Novinky z F1 - čtvrtek

12. února 2010 v 11:30 | Kat |  Aktuálně
Novinky z F1.


Kolles a Volkswagen popírají, že se chystají zachránit tým Campos

Volkswagen a Colin Kolles ve čtvrtek popřeli zprávy, že jsou součástí záchranného balíčku na pomoc týmu Campos, který je zmítán finančními problémy.

Podle španělského tisku měl prezident týmu Campos José Ramón Carabante spojit síly s Bernie Ecclestonem, tak aby tým mohl v roce 2010 fungovat, a také se tvrdilo, že má tým v roce 2011 převzít Volkswagen.

Ve čtvrtek se také objevily zvěsti, že se Adrián Campos a obchodní šéf Daniele Audetto rozejdou s Kollesem, někdejším šéfem týmu Force India.

"Pro Campose nepracuji," řekl Rumun žijící v Německu. "Vím, pro koho pracuji, a proč to dělám," dodal Kolles, který je spojován se srbským týmem Stefan GP, který by se rád dostal do F1.

Na otázku německých internetových stránek motorsport-total.com také Hans-Joachim Stuck, zástupce Volkswagenu pro motosport, popřel zprávy, které zveřejnil španělský Diario AS.

"To je naprostý nesmysl," řekl. "Takové zprávy nám lichotí, ale Formule 1 pro nás v současnosti vůbec není předmětem zájmu. Kdybychom se někdy měli o ni zajímat, určitě by šlo o otázku motoru," dodal bývalý německý pilot F1.

Systém KERS týmu Williams se montuje na nový cestovní vůz Porsche

Systém KERS na bázi setrvačníku, který vyvinul tým Williams pro Formuli 1, se bude místo toho montovat na hybridní automobil Porsche GT3R.

Tým z Grove řekl ve čtvrtek sdělovacím prostředkům, že systém na opakované využití energie, který vyvinuli v průběhu roku 2009, ale v letošním roce ho díky dohodě týmů sdružených ve FOTA nemohli použít, bude příští rok předveden na automobilu Porsche na výstavě automobilů v Ženevě.

"Doufáme, že to bude jen začátek použití hybridního systému vyvinutého pro Formuli 1 a že se začne používat tam, kde může přispět k čistším a výkonnějším vozidlům," řekl hlavní provozní ředitel týmu Williams Alex Burns.
Williams uvedl, že tato technologie bude k dispozici i pro autobusy, vlaky, lodě a větrné generátory.

Na automobilu Porsche 911 se však sytém KERS týmu Williams použije i při závodech. Německý výrobce uvedl, že tento vůz bude závodit s uvedeným systémem v květnu při čtyřiadvacetihodinovém závodě na Nürburgringu.

Dennis má navštívit některé Velké ceny roku 2010

Bývalý šéf týmu McLaren Ron Dennis plánuje, že v roce 2010 navštíví "poměrně dost závodů".


Po dlouhém působení v této funkci a trvalé přítomnosti na Velkých cenách předal funkci šéfa týmu Martinu Whitmarshovi.

Potom se vzdal funkce výkonného ředitele a místo toho se soustředil na předsednictví firmy z Wokingu a na vytvoření nové skupiny zaměřené na cestovní vozy.

V minulé sezoně mnoho závodů nenavštívil, ale ve středu večer řekl pro BBC na akci časopisu Motorsport Hall of Fame v Londýně, že bude letos na řadě závodů.

"Vyřešil jsem naléhavé úkoly, které vždycky předcházejí velkému projektu takového typu, jako je náš program zaměřený na produkční vozy," řekl Dennis.

"Nejde o to, že budu mít víc času, ale rozhodně budu moci trochu rozhodovat, jak svůj čas využiji," dodal.

Při Velké ceně Británie se použije nové uspořádání trati v Silverstonu

Okruh Silverstone, který bude hostit Velkou cenu Británie F1, ve čtvrtek potvrdil, že se závod bude v roce 2010 konat na upravené trati, která bude zahrnovat nový úsek známý jako Arena. Nové uspořádání schválil FOM (Formula 1 Management). Ještě je nutné získat oficiální homologaci od FIA.

Uprostřed současného kola je nový úsek ve stylu arény, umístěný napravo od současného komplexu Maggots/Becketts/Chapel.

Okruh se teď za rovinou u zatáčky Klub zatáčí doprava, místo aby u šikany Abbey zamířil doleva směrem k mostu. Chybí levotočivá zatáčka Priority, místo toho se okruh napojuje na novou část před úzkou zatáčkou Luffield, než zamíří do roviny start/cíl. Nová část byla vybudována za téměř osm miliónů dolarů. Původní trať se prodloužila téměř o 762 metrů.

Silverstone předpokládá, že tyto změny přinesou pilotům další příležitosti pro předjíždění a také lepší možnosti pro diváky, jak sledovat závod. Podstatné je, že byl tento komplex navržen tak, aby vyhovoval pro MotoGP, protože tato série bude letos v Silverstonu závodit.

Mluvčí okruhu naznačila, že by nové uspořádání mohlo umístit dalších dvacet tisíc diváků. Předpokládá se, že poptávka po vstupenkách bude v roce 2010 vysoká vzhledem k tomu, že v týmu McLaren jezdí dva poslední mistři světa Jenson Button a Lewis Hamilton.

"Nový úsek okruhu byl původně vytvořen proto, aby vyhověl požadavkům bezpečnosti, tak jak ji určují pravidla pro MotoGP, ale komplex Arena byl už zpočátku projektován s ohledem na závody na dvou i čtyřech kolech," řekl Richard Philips, hlavní ředitel okruhu Silverstone. "Musíme být velmi opatrní, musíme úzce spolupracovat s piloty a jezdci, abychom si byli jistí, že zlepšujeme a zdokonalujeme to, co už teď Silverstone má z hlediska pilotů, jezdců a diváků."

"Některým to bude chybět, když neuvidí současné vozy F1, jak zrychlují při průjezdu úsekem Bridge, ale musíme jít z dobou a stále hledat způsoby, jak zlepšit celkový zážitek. Nové uspořádání přinese do Silverstonu nové úkoly pro piloty a umožní fanouškům, aby byli blíž akcím na trati. Máme před sebou úžasný rok, když do Silverstonu přijede F1, MotoGP i Mistrovství světa Superbike, a já už se nemůžu dočkat, až uvidím, jak se piloti a jezdci vypořádají s novým okruhem."

Renault hledá sponzory v Polsku

Gérard Lopez
, šéf firmy Genii Capital investment z Lucemburska, nový majitel většinového podílu týmu Renault, řekl, že jedná o sponzorování týmu, jehož hlavním jezdcem je letos pětadvacetiletý Polák Robert Kubica. Minulý týden se objevila zpráva, že je Kubica nejbohatším polským sportovcem, když si v roce 2009 vydělal více než čtyři milióny euro.

Polský ekonomický deník Puls biznesu uvedl, že se Renaultu těžko podaří najít sponzory.

"Polský trh zatím není řádně prozkoumaný. Jednáme se třemi polskými firmami," řekl Lopez.

Neodhalil identitu zmíněných firem, ale významné firmy, jako naftařská společnost PKN Orlen, firma Telekomunikacja Polska, pojišťovací firma PZU Group, PKO Bank Polski a Kluczyk Holding, řekly, že od Lopeze žádné nabídky neobdržely.

Druhý den testů v Jerezu - Mercedes

Ve čtvrtek jezdil ve voze W01 Michael Schumacher, zajel celkem 124 kol, tedy 549 km.

Trať byla tentokrát suchá, takže tým mohl zvládnout obsáhlý testovací program. Dopoledne Michael hodnotil různé směsi pneumatik, které dodal Bridgestone, a pracoval na nastavení podvozku. Odpoledne zkoušel simulaci závodu. V pátek se na do nového vozu vrátí Nico Rosberg.

"Jsem velmi spokojený s tím, jak to dnes probíhalo, i když jsem nedokázal úplně dokončit celý plánovaný program kvůli červený vlajkám. Zajeli jsme ale mnoho kol, což bylo pro mne velmi důležité. Nový vůz, nový tým, nové podmínky… Naším prvním cílem je spolehlivost vozu. Dny, jako byl ten dnešní, v tomto ohledu hodně pomáhají, zvlášť když předpověď počasí na další dny nevypadá zrovna růžově. Ve voze jsem se cítil dobře a dne jsem si to užil."

Druhý den testů v Jerezu - Williams

Nico Hülkenberg
měl k dispozici suchou trať, ale zdržely ho mechanické závady. Díky tomu strávil velkou část dopoledních jízd v garáži. Zajel pouze 67 kol, i když zajel čtvrtý nejlepší čas dne.


"Měli jsme určité technické závady na hydraulickém systému a na hnací hřídeli," vysvětlil technický ředitel týmu Sam Michael. "Především nám dopoledne unikala kapalina. Příčinu jsme zjistili poměrně rychle, ale dost dlouho nám trvalo, než jsme to opravili, protože byla spojka zaplavená hydraulickou kapalinou. To nás ve svých důsledcích připravilo o většinu dopoledních jízd. Odpoledne jsme měli menší problém s poloosou. To šlo opravit rychleji, ale samozřejmě to nebylo ideální, pokud jde o čas strávený na trati. Přes to všechno jsme vyzkoušeli tři nebo čtyři změny nastavení a zítra, až do vozu sedne Rubens Barrichello, budeme se snažit najezdit další kilometry."

"Dnes to byl dost náročný den," přiznal Nico Hülkenberg. "Měli jsme určité technické problémy, ale z vozu mám pořád dobrý pocit. Samozřejmě bych raději měl víc času pro jízdu na trati, ale někdy to tak prostě je. Celkově to byly dobré dva dny a vůz vypadá dobře."
Druhý den testů v Jerezu - BMW Sauber
Počasí umožnilo, aby Kamuj Kobajaši najezdil víc než sto kol. Podařilo se mu zajet nejlepší čas dne.
"Byl to dobrý testovací den," řekl Gampaol Dall'Ara, hlavní traťový inženýr, "protože jsme dokázali dokončit svůj program. Dopoledne jsme dělali nějaké aerodynamické testy. Po polední přestávce jsme se soustředili na nastavení a hodnocení pneumatik. Během větší části dne jsme jezdili s velkou zátěží paliva, pak jsme ale před koncem jízd jezdili s lehčím vozem. Pro zítřek nevypadá předpověď počasí moc slibně, ale musíme si poradit s tím, co budeme mít k dispozici."
V pátek bude za volantem vozu C29 Pedro de la Rosa.
Druhý den testů v Jerezu - McLaren


Pro Jensona Buttona ve čtvrtek testy skončily. Tým začal testování další prací na aerodynamice, která byla zahájena už ve středu. Po úspěšných jízdách zaměřených na aerodynamiku se tým ve zbytku dopoledne soustředil na vhodné nastavení mechaniky a aerodynamiky nového vozu MP4-25. Odpoledne se program soustředil na delší série jízd a hodnocení pneumatik při různé palivové zátěži.
V závěru testů Jenson řekl, že je mnohem spokojenější s pozicí sedadla a celkovou instalací než na začátku. Před závěrem dne pro jistotu zastavil, protože se mu v kokpitu rozsvítila kontrolka.

V pátek a v sobotu bude testovat Lewis Hamilton.

Druhý den testů v Jerezu - Force India

Ve čtvrtek pokračoval s testováním nového vozu VJM03 Vitantonio Liuzzi. Zajel celkem 80 kol a jeho nejlepší čas byl 1 min 20,754 s.


Příznivé počasí umožnilo týmu získat důležitá data týkající se systému. Dopolední program se soustředil na aerodynamiku, zatímco odpoledne se hlavně srovnávaly nové směsi pneumatik, které Bridgestone letos nabídne.

V pátek a v sobotu bude testovat Adrian Sutil.

"Myslím, že můžeme být s dneškem spokojení," pochvaloval si Liuzzi. "Zajeli jsme spoustu kol a otestovali jsme to, co jsme potřebovali otestovat. Je jasné, že se stále ještě musíme zaměřit na další oblasti, ale celkově vůz reaguje dobře na veškeré změny. Testovali jsme různé nastavení a různé podmínky a celkově to bylo dobré, takže musím říct, že můžeme být opravdu spokojení s tím, jak to jde. Tým odvedl dobrou práci a teď se musíme v dalších dnech testů opravdu snažit, protože musíme ze svého vozu dostat maximum."

"Dopoledne jsme využili čas pro různé měření aerodynamiky," vysvětlil hlavní závodní inženýr Dominic Harlow. "Odpoledne jsme porovnávali suché pneumatiky pro sezonu 2010 a snažili jsme se najít správnou vyváženost vozu VJM03. Protože to bylo poprvé, kdy vůz mohl jezdit na suché trati, měli jsme spoustu nových dat, které je potřeba analyzovat. Zatím se zdá, že vůz podává takový výkon, jaký jsme očekávali."

Druhý den testů v Jerezu - Red Bull

Tým Red Bull měl ve čtvrtek první příležitost testovat svůj vůz RB6 na suché trati.

Do desáté hodiny trať úplně uschla a tým mohl testovat bez omezení. V novém voze RB6 jezdil Mark Webber. Soustředil se na nastavení a zajel celkem 100 kol.

"Byly to velmi produktivní dny," poznamenal Mark Webber po ukončení čtvrtečního testování. "Měli jsme několik drobných problémů, které se týkaly spolehlivosti, ale i přesto jsme dokázali s novým vozem zajet poměrně dost kol. Máme za sebou jeden mokrý a jeden suchý den. Během obou dnů jsme se hodně naučili. Stále ještě máme před sebou dost věcí, které potřebujeme vyzkoušet, než vyrazíme do Bahrajnu. Musíme pochopit další věci a musíme se dál snažit o lepší výkon. Ale řekl bych, že jsme začali docela solidně a že máme skvělý základ, na kterém můžeme dál stavět."
V pátek bude testovat Sebastian Vettel.

Druhý den testů v Jerezu - Toro Rosso

V novém voze STR5 jezdil Sébastien Buemi.

Díky dobrému počasí mohl tým celý den jezdit na suchých pneumatikách. Testování se zaměřilo na aerodynamické součásti, hodnocení různých typů mechanického nastavení a na jízdu s různou palivovou zátěží. Buemi také vyzkoušel měkké, střední i tvrdé pneumatiky Bridgestone.
"Jsem rád, jak proběhly uplynulé dva dny. I když déšť nikdy není ideální, včerejší počasí umožnilo, abychom vyzkoušeli mokré pneumatiky," řekl Sébastien Buemi.

"Dnes, na suché trati, jsme mohli zajet mnoho kol. Vůz jezdil spolehlivě. Vyzkoušeli jsme různá nastavení a jezdili jsme s různou zátěží paliva, takže začínáme lépe chápat nový vůz STR5 jako celek."
V pátek bude jezdit Jaime Alguersuari.
Druhý den testů v Jerezu - Renault
Ve voze R30 jezdil Robert Kubica.

Protože byla trať suchá, bylo možné použít pneumatiky, které zůstaly po včerejším mokrém počasí. Technický program se soustředil na práci na nastavení a dál se pokračovalo v hodnocení užších předních pneumatik Bridgestone.

"Den jsme zahájili na vlhké trati, proto jsme museli počkat, až se podmínky na trati zlepší, než jsme zahájil svůj hlavní program," vysvětlil Kubica. "V práci jsme úspěšně pokročili dopředu, zhodnotili jsme některé typy nastavení a snažili jsme se pochopit, jak různé změny ovlivnily vyváženost a celkové chování vozu. Získali jsme některé dobré výsledky a zjistili jsme zajímavé věci, takže celkově to byl dobrý den."

"Máme za sebou další velmi produktivní den," prohlásil spokojeně hlavní inženýr Alan Permane. "Zajeli jsme přes sto kol a udělali jsme hodně práce na nastavení vozu. Od posledního testu ve Valencii jsme pro Roberta připravili řadu změn. Teď se ve voze cítí lépe a je spokojenější. Postupně jsme během dne zlepšovali vyváženost a přilnavost a doufáme, že v tom budeme pokračovat zítra, pokud nezačne pršet."

V pátek bude testovat Vitalij Petrov, v sobotu se vrátí na trať Robert Kubica.

Druhý den testů v Jerezu - Ferrari

Ve Ferrari F10 jezdil Fernando Alonso.

Alonso pracoval hlavně na celkovém vývoji vozu, na jeho výkonu při dlouhých sériích jízd. Odpoledne porovnával různé typy nastavení. Zajel celkem 129 kol. V pátek bude pokračovat v testech Felipe Massa.

"Pracovali jsme na několika frontách. Snažili jsme se pochopit, jak se vůz chová za různých podmínek na trati," řekl Alonso po ukončení čtvrtečních testů.

"Důležité je najít správný kompromis v nastavení, tak aby všechno dobře fungovalo při kvalifikaci, kdy je nádrž dost prázdná, ale i v závodě, kdy budeme startovat s plnou nádrží."

"S tím, co jsme zvládli během těchto dvou dnů, jsme opravdu spokojení," prohlásil Alonso. "Najezdili jsme mnoho kilometrů, aniž se projevily problémy se spolehlivostí. To je věc, z které mám opravdovou radost. Během těchto dnů jsme vyvinuli maximální tlak na určité součásti, ale neměli jsme žádné problémy se spolehlivostí. Navíc se tento vůz velmi dobře řídí za jakéhokoli počasí. Pokud jde o pneumatiky, myslím, že ty informace, které jsme během těchto dnů získali, je nutné brát s rezervou, protože teploty jsou úplně jiné než teploty, které nás při prvním závodě sezony čekají v Bahrajnu. Až dosud jsme udělali tu práci, kterou jsme potřebovali udělat. Příští týden a ještě víc, až budeme v Barceloně, budeme pracovat na výkonu vozu."
Zdroj: Motorelax.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama