Sbohem a šáteček

26. února 2013 v 21:19 | Katka |  Blog
Letos nás opustila celá řada pilotů a nahradili je nováčci. Tímto článkem bych chtěla zavzpomínat na ty, kterým se pro letošní rok nepodařilo udržet místo v F1. Jako první by to byl Kamuj Kobajaši.
Musím říct, že za tu dobu, co byl Kamuj v F1 mi k srdci nijak nepřirostl. Jedním z důvodů je i to, že Asiatům obecně moc nefandím. Vůbec nevím, čím to je, ale je to tak. Existují ale samozřejmě i výjimky jako Nakajima. Kamuj mi nikdy nebyl sympatický. Je mi líto, že jsem jeho velký úspěch v podobě podia v domácím závodu neviděla. Alonso v tom závodě nešťastně skončil a vyhrál ho Vettel a to poslední, co jsem v tu chvíli potřebovala, bylo vidět ten Vettelův prst. Bohužel jsem tak přišla i o Kamujovu radost. Když jsem pak viděla fotky, tak jsem to Kamujovi docela přála. To byl ale jediný světlý moment a tak jsem byla ráda, že ho nahradí někdo jiný.


Odešel nám také Michael Schumacher. Už od začátku, co sleduji F1, jsem Schumimu nefandila. Já totiž většinou nefandím těm, kteří stále vyhrávají a fandím těm druhým, aby je porazili a to je také jeden z řady důvodů, proč nefandím Vettelovi. Každopádně Schumi v roce 2006 bojoval o titul a byl pro mě tenkrát nepřítel č. 1. Na tu sezonu strašně ráda vzpomínám, boj o titul byl pěkně napínavý, i když v posledním závodě to už bylo takřka jisté, že vyhraje Alonso. Pamatuju, jak Schumi oznámil prvně svůj odchod a já z toho byla nadšená. Jaká bude formule 1 bez božského Schumiho? Mně to bylo celkem fuk a vlastně jsem si na něj snad ani nevzpomněla. Pár let pak byl mimo, ale opět se vrátil. Nechci hodnotit, jestli to bylo dobře nebo ne, po bitvě je každý generál. Teď už tedy snad definitivně skončil, já už tak nadšená jako tenkrát nejsem (ale radost z toho mám stejně), přeci jen byl dost neviditelný a jestli tam bude nebo ne, tak se to moc nepozná (tedy aspoň já to nepoznám :D).


Opustit nás musel i Heikki Kovalainen. Caterham se zbavil obou svých pilotů a odnesl to i tento Fin. Pamatuju, jak ho po jeho prvním závodě ve formuli 1 zkritizoval Flavio Briatore, jeho tehdejší šéf. Nenechal na něm nit suchou a to zrovna nebyl dobrý start do jeho kariéry. Nakonec Heikki Renault opustil a vyměnil si místo s Fernandem Alonsem, kterého nahradil u McLarenu. To byl rok 2008, kdy McLaren nakonec slavil v napínavém šampionátu titul Lewise Hamiltona. Heikki se ten rok dostal třikrát na podiu, jednou z toho dokázal dokonce i vyhrát. K vítězství však přišel jako slepý k houslím, když Massovi tři kola před cílem vypověďěla jeho formule službu a do vedení se tak dostal Heikki. Já Heikkiho v dobách, kdy jezdil za Renault a McLaren měla moc ráda, nicméně poslední dobou mi je docela nesympatický. Když se mluvilo, kdo by mohl přijít do Ferrari a nahradit Massu, zmiňovalo se i jméno Heikkiho, s tím jak je to dobrý jezdec. Heikki určitě není špatným jezdcem, ale na druhou stranu mi nepřijde, že by byl až tak dobrým, jak se o něm někdy mluví. V McLarenu měl šanci se ukázat a vyniknout, ale já si z těch let pamatuju jen to, jak pouštěl Hamiltona, kdykoliv se objevil poblíž a pak to šťastné vítězství. S tím autem ale tenkrát mohl dokázat mnohem víc.


Druhým pilotem Caterhamu, který už oznámil, že v F1 letos opravdu nebude, je Vitalij Petrov. Vitalij přišel do F1 coby vicemistr GP2, ale jeho hlavní přednost byli bohatí sponzoři. Byl to vůbec první Rus, který se do závodu F1 dostal. Jeho největším úspěchem bylo třetí místo z VC Austrálie. V dobách u Renaultu se Vitalij do pamětí všech zapsal svými nehodami a také tím, že rozhodl o titulu mistra světa v sezoně 2010. Fernando Alonso ho v posledním závodě sezony nemohl předjet a přišel tím o titul. Před loňskou sezonou to vypadalo, že Vitalij zůstane bez místa. Na poslední chvíli však svými miliony vyšoupnul z Caterhamu Jarna Trulliho (i když Jarno nedávno řekl, že se sám rozhodl odejít a pomoci tak týmu získat peníze a posunout se vpřed) a Caterham může být rád. Právě Vitalij jim zařídil desáté místo v šampionátu a přísun peněz. Ani to však nestačilo na to, aby s ním Caterham prodloužil. Musím říct, že jsem z jeho výkonů byla letos nadšená. Podle mě jezdil v závodech lépe než Heikki a předvedl řadu dobrých výkonů, jeden závod dokonce bojoval s vozy Toro Rosso. Už kvůli tomu mě mrzí, že odešel zrovna po takové sezoně. Kdyby skončil po sezonách v Renaultu, tak bych neřekla. Letos na mě však udělal dojem a bude mi opravdu chybět.


Překvapivé bylo, alespoň pro mě, skončení Tima Glocka a ještě překvapivější, opět alespoň pro mě, pilot, který ho nahradil. Už mi to přijde tak dávno, kdy v dobách u Toyoty stoupal na stupně vítězů. Tenkrát jsem ho považovala za velmi talentovaného jezdce a považuju ho za něj i dnes. Co ale můžete zajet s vozem jako je Marussia? Nic moc a když už náhodou předvedete super výkon, tak si toho všimne kdo? Můžete se postavit na hlavu, ale Mercedes, Lotus nebo Force Indii stejně nepředjedete. Skončíte třeba 14. a zajedete opravdu skvělý závod, ale stejně to nikdo neuvidí. Na Tima mám takové dvě hlavní vzpomínky. Jedna se datuje do roku 2008, kdy se jel poslední závod v Brazílii. Vím, že nějak před závodem se vyjádřil proti Hamiltonovi a pak v závodě právě on nepřímo rozhodl o tom, že titul půjde do Británie místo k Felipemu Massovi. Hamilton ho chvíli před cílem předjel a bylo rozhodnuto, i když se rodina Felipeho chvíli radovala z titulu. Po závodě pak mnozí dávali za vinu Glockovi, že Hamiltona jednoduše pustil. Možná by mě to napadlo v návalu emocí taky, nebýt toho prohlášení před závodem.. Samozřejmě, když se na to pak člověk kouknul s odstupem a s chladnou hlavou, tak muselo být jasné, že od Glocka to žádný úmysl nebyl (i když nikdy neříkej nidky!). Druhá vzpomínka je pak z roku 2010. Před posledním závodem totiž řekl, že má nějaký zvláštní pocit, že titul bude brát jeho krajan Vettel. Ten byl přitom až ten třetí v řadě a moc šance mu nikdo nedával. Všichni víme, jak to pak dopadlo. Od té doby jsem pak Timova prohlášení, o vývoji šampionátu brala mnohem víc vážně.. :D


Další odchod hlásí Narain Karthikeyan. I když ten má možná stále malou šanci, že by třeba mohl příští sezonu závodit za Force India, ale sami představitelé tohoto týmu nedávno řekli, že se rozhodují mezi Bianchim a Sutilem. Narain je takové zvláštní stvoření s úžasně roztomilým úsměvem (nebo to přijde jen mně?) a já si ho dost oblíbila. Jestli z odchodu Naraina bude mít někdo radost, pak je to Red Bull a Vettel. Už mu konečně žádná okurka nezkříží cestu (pokud se tedy nenajde nějaká nová)! Myslím, že to by chtělo u Red Bullu pořádnou oslavu. Mně osobně bude Narain v F1 chybět, ani ne tak v závodech, to spíš mimo ně. I když... musím se přiznat, že trápení Vettela a celého Red Bullu mi chybět docela bude :D


Další, kdo odnesl odchod HRT z F1, je Pedro de la Rosa. Pamatuju si, že se o Pedrovi mluvilo, jako o možném týmovém kolegovi Alonsa, když přestoupil do McLarenu. Já jsem si to přála, chtěla jsem, aby byli v týmu dva Španělé, bohužel se tak nestalo a svou kariéru vedle Alonsa začal Hamilton. Pedro toho za svou kariéru v F1 moc nedokázal, alespoň co se závodů týče. Jako testovací pilot strávil spoustu let v McLarenu a nyní přešel ke konkurenci - k Ferrari a opět tak dojde na spolupráci s Alonsem.


A to nejlepší na konec - Bruno Senna. Po něm mi bude smutno ze všech nejvíc. Za poslední rok jsem si ho strašně oblíbila. Dříve to byl jen sympatický kluk, kterému jsem to přála a ne, nebylo to kvůli jeho příjmení. Pak se ale vše změnilo ze dne na den. Jeden den jsem se dozvěděla, že jsem vyhrála účast na promítání filmu Senna za účasti koho jiného než Bruna. O 24 hodin později jsem už stála vedle něj. Bruno tam byl úžasný, moc milý a ochotný. Dá se říct, že byl přesně takový, jaký na mě působil z fotek a dokonce ještě lepší, ale o tom jsem již psala. Ani v Monaku si u mě svou image nepoškodil, takže patřil k mým vůbec nejoblíbenějším pilotům. A dovolím si zde citovat Bridget Schuil: "Fanoušci, kteří se s ním setkali, byli vždy tak trochu udiveni, jak moc milý Bruno je." A pod to se můžu podepsat! Jediné co je mi líto je, že nestihl zajet nějaké to podium a že se v F1 nepředvedl o něco lépe. Na druhou stranu, když si vezmeme, jakou měl proti svým soupeřům nevýhodu, když mu maminka zakázala závodit a on tak za volant znovu usedl mnohem později než většina jeho kolegů, která ve stejném věku měla na svém kontě už řadu úspěchů a mnozí již nakukovali do F1, tak to nebylo tak špatné!

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Michal Michal | 26. února 2013 v 23:26 | Reagovat

Pěkný článek, a zároveň se ukazuje jak je ten svět F1 zvláštní. V roce 2006 byl naopak pro mě nepřítel č. 1 Alonso (jaký to rozdíl, oproti dnešku kdy ho považuji za jednoho z nejlepších jezdců Ferrari). A kdyby se Schumi nevracel do mercedesu, byl by na tom v očích mnoha Tifosi lépe (čímž nechci říct že jeho návrat byla chyba). Jsem také rád že se shodneme na hlavním viníkovi té nepodařené sezony 2010 ;-) Další v pořadí je glock, kterému ten rok 2008 Tifosi (a ani já) nikdy neodpustí :-D  Ti dva zbylí (de la rosa pro nás testuje, takže to neberu jako odchod), mi chybět nebudou. Nevím, ale mě prostě ten senna nikdy nepřišel něčím zvláštní (pravda, nikdy jsem ho neviděl naživo).

2 Didi Didi | Web | 27. února 2013 v 10:10 | Reagovat

myslim si, ze pre Schumiho uz prisiel cas..najviac mi bude chybat Heikki :-( potom Vitalij (ktoreho som na zaciatku neznasala a postupne si ma pomaly ziskaval :-) )a potom Kamuji, podla mna velmi dobry jazdec..ach jo :-(

3 NickyHayden NickyHayden | Web | 27. února 2013 v 11:37 | Reagovat

Já myslím, že někteří z nich mají ještě šanci se vrátit, takže doufám, že tenhle článek opravdu nebude pro všechny ta skutečná rozlučka. Stejně jako Didi bych si nejvíc přála, aby se vrátili Heikki a Vitalij, v případě toho druhého si to možná přeju o něco víc. :-D

4 katf1 katf1 | E-mail | Web | 27. února 2013 v 18:15 | Reagovat

Tak to jsem nevěděla, že Vitalij měl tolik fanoušků :-D

5 Niki Niki | Web | 27. února 2013 v 18:36 | Reagovat

Mě budou nejvíc chybět Kamui, Timo a Heikki, no a pak taky Bruno :-( Ale tak doufám, že se jim to třeba ještě někdy poštěstí a oni se do F1 vrátí :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama