Novinky z F1 - středa

11. února 2010 v 13:30 | Kat |  Aktuálně
Novinky z F1.


FIA tvrdí, že týmy nemohou vynechat závody

V posledních dnech se objevily zprávy, že týmy Formule 1 mohou vynechat některé závody roku 2010 a vyhnout se penalizaci.

Během posledních dnů naznačil výkonný ředitel F1 Bernie Ecclestone a také prezident FIA Jean Todt, že by mohly týmy vynechat v letošní sezoně tři závody, aniž by následoval trest.

Tyto zprávy se objevily v souvislosti se spekulacemi o tom, že nové týmy Campos a USF1 mají problémy s tím, aby byly připraveny na úvodní závod sezony v Bahrainu a že se snaží získat oficiální místo na startovním roštu zatím nepotvrzený tým Stefan GP.


Různé zprávy spekulovaly o tom, že byla tato záležitost buď zakotvená v nejnovější Concordské dohodě nebo byla výsledkem rozhodnutí posledního zasedání Světové rady pro motosport.

FIA však ve středu tyto zprávy popřela.

"Z hlediska sportu a pravidel má každý z týmů, které se registrovaly pro toto mistrovství, za povinnost zúčastnit se každého závodu sezony," uvádí se v tiskové zprávě FIA.

"Každá neúčast, i kdyby šlo jen o jeden závod, by znamenala porušení Concordské dohody i pravidel FIA," uvedl řídící orgán F1.

Povídá se, že Senna je možná opět bez místa, Grosjean má sponzora pro místo v sezoně 2010

Do začátku sezony 2010 už zbývá jen měsíc, ale stále ještě panuje velká nejistota v tom, jaké bude konečné složení řady týmů, včetně týmu, který dokonce zatím ani nemá oficiálně zajištěné místo na startovním roštu.

Ukázalo se, že tým Stefan GP dal přepravit garáž a vybavení týmu nejen na úvodní závod sezony v Bahrajnu, ale i do Austrálie a Malajsie. Další kontejner má být přepraven do Číny na dubnový závod v Šanghaji.

Pokud se srbskému týmu podaří zajistit si místo, předpokládá se, že místa závodních pilotů by měli získat Kazuki Nakadžima a Ralf Schumacher.

Tým Campos má ještě jedno místo volné, ale po nedávných zprávách o složité finanční situaci španělského týmu se teď hodně povídá o tom, že Bruno Senna, kterého tým potvrdil jako svého závodního pilota, možná zase bude k dispozici na trhu závodníků.

Senna je spojován nejen s týmem Stefan GP, ale podle brazilských zpráv i s týmem USF1, i když americký tým údajně dokončuje smlouvu s Adriánem Vallésem. Sponzory údajně může nabídnout Romain Grosjean, kterého propustil tým Renault. O získání místa se tvrdě snaží také Christian Klien a Jacques Villeneuve.

Podle AS odchází Campos z týmu, v roce 2011 vstoupí Volkswagen

Španělský Diario AS tvrdí, že Bernie Ecclestone a José María Carabante spojili své síly, aby zachránili tým Campos.

Podle této smlouvy údajně tým od Adriána Campose převezme partner a prezident Carabante a dovede tento tým k debutu v Bahrainu v březnu. V roce 2011 má do týmu vstoupit německý výrobce automobilů Volkswagen.

Deník AS uvedl, že má tým v úmyslu změnit svůj oficiální název Campos Meta 1, ještě než bude zahájena sezona.

Vedení týmu zůstane prozatím ve Valencii a dluh ve výši mnoha miliónů euro, který tým má u italského konstruktéra vozů Dallara, bude zaplacen.

AS vysvětlil, že plánovaná investice šéfa série A1 Tonyho Teixeiry se nikdy neuskutečnila. Šéfem týmu má být Colin Kolles, bývalý šéf týmu Force India.

Tyto noviny uvedly, že bude dodržena smlouva s Brunem Sennou jako závodním pilotem a že se Srbský tým Stefan GP bude muset snažit získat místo na startovním roštu místo týmu USF1.

Podle de la Rosy bodovací systém nezvýší snahu vítězit

Pedro de la Rosa
pochybuje o tom, že je pravděpodobné, že by nový bodovací systém skutečně zapůsobil tak, jak se předpokládá.

Komise F1 minulý týden potvrdila, že se zvýší rozdíl mezi prvním a druhým místem na 7 bodů s cílem "dále povzbudit snahu o vítězství".

Pilot týmu Sauber a předseda Asociace pilotů Velké ceny (GPDA, Grand Prix Drivers' Association) de la Rosa podle španělského listu El Pais řekl: "Změna bodovacího systému nic nezmění, protože piloti vždycky chtějí vyhrát."

De la Rosa odešel ze své mnohaleté pozice testovacího pilota McLarenu a teď připustil, že se rozhodne, zda bude dál v čele GPDA, poté co tento týden mluvil s dalšími řediteli, Fernandem Alonsem a Markem Webberem.

Na otázku, zda je vůz Sauber C39 s motorem Ferrari opravdu schopný bojovat o stupně vítězů, de la Rosa odpověděl: "Proč ne? To by měl být náš cíl."

"Zdá se, že se vůz velmi snadno řídí, podává velmi dobrý výkon v pomalých zatáčkách a dobře reaguje na změny nastavení," dodal španělský pilot, který při testech v Jerezu převezme vůz od Kamuje Kobajašiho v pátek.

Osmatřicetiletý de la Rosa, který v roce 2010 dál propaguje firmu Johnnie Walker, i když odešel z týmu McLaren, odpověděl na otázku, jak vypadá srovnání vozu švýcarského týmu s konkurenčními vozy, velmi stručně: "Nevím."



Unikátní montáž motoru je "tajemstvím" Ferrari 2010

Tajemstvím nového vozu Ferrari F1 by mohl být unikátní úhel usazení jeho motoru.

Francouzský list Auto Hebdo a také italský sportovní deník La Gazzetta dello Sport uvedly, že motor V8 byl do nového vozu F10 namontován pod úhlem 3,5 stupně.

Náklon je ve směru přední části vozu. Tento nápad byl použit na inovativním voze Arrows A2 z roku 1979.

O 31 let později by mohla tato konstrukce poskytnout velmi důležitý proud vzduchu pod vozem navíc, aby bylo možné plně využít technicky náročnější a větší "dvojitý difuzér".

"Nové Ferrari má velmi zajímavé mechanické řešení. Většina tajemství je skrytá pod kapotáží," řekl technický ředitel Aldo Costa.

Zprávy uvedly, že tato inovace možná odstranila "několik desetin" z času na kolo vozu Ferrari 2010. Tento vůz byl minulý týden ve Valencii nejvíce konkurenceschopným vozem.

Konstruktér Nicola Tombazis připustil: "Difuzér je zásadně důležitý. Aby se maximalizoval výkon, upravili jsme zadní část vozu a lépe jsme zapojili různé komponenty. Na voze F10 je difuzér mnohem větší a mnohem účinnější ve srovnání s předcházejícími sezonami."

Negativní stránkou motoru nakloněného dopředu může být ovládání vozu, protože těžiště zadní části vozu se dostalo výš.
Také Horner připouští, že Räikkönenův návrat do týmu Red Bull by byl "zajímavý"
Další vedoucí představitel týmu Red Bull připustil, že představa, že by se Kimi Räikkönen v roce 2011 vrátil do F1 s týmem výrobce energetických nápojů, je "zajímavá".
První, kdo o tom mluvil, byl Dr. Helmut Marko, poradce pro automobilové závody majitele týmu Dietricha Mateschitze.

Třicetiletý finský pilot jezdí v továrním týmu Citroën v Mistrovství světa Rallye a má smlouvu s firmou Red Bull. Smlouva Marka Webbera s týmem Red Bull Racing končí v roce 2011.

Na otázku, jak vítaný by byl příchod Kimiho Räikkönena, mistra světa z roku 2007, do týmu Red Bull Racing v příštím roce, odpověděl šéf týmu Christian Horner: "Myslím, že to je zajímavý nápad."

"Rozhodně o tom budou lidé psát a budou o tom spekulovat," řekl podle agentury Press Association ve středu v Jerezu. "Ale můžu vám říct, že Kimi se velmi soustředí na rallye. O F1 se zatím nevedly žádné rozhovory. S naším současným obsazením míst závodníků jsem velmi spokojený," dodal Horner, který má smlouvu se Sebastianem Vettelem do konce roku 2011. "Příští rok je ještě daleko, ale budeme se soustředit na naše současné piloty," řekl.

Red Bull se cítí polichocený, soupeři napodobili jejich vůz
Představitelé Red Bullu ve středu řekli, že jim polichotilo to, že tolik konkurenčních vozů teď připomíná monopost zkonstruovaný v Milton Keynes.
Poté, co vůz RB5 zakončil sezonu 2009 jako dominantní vůz, mnohé nové vozy, které vyjely letos v zimě na trať při testech, připomínají charakteristické rysy vozu Red Bull.
Například nový vůz Mercedes, Virgin a Ferrari mají okraje nosu výrazně zvýšené před kokpitem, zatímco přední část vozu Williams je vysoká a široká, jako takzvaný "kachní zobák" vozu Red Bull.
Vozy McLaren a Sauber mají velmi vysoký nos. To všechno způsobilo, že Adrian Newey přiznal, že cítí "uspokojení" nad tím, že jejich styl se stal převažující konstruktérskou filozofií ve Formuli 1.
"Myslím, že to je uspokojivé, ano, je to skutečná čest," řekl konstruktér týmu Red Bull v Jerezu.
Australský pilot Mark Webber, který ve středu dopoledne poprvé vyjel v novém voze Red Bull RB6, dodal: "Z toho je vidět, jak chytrý je Adrian Newey, když tolik lidí napodobilo náš vůz."
Novým sponzorem týmu Red Bull je firma Pepe Jeans
Tým Red Bull oznámil, že jeho partnerem se pro nadcházející sezonu stala jedna ze špičkových značek mladé módy, firma Pepe Jeans. Tato firma má po celém světě více než 200 prodejen. Její logo bude na boční části vozu RB6 a také na kombinéze Marka Webbera a Sebastiana Vettela.
Ve čtvrtek by v Jerezu mělo být lepší počasí
Zdá se, že ve čtvrtek bude v Jerezu lepší počasí. Ve středu ukončil jeden z vzácných testovacích dnů téměř neustávající déšť.
"Naštěstí se zdá, že předpověď počasí bude mnohem lepší," řekl hlavní inženýr Renaultu Alan Permane.
Tato zpráva je dobrá především pro tým Red Bull a Force India, protože tyto týmy se svými vozy poprvé vyjely na trať ve středu za deště.

V Jerezu poprvé testuje také nový vůz Virgin a ve středu měl Timo Glock možnost zajet jen pět kol.
"Nebyla doba na to, aby bylo možné jet naplno a riskovat nehodu. Pokazili bychom test, který se má konat příští týden," řekl německý pilot pro italský lista La Gazzetta dello Sport.
Zatímco ve středu bude zřejmě většinou sucho, během posledních dvou dnů testů, v pátek a v sobotu, má zase pršet.

Povídá se také, že pokud budou další dny deštivé, možná by se naplánoval ještě další skupinový test před březnovým zahájením sezony v Bahrajnu.
První den testů v Jerezu - Renault
Po zahájení testů bylo sucho jen asi něco přes půl hodiny, než začaly silné přeháňky. Trať byla mokrá celý den. V novém voze jezdil Vitalij Petrov. Ve čtvrtek má jezdit Robert Kubica, i když měl původně ještě jezdit Petrov, protože to možná bude jediný den, kdy bude dobré počasí.
Vitalij Petrov si stěžoval na špatné počasí, které omezilo testovací čas.
Alan Permane, hlavní inženýr, také litoval, že déšť narušil plánovanou práci.
"Strávili jsme nějaký čas kontrolou systémů v garáži a přišli jsme na menší problém v brzdovém systému, který jsme dokázali ještě ten den opravit," řekl.
První den testů v Jerezu - Ferrari
Fernando Alonso zajel celkem 88 kol, víc toho najezdil jen Nico Hülkenberg z týmu Williams (118 kol).
"Pracovali jsme na spolehlivosti nového monopostu a můžeme potvrdit, že jsme velmi spokojení," řekl Chris Dryer, šéf závodních inženýrů ve středu večer.

"Stejně jako ve Valencii jsme jezdili s různou zátěží paliva a výsledky, dokonce i za těchto podmínek na trati, byly uspokojivé, pokud jde o chování, řiditelnost a snadnost ovládání vozu. Jaký je výkon ve srovnání se soupeři, to je stále otázkou, protože nevíme, za jakých podmínek testují ostatní vozy. Zatím jsme nepokročili dopředu, pokud jde o výkon, ale dostali jsme se dopředu ve spolehlivosti. Získali jsme mnoho dat ve vztahu k mokrým pneumatikám."
Na otázku, co si myslí o novém španělském pilotovi týmu Ferrari, Dryer odpověděl: "Fernando má skvělé zkušenosti - při závodech i při vývoji vozu. Jeho informace o voze jsou velmi užitečné a opravdu cenné."
První den testů v Jerezu - Fernando Alonso

Fernando Alonso byl spokojený i přesto, že pršelo.

"Práci ovlivnilo špatné počasí, ale podařilo se nám zajet mnoho kilometrů, absolvoval jsem skoro 90 kol," řekl Alonso. "Jsme spokojení, protože jsme mohli shromáždit řadu dat, což je z hlediska spolehlivosti důležité. Doufáme, že počasí bude zítra lepší, protože je důležité jezdit i na suché trati."

První den testů v Jerezu - McLaren

Během prvního dne testů jezdil ve voze MP-425 Jenson Button. Začátek testů, když ještě bylo sucho, umožnil aerodynamické měření vozu, tak jak bylo plánováno. To znamenalo krátké jízdy, při nichž bylo na voze speciální zařízení, které měřilo obtékání vzduchu.

Kvůli dešti potom tým přešel na alternativní program. Jenson tak měl možnost zvykat si na elektroniku motoru, převodovky a zaměřit se na celkové nastavení.
Během odpoledne se potom testovaly brzdy. Zkoušely se různé materiály, takže se Jenson mohl rozhodnout, jakým brzdám dává přednost za nepříznivého počasí.


Ralf Schumacher měl operaci ramene po pádu na lyžích

Podle kolínského listu Express zažil Ralf Schumacher v lednu nepříjemný pád při lyžování v Rakousku. Čtyřiatřicetiletý německý pilot, který by se rád letos vrátil do Formule 1, se musel podrobit operaci pravého ramene.

Express uvedl, že se Schumacher snažil své zranění utajit, protože by to mělo vliv na jeho šance na návrat do F1. Informace se dostala na veřejnost, když byl Schumacher o minulém víkendu na slavnostním plese "Ball des Sports" a málem spadl ze schodů. Zachytil ho známý házenkář Kurt Kluhspies.

"Všiml jsem si, že někdo za mnou padá," řekl Kluhspies pro Express. "Byl to Ralf Schumacher. Zastavil jsem jeho pád levou rukou a zachytil jsem jeho operované rameno. Zřejmě ho to hodně bolelo, ale Ralf mi poděkoval - řekl: Je lepší když mě bolela ruka, než abych spadl ze schodů."
Nové střední pneumatiky Bridgestone vzbuzují obavy
Ve středu, během prvního dne testů v Jerezu, se objevily obavy týkající se nových středních pneumatik Bridgestone. Díky špatnému počasí na španělském okruhu měly týmy první příležitost vyzkoušet nové střední pneumatiky, s kterými se má jezdit během letošní sezony.
Finský list Turun Sanomat uvedl, že se pneumatiky příliš rychle sjížděly a oproti původnímu nastavení ztrácely dvě až tři sekundy na kolo "už ve velmi raném stádiu".
"Po deseti kolech jsem měl pocit, jako bych jezdil za deště na hladkých pneumatikách," řekl Kamuj Kobajaši z týmu Sauber.
Bridgestone uvedl: "Mokré a střední pneumatiky se nijak výrazně nezměnily, až na šířku předních pneumatik, které teď budou stejně široké jako nové přední pneumatiky na sucho."


Manažer si dělá starosti se "Schumacherovými" internetovými stránkami


Willi Weber, manažer Michaela Schumachera, vyjádřil znepokojení nad internetovými stránkami, které nesou jméno sedminásobného mistra světa.
Když napíšete do vyhledávače www.michael.schumacher.de, vyhledávač nepřesměruje uživatele internetu na oficiální Schumacherovy stránky, ale na internetové stránky, které vlastní módní návrhářka Dorothy Schumacher-Singoff.

Také doména ralf.schumacher.de převede zájemce na stránky o módě.
Webber řekl pro kolínský Express, že je "neuvěřitelné", že jsou lidé stále ochotní zneužít slavné jméno jeho klienta.

"Myslel jsem si, že tyhle věci už jsou za námi," řekl.

Právník Bernd Saint-Paul naznačil, že možná bude nutné podniknout kroky podle zákona, protože zřejmě tato módní návrhářka překročila povolené hranice.

Vettelova přilba připomíná plechovku s nápojem Red Bull

Sebastian Vettel
ve středu prokázal, že si stále ještě zachová svůj poněkud výstřední smysl pro humor. Dvaadvacetiletý německý pilot předvedl novou úpravu své přilby.

Přilba připomíná čtvrtlitrovou plechovku energetického nápoje, který vyrábí jeho zaměstnavatel. Na přilbě jsou všechny detaily, včetně složení nápoje Red Bull a čárkového kódu.

Na horní části přilby - tak aby to vidělo publikum po celém světě, až bude Vettela snímat kamera na jeho voze - je obrovský kroužek, jaký se používá na otvírání plechovky.
Zdroj: Motorelax.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama