "to bude nějaký čas trvat", než se to dá úplně do pořádku.
Odhalení nového vozu McLaren navštívil mluvčí Mercedesu Wolfgang Schattling.


Mark Slade, inženýr z McLarenu, se objevil u Renaultu

Mark Slade
, který dlouho pracoval pro tým McLaren jako závodní inženýr, se pro sezonu 2010 objevil v týmu Renault. Slade, který loni pracoval s Heikki Kovalainenem, pracoval pro tým z Wokingu v této úloze celkem 15 let. V minulosti pracoval s Mikou Häkkinenem a Kimi Räikkönenem, ale začátkem ledna byl v rámci změn v týmu McLaren propuštěn.

Finský list Turun Sanomat uvedl, že Slade začal tento týden ve Valencii pracovat s novým ruským pilotem týmu Renault Vitalijem Petrovem.

"McLaren už mě při závodech nechtěl, tak jsem přešel do Renaultu," cituje tohoto technika finský list.

Hlavní manažer McLarenu Jonathan Neale nedávno řekl, že se McLaren rozhodl přeorganizovat inženýrský tým pro sezonu 2010 a jako zdůvodnění uvedl: "Měli jsme pocit, že nastal ten správný čas".

Také odmítl spekulace, že problémy, které měl McLaren v roce 2009, byly způsobeni slabinou v oblasti obsazení míst techniků.

"Myslím, že to má souvislost spíš s tím, že přišel nový pilot a také jsme museli znovu zvážit situaci kvůli nutnosti vyhovět dohodě o omezení výdajů, takže to znamená, že je pro takové změny dobrá doba. Umožnilo nám to, abychom si položili otázku: Jak to udělat co nejlépe?" dodal Neale.

Formule 1 možná znovu zváží pravidlo o dvou zastávkách v depu pro sezonu 2010

Formule 1 možná znovu zváží pravidlo, podle kterého musí piloti udělat minimálně dvě zastávky v depu během každé Velké ceny.

O tomto návrhu se jednalo na poslední schůzce Komise F1. Uvažovalo se o tom, že by mohl být zaveden už v roce 2010, ale Komise to zamítla.

"Názory na to se různily," řekl Ross Brawn, člen této komise, kterou tvoří týmy, promotéři dodavatelé a sponzoři.
Teď když není povolené doplnit palivo během zastávek v depu kvůli výměně pneumatik, někteří mají obavy, že teď budou strategie při závodě příliš jednoduché.
Aspoň jedna zastávka v depu je povinná, protože piloti musí během každého závodu použít obě směsi pneumatik Bridgestone, které jsou k dispozici.
Návrh, který Komise zamítla, zřejmě spočíval v tom, že by se prostě upravilo pravidlo o pneumatikách, tak aby bylo povinné použít při závodě jednu směs jednou a ta druhá se musí použít dvakrát.

Ross Brawn řekl pro BBC, že když nebudou povinné dvě zastávky, má "trochu obavy z toho, jak budou fungovat strategie při závodě."
"Týmy mají pocit, že bychom měli vidět, komu se závodění daří. Pokud nebudeme předvádět takový výkon, jaký si představujeme, budeme to muset znovu uvážit," řekl.
Předpokládá se, že v roce 2010 budou zastávky v depu spojené s výměnou pneumatik trvat necelé tři sekundy. Tento týden si ve Valencii týmy poprvé vyzkoušely užší přední pneumatiky Bridgestone.
"Zatím toho nevíme dost na to, abychom mohli předvídat, jak bude závodění vypadat," řekl Brawn a vysvětlil, že o tématu dvou povinných zastávek v depu se možná ještě bude jednat. "Budeme ale muset počkat, než začneme takhle měnit situaci," připustil britský šéf týmu.
De la Rosa vylučuje, že pro tým Sauber získá vítězství a umístění na pódiu

I když byl Pedro de la Rosa při testech ve Valencii tento týden velmi rychlý - rychlejší bylo pouze dominantní Ferrari - nemyslí si, že bude nový vůz C29 týmu Sauber bojovat o umístění na stupních vítězů.

Už předtím se objevilo podezření, že tým Sauber jezdil ve Valencii s malým množstvím paliva ve snaze přilákat sponzory.

Na otázku španělského tisku, zda bude v roce 2010 na pódiu, odpověděl osmatřicetiletý pilot: "Budu se snažit, ale opravdu to není možné. Máme dobrý vůz, ale tým je příliš malý."

De la Rosa zdůraznil, že tým Sauber, když z původního týmu BMW zůstal jen název týmu, jinak továrna z F14 odešla, nemá šanci bojovat s Ferrari.

"Na všechny udělali velký dojem," řekl o prvních jízdách vozu F10. "Musíme to vidět reálně. Naším cílem je v klidu získat co nejvíc bodů, ne vyhrávat závody. Na tom celkem nezáleží, že je Ferrari rychlejší, protože my nemáme šanci s nimi bojovat, i když jsme získali dobré umístění."

Button zklamaný, Alonso hodnotí testy opatrně

První den Jensona Buttona ve voze McLaren skončil ve středu zklamáním.
Začátek testů britského závodníka ve voze McLaren se opozdil, protože je o 7 cm vyšší než jeho týmový kolega Lewis Hamilton. Byly problémy s pozicí sedadla. Když přece jen vyjel na okruh ve Valencii, stále ještě seděl příliš vysoko.

Nakonec byl až na desátém místě v tabulce časů za všechny tří dny a byl výrazně pomalejší než Hamilton ve stejném voze, MP4-25.

"Cílem tohoto testu vždycky bylo především zvyknout si na prostředí v cockpitu tohoto vozu, zvyknout si na tým a všechno prověřit, tak jak to v prvním testu bývá," řekl třicetiletý britský pilot.

Nechtěl tvrdit, že nový vůz týmu McLaren je skvělý.

"Je mnoho dalších věcí, které musím vstřebat a na kterých musím pracovat, než můžu něco takového říct," prohlásil Button.

Zpochybnil také dominanci Ferrari při testech ve Valencii.

"Ferrari je rychlé, ale nevím, jak rychlé. Člověk nikdy neví, s jakým množstvím paliva jezdili, když zajeli tyto časy," řekl.

Fernando Alonso, který zajel při testech nejlepší čas před rekordním počtem diváků (více než 36 000) také zpochybnil to, že je vůz F10 opravdu výjimečně rychlý.

"Jsem mor rád, že jsem v tomto voze, ale zůstávám opatrný," řekl. "Myslím, že pokud jsme v čele tabulky časů celé tři dny, může to být způsobeno palivovou zátěží nebo něčím jiným," dodal Alonso. "Ale zjistil jsem, že se s tím vozem snadno jezdí a cítím se v něm dobře."

Španělské sdělovací prostředky potom citovaly jeho výrok, podle něhož ve Valencii nevyužil výkon tohoto vozu na sto procent.


Nový Renault za Ferrari moc nezaostává, tvrdí Kubica

Robert Kubica
tvrdí, že nový vůz Renaultu není jen v podstatě nezměněnou verzí svého předchůdce, který nebyl konkurenceschopný, nejde jen o přemalování novými barvami.

Polský závodník tento týden poprvé jezdil ve voze Renault po přechodu z týmu BMW-Sauber. Tým Renault přišel po skandálu s nehodou v Singapuru o své sponzory a tým odkoupila firma Genii Capital.

Vůz R30 v nové kombinaci žluté a černé barvy až příliš připomínal vzhled loňského vozu, i když pětadvacetiletý Kubica zajel čas jen o sekundu horší než čas dominantních vozů Ferrari.

"Vypadá jako ten starý vůz, ale je nový," řekl Kubica podle německého Auto Motor und Sport. "Možná to je proto, že máme kratší vůz než naši soupeři. S plnou nádrží máme dobrou rychlost a myslím, že nejsme o mnoho pomalejší než Ferrari."

Kubica přiznal, že vozem, který na něho tento týden nejvíc zapůsobil, je nový McLaren.

"Samozřejmě McLaren," odpověděl na otázku o tom, který vůz považuje za nejzajímavější. "V oblasti zadní části podvozku mají některá velmi zajímavá řešení aerodynamiky."

Představitelé Mercedesu přiznávají, že W01 nemá potřebnou rychlost
Klíčové osobnosti z týmu Mercedes GP přiznaly, že musí pracovat na tom, aby se zlepšila rychlost nového vozu W01.
"Myslím, že jsme trochu pozadu," řekl Michael Schumacher pro německý Bild, když během posledního dne testů zajel třetí nejlepší čas.
Ale kombinovaná tabulka nejlepších časů během třídenních testů na okruhu Ricarda Torma ukázala, že německý závodník byl sice rychlejší než jeho týmový kolega Nico Rosberg, ale celkově byl v tabulce až na sedmém místě.
"Nemyslím si, že se vyrovnáme těm nejrychlejším nebo že jsme schopní zvítězit v prvním závodě, ale to není důležité. Důležité je, abychom dokázali hned od počátku získávat dobré body a potom dobře pokračovat na vývoji," dodal německý pilot.

Norbert Haug z Mercedesu řekl: "Naše rychlost by mohla být lepší, ale všechno jde správným směrem. Do prvního závodu nám zbývá ještě víc než čtyři týdny a náš vůz se ještě hodně změní," řekl německý šéf.

Šéf týmu Ross Brawn upozornil na nevyváženost při ovládání vozu a v rozhovoru s BBC přiznal, že vůz W01 "trochu zaostává v rychlosti".

Ve Valencii bylo také nutné vyměnit několik popraskaných výfuků a ve středu Schumacherovo testování skončilo kvůli úniku kapaliny z hydrauliky.

"Nejsme tak rychlí jako zřejmě je Ferrari a Lewis, takže zřejmě máme ještě trochu práce," dodal Brawn.

Adrián Vallés blízko uzavření smlouvy s týmem USF1

Třiadvacetiletý španělský závodník Adrián Vallés se objevil jako hlavní kandidát, který doplní obsazení míst pilotů týmu USF1. Vallés před několika lety testoval pro tým Midland a Spyker, pak se vrátil v roce 2008 do série GP2, kde se stal šampiónem série Superleague Formula.
Podle španělského deníku Marca uvedl, že jeho jednání o jednoleté smlouvě jsou "ve značně pokročilém stádiu" a možná bude smlouva v nejbližší době oznámena.
"Bohužel k tomu nemohu nic říct," řekl podle Diario Informacion Vallés, který ve středu navštívil testy ve Valencii.
Tento list uvedl, že zástupce tohoto závodníka ve středu odletěl ze Španělska do Anglie, aby dokončil přípravu smlouvy se sportovním ředitelem týmu USF1 Petrem Windsorem.
Stefan ukončil naděje týmu Campos - údajně koupil vůz Dallara
Ambiciózní tým Stefan GP možná tento týden zatloukl poslední hřebíček do rakve týmu Campos, který má místo na startovním roštu F1 pro sezonu 2010.
Německý Auto Motor und Sport a finský Turun Sanomat uvedly, že i přesto, že má šéf série A1 Toni Teixeira zájem koupit podíl na týmu Campos, španělský tým možná nebude mít možnost v letošní sezoně závodit.
Protože se tým Campos opozdil s platbami pro firmu Dallara, která je konstruktérem jeho vozu, Italská firma údajně prodala práva na vůz týmu Campos srbskému týmu Stefan GP. ¨
To znamená, že i kdyby tým Campos sehnal peníze na to, aby zaplatil účty, které už měly být zaplacené, a také zaplatil dodavateli motoru firmě Cosworth, nebude mít pro sezonu 2010 k dispozici vůz.
Tým Stefan GP údajně nemá v úmyslu opravdu použít podvozek Campos/Dallara, protože už je v pokročilém stádiu příprav na to, aby mohl jezdit s technickým kitem, který pro sezonu 2010 připravovala Toyota.
S místem v týmu Stefan je spojován Kazuki Nakadžima a Ralf Schumacher, ale také Jacques Villeneuve.
To znamená, že debut Bruno Senny ve Formuli 1 je teď nejistý. Brazilský pilot ve středu připustil, že Campos "doufejme" začne se zimními testy "v nejbližší budoucnosti".

Zdroj: motorelax.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama