Novinky z F1

14. února 2010 v 17:10 | Kat |  Aktuálně
Novinky z F1.


Schumacher předpokládá, že bude v roce 2010 bojovat o titul

Michael Schumacher teď vyjádřil optimističtější názor na to, jak bude vypadat jeho forma v roce 2010 v týmu Mercedes GP.

Po úvodním testu ve Valencii, kdy se zdálo, že tým v Brackley nemá dostatečnou rychlost, vyjádřili představitelé týmu Mercedes, včetně Schumachera, názor, že možná nebudou v nadcházející sezoně patřit mezi favority.

Avšak poté, co Schumacher ve čtvrtek v Jerezu zajel dokonce 124 kol, i když byl až šestý nejrychlejší, řekl pro německý Auto Motor und Sport: "Myslím, že máme technický kit, který může po celý rok bojovat o titul."

Jednačtyřicetiletý německý pilot byl v Jerezu rychlejší než Fernando Alonso, ale španělský pilot ve čtvrtek také zajel velmi značný počet kol - celkem 129.

"Je to velmi spolehlivý vůz, potenciálně docela dobrý," řekl opatrně Alonso pro španělský list AS. "McLaren ale také jezdil dobré časy, je tu Mercedes a také Red Bull. Uvidíme, jak to bude."

Heidfeld nelituje, že zahajuje zahálčivou sezonu rezervního pilota

Nick Heidfeld říká, že využije zkušeností ze své nové úlohy rezervního pilota k tomu, aby se později zase vrátil na startovní rošt Formule 1.

Dvaatřicetiletý německý pilot, který v posledním desetiletí závodil v každé Velké ceně, se musel spokojit se svou novou úlohou rezervního pilota, když se Michael Schumacher rozhodl pro návrat do tohoto sportu s týmem Mercedes GP.

Při čtvrteční návštěvě testů v Jerezu se ho Auto Motor und Sport zeptal, zda mu může nějak prospět to, že je v týmu spolu se Schumacherem.

"Rozhodně," odpověděl. "Nechci být rezervním pilotem navždy, takže se můžu něco naučit díky tomu, že budu pracovat se sedminásobným mistrem světa a s Rossem Brawnem. To byl jeden z důvodů, proč jsem s tímto týmem uzavřel smlouvu."

"V poslední době se řada testovacích pilotů vrátila k závodění. Nechci nic předem předvídat, ale myslím, že mám velkou naději," dodal a připustil, že není pravděpodobné, že v roce 2010 zajede aspoň "jediný metr".

Navzdory spekulacím Heidfeld řekl, že nemá v úmyslu dělit svou novou roli s místem závodníka v sérii DTM.

"To není mým cílem. Tyto vozy jsou až příliš rozdílné," tvrdil. "Nechci pokazit svůj styl jízdy, dokud je šance zase se jednou vrátit do F1."

Předpokládá se, že byl Heidfeld v užším výběru pilotů týmu Lotus, ale tuto příležitost promeškal díky tomu, že doufal v získání místa v týmu Mercedes.

"Mohl jsem uzavřít smlouvu s některými týmy, ale mou prioritou prostě bylo, získat místo ve špičkovém týmu," řekl německý pilot. "Udělal bych to tak znovu."

Spekulovalo se také o možnosti, že by závodil pro tým McLaren, než se Jenson Button rozešel s Brawnem.

"Nejsem kvůli tomu zklamaný," řekl Heidfeld. "Zvolil jsem tuto cestu, protože jsem viděl, že to je pro mne dobrá šance. Někdy se přihodí věci, které člověk nemůže ovlivnit."

Hill není s novou "Arenou" v Silverstone spokojený

Damon Hill
, prezident Britského klubu závodních pilotů, který je vlastníkem okruhu, není s novým uspořádáním okruhu příliš spokojený.

Mistr světa z roku 1996 řekl, že nová část okruhu, která byla vybudována kvůli příchodu MotoGP, je "nepodařeným kompromisem", který riskuje "zničení podstaty toho, co tam přivádělo především fanoušky Formule 1."

"Pokud ode mne chcete, abych řekl, že to je fantastické, bohužel to neudělám," uvedl podle listu Daily Mail. "Nejsem přesvědčený, že poskytneme to nejlepší možné zařízení, jaké jsme mohli poskytnout," dodal bývalý britský závodník.

Hill uvedl, že je Arena kompromisem, který musel vzít v úvahu finanční situaci okruhu v Northamptonshire.

"Jsou tu rychlé, vzrušující zatáčky, které závodníci milují. To je to, co mají tak rádi fanoušci. Takže je nelogické soustředit se na další zvyšování sportovní náročnosti. Mám představu, jak by měla vypadat perfektní, vysněná trať, ale to není to, co teď budujeme," řekl Hill.

Španělský AS tvrdí, že zprávy o týmu Campos a VW jsou pravdivé

Španělský list tvrdí, že má pravdu, když referoval o záchranném balíčku pro tým Campos, který má vážné problémy.

Volkswagen i Colin Kolles ve čtvrtek popřeli, že by se podíleli na tomto záchranném plánu.

Deník AS však v ndalší zprávě uvedl, že se dalo čekat, že Volkswagen tuto zprávu popře, protože německý výrobce automobilů zatím nechce, aby se tato informace dostala na veřejnost.

Podle tohoto listu je možným pilotem týmu, který vznikne po převzetí Camposu, šampión F2 Andy Souček. Dodává, že další možností je, že by tento španělský pilot mohl přijmout místo rezervního pilota týmu Sauber.

AS uvedl, že se Adrián Campos vzdal svého podílu, ale že by si mohl v roce 2010 zachovat symbolickou pozici a že by si tým mohl prozatím zachovat svůj současný název.

Coulthard testuje ve Španělsku vůz Mercedes DTM

David Coulthard tento týden absolvoval svůj první test za volantem vozu série DTM.

Skotský pilot, který uvažuje, že by se vrátil do závodního kokpitu v německé sérii turistických vozů, je na španělském okruhu Monteblanco poblíž Sevilly.

Německý Speedweek uvedl, že měl Coulthard jezdit ve voze Mercedes C-Class týmu Mücke. Uvedl však, že účast v letošní sezoně zatím není na pořadu dne, že by mohl uvažovat o sezoně 2011.

Test měl být čtyřdenní, od úterý do pátku.

Testů se zúčastnili další tři potenciální nováčci. Číňan Cheng Cong Fu, Novozélanďan Earl Bamber a Belgičan Nico Vedonck.

Mezi Massou a španělskými sdělovacími prostředky došlo ke sporu

Fernando Alonso ve čtvrtek řekl, že o ničem neví, když dostal otázku týkající se vznikající kontroverze mezi Felipe Massou a španělským tiskem.

Brazilský závodník, který je kolegou španělského nováčka týmu Ferrari, řekl tento týden v rozhovoru, že by se Alonso měl snažit pracovat na tom, aby lépe zapadl do týmu z Maranella.

Osmadvacetiletý Massa měl říci, že už Alonso není nejlepším pilotem F1, teď když se vrátil Michael Schumacher.

Španělský list El Mundo Deportivo vrátil Massovi jeho poznámku útočným titulkem: "Por que no te callas?" (Proč raději nezavřeš pusu?).

Noviny uvedly, že se Massa snaží tvrdě tlačit proti Alonsovi, protože "se nechce vrátit na pozici týmové dvojky".

"Vůbec nevím, o čem je řeč," řekl Alonso v úterý při testech v Jerezu.

"Představte si, jaké starosti si s těmito věcmi děláme tady v našem týmu! Tady ve Ferrari jsem se ihned cítil dobře a všichni mě vřele uvítali. Cítím se tu jako doma," tvrdil Alonso.

Button a tým Brawn nominováni na cenu Laureus

Jenson Button a bývalý tým Brawn GP byli nominováni na prestižní cenu Laureus World Sports.

Třicetiletý Button, který předtím vyhrál jediný závod Velké ceny, je nominován na cenu v kategorie "Průlom roku" (Breakthrough of the Year), poté co získal titul mistra světa F1.

Jeho konkurentem jsou další Britové Mark Cavendish (cyklistika) a Tom Daley (skoky do vody) a také Juan Martín del Potro (tennis), golfista Ji Yai Shin a německý fotbalový tým VFL Wolfsburg.

Tým Brawn, který se vytvořil poté, co management odkoupil bývalý tým Hondy, když se japonský výrobce automobilů rozhodl ve Formuli 1 skončit, je nominován v kategorii "Tým roku".

Nominovány byly také fotbalové týmy FC Barcelona a německý ženský tým LA Lakers, New York Yankees a jihoafrický ragbyový tým.

V hlavní kategorii "Světový sportovec roku" nebyl nominován nikdo z Formule 1, ale závody z oblasti motosportu reprezentuje Valentino Rossi.

Nominace oznámili tento týden sportovci, včetně člena této organizace Miky Häkkinena, po hlasování, do kterého se zapojily světové sdělovací prostředky.

Vítězové budou jmenováni během slavnosti, která se bude konat v Abú Dhábí příští měsíc. Vybere je porota složená ze 46 největších sportovců světa.

Newey pochybuje o správnosti postupu týmu Virgin

Adrian Newey se vmísil do debaty o rozhodnutí týmu Virgin zkonstruovat svůj nový vůz bez použití aerodynamického tunelu.

Svoje pochybnosti nedávno vyjádřil šéf konkurenčního týmu Lotus Tony Fernandes. Řekl, že si není jistý, zda je rozumné rozhodnutí Nicka Wirtha zkonstruovat vůz VR-01 pouze za pomoci CFD (computational fluid dynamics).

"Podnikám v letectví, příteli. To prostě nejde. Musíš mít aerodynamický tunel," řekl Fernandes.
Vůz týmu Virgin, jehož konstruktér navrhl také vůz Simtek z roku 1994, musel ve čtvrtek přerušit testování, když se ulomilo přední křídlo vozu. Když se Timo Glock vrátil do depa, svěřil se, že před tímto selháním přejel obrubník.

Newey z týmu Red Bull, který je bezesporu považován za nejlepšího konstruktéra ve Formuli 1, připustil, že konstrukce pouze za pomoci CFD v sobě skrývá určitá úskalí ve srovnání s tím, když se tento nástroj kombinuje s použitím aerodynamického tunelu.

"Jak to dopadne, to se teprve uvidí," řekl britský konstruktér. "Je to odlišná cesta a já osobně věřím, že je přece jen potřeba tyto dvě věci v současnosti kombinovat. Možná bude jejich vůz jezdit dobře a já budu musel svůj názor změnit," dodal Newey.

Podle Hülkenberga je motor Cosworth lepší než motor Toyota

Nico Hülkenberg připustil, že motory firmy Cosworth, která se do F1 vrátila jako dodavatel motorů V8, mu připadají "lepší" a "silnější" než motory Toyota.

Německý nováček, který byl v roce 2009 testovacím pilotem týmu Williams, tím chtěl říct, že poslední dva vozy F1, které řídil, měly motor Toyota a Cosworth.

Když se dvaadvacetiletého Hülkenberga zeptali v Jerezu novináři, jaký je jeho názor na motor Cosworth, odpověděl: "Je dobrý. Jsem příjemně překvapený."

Jinak ale nebyl čtvrtek pro tým Williams skvělým dnem. Nejdřív měli u svého vozu FW32 problémy s únikem hydraulické kapaliny a potom s hnací hřídelí.


Michelin jedná o návratu do F1

Michelin jedná s FIA o možnosti návratu do Formule 1.

Bridgestone odchází z Formule 1 jako výhradní oficiální dodavatel na konci roku 2010 Jean-Dominique Senard z firmy Michelin řekl pro Bloomberg, že probíhá "formální jednání" s řídícím orgánem F1.

Michelin odešel z Formule 1 na konci roku 2006, rozmrzelý nad rozhodnutím FIA vypsat tendr na jednoho dodavatele pneumatik.
"Mohli bychom uvažovat o návratu, ale jsou tu určité naprosto jasné podmínky," řekl Senard v rozhovoru v Paříži.
Řekl, že pravidlo o pneumatikách potřebuje změnu, aby se "ukázal výkon, který je možné nabídnout, hlavně pokud jde o úsporu paliva a snížení množství oxidu uhličitého".

Mluvčí FIA odmítl tuto záležitost komentovat.

Lotus předvedl svůj nový vůz T127

Nový vůz týmu Lotus F1 pro sezonu 2010 má označení T127.

Vůz má zelenou barvu se žlutým lemováním. Je to připomínka historie slavného britského jména. Tým Lotus, který má malajského vlastníka, předvedl svůj vůz v pátek v Londýně.

Týmy USF1 a Campos zatím své vozy nepředvedly. Lotus vyjel se svým vozem poprvé začátkem tohoto týdne v Silverstonu, což je obdivuhodné, vzhledem k tomu, že byl posledním týmem, který získal místo ve Formuli 1 pro sezonu 2010.

Šéf týmu Tony Fernandes řekl: "Prostě bych velmi rád dokončil každý závod."

Technický šéf Mike Gascoyne připustil, že byl vůz T127 zkonstruován velmi rychle, začalo se na něm pracovat v září, a proto se zrodil s menší nadváhou.

"Víme, že to nebude snadné. Před Bahrajnem nám chybí čas," řekl Jarno Trulli, jehož týmovým kolegou je letos další zkušený závodník F1, Heikki Kovalainen.

"To, čeho zatím dosáhli, je skvělé, ale pro letošní rok musíme být realisty. Víme, že máme problémy, ale musíme být spolehliví, poctiví, a musíme prokázat, že vůz má slibný potenciál," řekl pro BBC.

Gascoyne řekl, že byl šokovaný, že se podařilo vyrobit tento vůz za pouhých pět měsíců. Vůz T127 popsal jako "dobrý, solidní, moderní vůz".

Řádné testování čeká tento vůz v Jerezu v polovině příštího týdne.

Na prezentaci byla přítomna i Hazel Chapmanová, vdova po zakladateli týmu Lotus Colinu Chapmanovi, a jeho syn Clive. Také tam bylo k vidění několik historických vozů Lotus F1.
Zdroj:motorelax.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama