Dopis pro Vettela

31. října 2016 v 17:39 | Katka |  Sebastian Vettel
Milý Sebastiane,


není to tak dávno, co jsi vyhrál čtvrtý titul mistra světa. Byla to velká sláva a ty jsi byl na vrcholu. Hodně se toho od té doby změnilo. Mercedes začal dominovat a Ferrari, kam jsi přestoupil, je najednou v ústraní. Změnil jsi se i ty? Fanoušci týmu z Maranella si myslí, že ano a to k dobrému. Já myslím, že jsi pořád stejný.


Přemýšlím, jestli jsi mě o tomto víkendu zklamal. Ale neměla jsem o tobě nikdy dobré mínění, takže mohl jsi mě vlastně zklamat? Spíš jsi u mě klesl ještě víc.




To, že se v souvislosti s tebou o pokoře a úctě k soupeřům moc mluvit nedá, se ví. Idiotem jsi nazval polovinu startovního pole. Možná tak mluvíš doma a přijde ti to normální. Mně ne. Na jednu stranu ale chápu, jak tě modré vlajky dokáží rozzuřit do běla. Když jsi jezdil v Red Bullu, byl jsi zvyklý, že tě někteří pouštěli před sebe naprosto bez problémů. Třeba Vergne tenkrát málem naboural do zdi, když tě pouštěl. Ne všichni si z tebe ale sedli na zadek. Pamatuješ, jak jsi nazval Naraina Karthikeyana? Já ti to připomenu: idiotem. Asi tvé oblíbené slovo? Tenkrát jsi se také po závodě odmítl omluvit, neviděl jsi na svém chování nic špatného. OK, chápu, že čas od času člověka něco naštve a ujede mu to. Ostatně někoho (myslím, že Hamiltona) jsem se před časem zastávala. Jenže něco jiného je, když ti to ujede jednou a když ti to ujíždí pravidelně.


V tréninku jsi nazval idiotem i Fernanda Alonsa. Vím, že jsi zvyklý, že když ti někdo v tréninku zkříží cestu, přijde pan Marko a dotyčnému vyčiní nebo dokonce dá padáka. Zvyknout si na jezdce, kteří tě neberou jako středobod vesmíru, je jistě velmi obtížné. Ale možná Ferrari zařídí, aby tě někteří pouštěli. Můžeš jim to zkusit navrhnout.


Také chápu, že nejsi zvyklý na to, že jezdíš uprostřed pole. Víš, ono je docela normální, že když nemáš nejlepší auto, tak je pro tebe důležitá každá pozice a každý bod. Felipe bojoval, aby se před tebou udržel, což je - věř nebo ne - úplně normální. Ty jsi řekl, že je "stupid," ale asi by sis nejdřív potřeboval vyzkoušet, jaké to je, být v autě kvalit Williamsu. I když… osobně si myslím, že bys měl nejdřív vyzkoušet Manor. Co já vím, třeba bys v jejich kůži každého na potkání pustil. Kdo ví?

V závěru závodu jsi vzkázal Charliemu Whitingovi dost nechutný pozdrav. Poslal jsi ho do jistých míst. Jsou věci, které se neříkají. A tohle je jedna z nich. Opět opakuji - možná tak mluvíte doma a divné ti to nepřijde. Mě z tebe ale bylo dost zle. Tohle byla ta pomyslná čára, kterou jsi překročil. Nadávání soupeřům, ok. Ale tohle? Na koho si dovolíš příště? Na Bernieho? Vím, že jsi normálně nikdy nepracoval, ale zkus si něco představit. Co myslíš, že by se stalo, kdybych řekla to samé svému nadřízenému já? S ostatními kolegy si můžeme říct někde v hospodě, že je náš šéf *píp*. Říct mu to ale před celou firmou?


Četla jsem komentáře zahraničních komentátorů. A pár věcí mě zaujalo. Třeba, že takhle se čtyřnásobný mistr světa nechová. Nebo že skutečný charakter se ukáže, až když začneš prohrávat. Ty nám svůj charakter poslední dobou ukazuješ dost často. Začalo to s Daniilem a skončilo to teď Charliem. Zajímalo by mě, jestli tvé dcerky na závody koukají. Jestli by se ti líbilo, kdyby slyšely, jak mluvíš.


Doufám, že pro tebe tenhle závod bude ponaučením a že se trošku zamyslíš. Když jsem byla malá, tak jsme si říkali: kdo to říká, ten to je. A na tebe, milý Sebastiane, ty idioti sednou naprosto přesně.



S pozdravem

Katka
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 18:37 | Reagovat

Ja s tebou nesúhlasím, lebo Sebovi fandím už šiestu sezónu.

Ty chranis Verstappena? Mne ten pako ide na nervy. Robí si z F1 videohru. Takýmto správaním a spôsobom môže spôsobiť zraniť nielen seba aj tímového kolegu, iného pilota z inej stajni. Za svoj manéver dostane iba 5sekúnd a Vettel 10sekúnd, malo to byť naopak.
Vettel mal právo vynadat každému do okola okrem svojho timu. Ja by som rovnako reagovala na mieste Vettela. Viem sa do neho vcítiť.

Verstappen nemá, čo robiť v F1, škoda, že sme ozaj prišli o Julesa. No keby tu bol, tak sa zasran Verst ešte dve sezóny by nebol.
Naštval ma a aj nahnevali ma dedkovia a komisári.

2 Lilli Lilli | 31. října 2016 v 18:47 | Reagovat

[1]: Nechcela som sa vyjadrovať, lebo nesúhlasím s ničím, čo si napísala, ale musím položiť jednu otázku:
Prečo si myslíš, že keby bol v F1 Bianchi, tak by tam nebol Verstappen?
Ja si myslím, že oni spolu vlastne nič nemajú, veď Bianchi by možno bol vo Ferrari namiesto Räikkonena a Verstappen by mohol byť v Red Bulle. Nechápem akosi tú súvislosť medzi nimi, prosila by som teda nejaké vysvetlenie. Ďakujem.

3 Katka Katka | 31. října 2016 v 18:56 | Reagovat

[1]:  Maxe ráda nemám, ale to neznamená, že se ho nezastanu. Ano, asi si může říkat, co chce. Musí ale  za to nést odpovědnost. Daniel o něm klidně taky mohl mluvit sproste, Daniil dřív taky. Nevšimla jsem si, ze by to dělali.

A prosím příště bez slov jako zasran.

4 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 19:21 | Reagovat

[2]: Keby bol Bianchi, a už by nebolo miesto pre nebol Verstappena, lebo v RB by bol Kvjat a v RB Toro Rosso by určite bol iný jazdec, a nedostal by sa do F1.

Škoda, že tu nie je Jules. Zrazu všetci vraveli, že ho mali radi.  Mám jedného, ktorý ho nemal rád, pán šéf F1. Pamatas si VC Monaka v roku 2013, tam ho jeho tímový kolega Max Chilton pripravil o možno dobré mieso, lebo drgol do monopostu jazdca stajne Caterhamu, ten z odrazu vrazil do bariéry, a tá sa po odraze z monopostu Caterhamu, sa otočila a do nej vrazil Bianchi, ktorý mal určite dobré tempo, žiaľ, za takýto incident, ktorý spôsobil Chilton, nedokončil preteky.

5 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 19:31 | Reagovat

[3]: Prepáč, ma tak nahneval.
Ja sa zastávam Vettela, ja si ho budem brániť.
Prečítaj si na stránke f1.sk a aj f1sport.autorevue.cz, ako sa vyjadrujú všetci o mladíkovi, ktorý nepatrí do F1 svojím správaním.

6 Lilli Lilli | 31. října 2016 v 19:39 | Reagovat

[4]: Stále nechápem, čo s tým Bianchi má. Ak by bol Kvyat v Red Bulle, tak by bol Verstappen v Toro Rosso. Však oni sa len navzájom vymenili, Ferrari s tým absolútne nič nemalo.

A čo sa týka druhej časti, žiaľ, absolútne nerozumiem, čo píšeš, je to strašne chaotické. Je mi jasné, že je to o VC Monaka 2013, ale aj tak vlastne nechápem, čo to má s touto témou.

7 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 19:53 | Reagovat

[6]: Ok. Viem, že sa vymenili, keby bol Verstappen bol v Toro Rosso, možno by sa z toho nič nestalo.

Chcela som len poukázať, že niečo podobné stalo, ale opačnom garde.
Vettela zblokoval Verstappen a pódium získal Ricciardo.

V tom Monaku 2013, to bolo, že Chilton odstrelil Bianchiho za pomoci monopostu Caterham a bariéry.
Určite Bianchi mal na to, aby bol vyššie.

8 Lilli Lilli | 31. října 2016 v 20:16 | Reagovat

[7]: Bianchi sa v tejto diskusii ocitol absolútne zbytočne, ale keď si to už spomenula, tak som si pozrela tú nehodu na VC Monaka a mám k tomu, čo si písala isté výhrady:
1. Nebol tam žiaden Caterham. Bol to Pastor Maldonado na Williamse.
2. Bianchi nedobrzdil a zlomil si len nos monopostu.
3. Bianchi pokračoval v pretekoch, takže sa nič drastické nestalo. Navyše, tá havária sa stala, keď jazdil až na 19. mieste, čo tiež nenapovedá, že by mu tá vec zmarila nejakú výraznú šancu na vynikajúci výsledok.  

A celkovo, nemusíš to hrotiť tak, akoby Chilton chcel Bianchiho zabiť a urobil tú haváriu naschvál. Možno ani len netušil, že Bianchi ide za nimi a určite nepredpokladal, že Maldonado havaruje a zničí takým spôsobom bariéru.

Skús sa pozerať trochu objektívnejšie na svojich obľúbencov, nebolo by to na škodu, pretože aj oni sú len ľudia a aj oni môžu robiť chyby, tak ich netreba za každú cenu brániť.

9 Apple Apple | 31. října 2016 v 20:25 | Reagovat

Výborný článek! :-)
Mně Vettel včera nikterak nepřekvapil... Nikdy jsem ho neměla extra ráda, ale utvrzení o tom, že je bezpáteřní a něco jako fair play je pro něho naprosto cizí pojem přišlo nejspíš při Malajsii 2013.
A to jak se vymlouvá na adrenalin a já nevím, co ještě, je prostě směšné :-D to je právě ono - ve vypjatých situacích se projeví to, jaký člověk doopravdy je. Takže asi tak :-D ale jak říkám... u Vettela žádná novinka

10 Katka Katka | 31. října 2016 v 20:31 | Reagovat

[9]: Děkuju a plně s tebou souhlasím. :-D Jen bych dodala, že je to s ním čím dál horší :-D

11 Zuzka Zuzka | E-mail | 31. října 2016 v 20:37 | Reagovat

Musím povedať, že v tomto prípade nie som s tebou za jedno. Nepáčilo sa mi, že sa stále sťažuje na modré vlajky, to sme všetci pochopili, že niekedy ich jazdci nedokážu hneď zaregistrovať a že aj oni bojujú, to je od Vettela hlúpe.
Ale včera mi jeho hnev prišiel absolútne oprávnený, ba čo viac sympatický, pretože podľa mňa konečne ukázal, že vie prejavovať emócie. Príde mi úplne nefér, že všetci malého Maxíka obraňujú a nikto mu nedá trest lebo on je tam ten šoumen, ktorého pre reklamu potrebujeme. Áno, môžno výber slov nebol najvhodnejší, ale aspoň si myslím, že v minulosti to bolo celkom aj praxou sa takto rozčúliť.
Takže celkovo by som to až tak nebrala ako problém. Možno sa to nepratrí, ale treba pochopiť, že Vettel je pravdepodobne vďaka Ferrari s nervami v koncoch a áno, nie je na to zrovna zvyknutý. Čo je podľa mňa omnoho dôležitejšie je, aby sa komisári zamysleli, že aké hlúpe rozhodnutia robia, a že raz niekoho potrescú a druhýkrát za to isté nie, a to ma od pozerania odráza ešte viac, než nejaké výbuchy zlosti ;)

12 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 20:38 | Reagovat

[8]: Ozaj Maldonado? Čo som bola "slepá", že si zmylim farby. Neviem, prečo som videla miesto modrej zelenú. ^-^
Pozri sa lepšie na tu haváriu, lebo Jules ozaj nedokončil preteky, aj keď si nechtiac rozbil nos na monoposte, muselo byť niečo, keď ďalej nepokračoval. Kukni si profil pôsobenia v F1 2013, som zvedavá, čo nájdeš.

13 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 20:41 | Reagovat

[9]: Figa borová, Vettel je stejný, ty plus Katka vidíte len to zlé. Ja v ňom stále vidím len to dobré. Aj Seb má chyby ako každý z nás.

14 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 20:44 | Reagovat

[11]: Naplno s tebou súhlasím so všetkým, čo si napísala Zuzka. ;-)

15 Lilli Lilli | 31. října 2016 v 20:51 | Reagovat

[12]: Ja som sa na tie preteky, nie len na tú haváriu, pozerala lepšie ako ty, o tom som presvedčená. Treba brať veci komplexnejšie a pozrieť si aj kontext.

Jasné, nedokončil, lebo v 60. kole (16 kôl po tej Maldonadovej nehode) nedobrzdil a úplne vlastnou vinou narazil do bariéry. Za to mu nemohol nikto iný.

Keď už chceš niečo o ňom povedať, tak si to naštuduj poriadne, ja som detailistka.

[13]: A toto je presne chyba - jedni vidia len to dobré, druhí len to zlé. Lenže, treba vidieť oboje - aj to dobré, aj to zlé. Až vtedy bude obraz celistvý.

16 Katka Katka | 31. října 2016 v 20:57 | Reagovat

[11]: Já Maxe nemám ráda, opravdu ne a překvapuju sama sebe, že se ho zastávám :-D Podle mě měl tuhle sezónu určitě několik incidentů, které byly na hraně a za které mohl dostat penalizaci. Jenže když v každém závodě rozhoduje někdo jiný, tak ta rozhodnutí o penalizacich nemůžou být konzistentní. Když se ale vrátím k Vettelovi, tak nebýt toho závěru, tak neřeknu nic. Štval by mě, ale neřešila bych to. To, co řekl Charliemu, bylo ale fakt přes čáru a je jedno, jestli byl frustrovaný. To ostatně určitě není sám a ostatní tak nemluví.

17 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 21:15 | Reagovat

[15]: Ako si sa lepšie pozrela na celé preteky?

Neviem, prečo ozaj vyhľadávaš chyby a veď ktorýkoľvek človek sa už narodí s chybami? Radšej hľadaj dobro a nie chyby.

18 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 21:17 | Reagovat

[16]: Si kontroverzná.
V podstate si protirečíš.

19 Lilli Lilli | 31. října 2016 v 21:24 | Reagovat

[17]: Nuž, asi som si ich pozrela pozornejšie, keď som vedela, pre akú príčinu nedokončil ten závod, čo si ty zjavne nevedela, keď si len hádala, že to malo nejaký súvis s tou Maldonadovou nehodou, čo nemalo.

Počkať, koho zas obviňuješ, že vidí len to zlé? Pár komentárov vyššie si obviňovala Chiltona. Ty obviňuješ vtedy a tých, čo ti vyhovujú, si strašne neobjektívna. Je jasné, že každý človek robí chyby (nerodí sa s chybami typu, že niekomu vynadá alebo havaruje), takže sú súčasťou jeho obrazu, čiže ak ich chceme vidieť, tak ich viďme u všetkých, ak ich nechceme vidieť, tak u nikoho. Nie tak, že u jedného vidíš len dobré a u druhého len zlé, podľa toho, kto ti je aký sympatický.

20 Katka Katka | 31. října 2016 v 21:36 | Reagovat

[18]: V čem si protiřečím?

21 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 21:41 | Reagovat

[19]: Áno obviňovala som Chiltona, lebo ťukol do Maldonada a ten vrazil do bariéry a tá sa otočila. To musela byť riadna rana, keď bariéra objala Maldonada. Fyzika sa nám pekne ukázala.

Jules vedel, že ide zákruta a nejako nedobrzdil, čo bol slepý, veď vtedy svietilo slnko, :-? .?

Keď si taká detailistka, tak mi pomôž. :-)

22 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 21:44 | Reagovat

[20]: Znelo to akokeby si si protirečila. ;-)

23 Lilli Lilli | 31. října 2016 v 21:56 | Reagovat

[21]: Slepý snáď nebol, to by asi nemohol jazdiť. To, či svietilo alebo nesvietilo slnko, s tým určite tiež nič nemalo. Mohla si si ušetriť tie uštipačné poznámky a opýtať sa priamo, ak to potrebuješ vedieť.

Odstúpil pre poruchu na pravom prednom brzdovom kotúči, aby som ti odpovedala na otázku.

24 Kiki Kiki | 31. října 2016 v 22:46 | Reagovat

[23]: Ospravedlňujem sa ti za tie uštipačné slová.

Ďakujem za informáciu.

Čiže laicky povedané brzda nešla. ;-)

25 Lilli Lilli | 31. října 2016 v 22:53 | Reagovat

[24]: Dá sa to tak povedať. Ten dôvod v takejto podobe uviedol Bianchi vo vyjadrení po závode, skrátene je to porucha bŕzd, samozrejme.

26 m. m. | 1. listopadu 2016 v 13:49 | Reagovat

Mila Katko,
vlastne ani nevim proc tvuj blog obcas navstevuji kdyz vim ze jsi vysazena na Vettela. Nejspis zvedavost. Ale ted mi to neda a musim reagovat. Jedine v cem s tebou souhlasim je ze to nekdy prehani napr. zmineny trenink. Ale ten vzkaz pro Charlieho za to si vedeni muze jen a jen samo kdyz si s F1 delaji co chteji a to stejne s penalizacemi. Nejspise mel pouzit jina slova ale kdyz je vseobecne vidno ze jisti jezdci jsou ocividne nedotknutelni...A jeste jen tak mimochodem o tom pousteni atd. Kdyz nekdo musi nekoho ,,tahat'' v kvalifikaci, menit prevodovku aby se nekdo posunul vys a o umyslnem bourani snad radsi ani nemluvit...ti pravdepodobne pripada v poradku ze?

27 Katka Katka | 1. listopadu 2016 v 14:49 | Reagovat

[26]: Děkuji za komentář. Můj názor je takový, že ve sportu i ve společnosti jsou určité autority. Ve Formuli 1 tu máme Charlieho, Bernieho a další. A podle mě si k nim prostě určité věci dovolit nemůžeme. Dokázala bych přehlédnout, kdyby "jen" nadával svým soupeřům, ale tohle mi přijde přes čáru. Pokud se mu něco nelíbí, má se to řešit mezi čtyřma očima a ne si vylévat zlost do rádia. Líbil se mi komentář Ricciarda, že on by řekl kolikrát dvakrát horší věci. Řekne si je ale pro sebe v kokpitu. Vettel to mohl udělat taky a nemačkat to tlačítko. Ať si myslí, co chce, ale tohle byla prostě chyba a jeho blbost. Mimochodem, mám pocit, že mezi ty nedotknutelné jezdce sám Vettel taky jeden čas patřil.

Nevím, jak s tím souvisí Alonso, ale dobře. Ano, tahání v kvalifikaci a měnění převodovky je podle mě v pořádku. Nevidím v tom rozdíl, jako když Vettela pouštěli jezdci Toro Rosso nebo Kimiho Massa a naopak. Já jsem zastánce týmové režie a pokud je to v rámci týmu, tak proč ne? Samozřejmě, člověk na to kouká jinak u oblíbeného a u neoblíbeného pilota, kde mu to vadí. Obecně ale týmovou režii schvaluju. A co se týče úmyslného bourání, tak to bylo samozřejmě špatně. Je to ale tak dávno, že si myslím nemá cenu to tady už vytahovat.

28 Michal Michal | 1. listopadu 2016 v 15:34 | Reagovat

Za prvé ti chci poděkovat za ten článek. Vím že Vettela nemáš ráda, takže ten článek pro něj mohl vyznít mnohem hůř. :-D  A také vím že nemáš vůbec ráda nadávky a hrubost. proto chápu že tě Vettel rozčílil svým chováním.

On je dlouhodobě velmi flustrovaný z výsledků letošní sezny a ze svého vozu. Proto občas reaguje přehnaně.

Já se musím přiznat, že vlastně sám moc nevím, jak celou tu situaci zhodnotit. Jako fanoušek Ferrari se Vettela musím zastat. Protože by nebylo ode mně fair kdybych se k němu otočil zády, kvůli tomu že řekl něco nevhodného do rádia. Samozřejmě, i já ho letos na FB velmi často kritizuji. Ale kritizuji ho pouze za jeho výkonost v závodě.

Já bych hrozně rád, se na celou situaci podíval objektivně, ale bojím se že nemůžu. Abych se přiznal, to co si myslí a co řekl Vettel, si myslím také.

Rozhodování, pana Whitinga a jeho komisařů je letos tak neuvěřitelně skandální, že to překračuje jakékoli měřítka. Celou sezonu jsme svědky tendenčního rozhodování ve prospěch Verstappena, předtím se to samé dělo a nejspíš pořád i děje ve prospěch Hamiltona. Vettelovi už s tím prostě došla trpělivost a otevřeně řekl co si o tom myslí.

Myslím si že je správné, že to řekl. Pan Whiting totiž není nikomu odpovědný, nemá nad sebou žádnou kontrolu. Možná jen Ecclestonea. Jenže i ten vidí v mladém Verstappenovi skoro boha a nového Sennu. Tohle ale samozřejmě žádní novináři nenapíší. Každý chce totiž jen senzaci, a tou je nadávající Vettel. Místo trestu pro Vettela by se tak pan Whitinh měl zamyslet nad svými rozhodnutími a nejspíš i nad svou rezignací, protože očividně přestává na svou funkci stačit.

Ještě k tomu že se nesmí nadávát svému šéfovi. Whiting není Vetellovým šéfem, tím je Maurizio, který ho překvapivě krotil. A ačkoli nadávky do sportu nepatří, tak tady se dělá tak trochu z komára velbloud. Protože na hokejové střídačce také po sporném verdiktu rozhodčího, padají podobná slova, jen televize v rámci určité korektnosti, tyto záběry nezveřejňuje, to ale neznamená že se to neděje.

29 Michal Michal | 1. listopadu 2016 v 15:37 | Reagovat

[13]:Prosím, co znamená výraz: Figa borová?

30 Lilli Lilli | 1. listopadu 2016 v 16:00 | Reagovat

[29]: V tomto kontexte to znamená "ani náhodou", "vôbec nie" a pod.

31 Michal Michal | 1. listopadu 2016 v 18:55 | Reagovat

[30]:Děkuji za vysvětlení.

32 Kiki Kiki | 1. listopadu 2016 v 22:16 | Reagovat

[28]: Súhlasím so všetkým, čo si napísal. Veď keď je frustrovaný, tak je aj jeho fanúšik taktiež. Fanúšik so svojimi obľúbencami súciti.

33 Niki Niki | Web | 2. listopadu 2016 v 20:50 | Reagovat

Víceméně s tím, co jsi napsala souhlasím. Mám k tomu ale pár svých připomínek.

Já si myslím, že nadávají všichni. Jen někteří jsou natolik inteligentní, aby si to nechali pro sebe a neříkali do to týmového rádia. Taky si myslím, že Vettel není jediný, kdo nazývá své soupeře idioty a tak. Jen si třeba vzpomeňme, co řekl Checo o Romainovi tenkrát ve Spa. Ale je fakt, že u Vettela už je to na denním pořádku. U něj je ten problém, že je to několikanásobný mistr světa, takže se každé jeho slovo milionkrát probírá. Jenže s tím musí hoch počítat, že když je slavný, že se o něm bude hodně mluvit. Mě spíš přijde, že on je ve Ferrari nešťastný. Nehodí se tam. Vypadá to, že tým na něj klade vysoké nároky, on na sebe taky klade vysoké nároky, ale ví, že v současné situaci na to nemá. Nevíme, co se děje uvnitř týmu. A on je ze všeho rozhozen, vždy byl zvyklý být na vrcholu a najednou neví, co má dělat. Tak si tu svou hořkost a zklamání vybíjí tím, že nadává ostatním. Což tedy dobře není.

Ježiš, teď to vypadá, jako kdybych se ho zastávala, ale to není pravda. Naopak. On a Max mě strašně štvou. Možná proto to jakž takž dokážu vidět reálně (aspoň si to myslím :-D ), protože je nemám ráda oba stejně, takže se vlastně na těch třenicích mezi Vettelem a Verstappenem bavím :-D

34 Kiki Kiki | 3. listopadu 2016 v 21:18 | Reagovat

[33]: Pre mňa je Seb je vynikajúci pilot a dobrý človek. Lenže každý vybuchne, ponadava, sme všetci ľudia, nikto z nás nie je dokonalý. Platí to aj pre pilotov F1.

Aj Seb je inteligentný, lenže tí, čo majú nastarosti réžiu, tak pustia, čo oni chcú a pre nich je to bola zábava a pre nás to malo vyzerať, že nás to upútalo. Lenže na jednej strane, že to oživilo F1 pre fanúšikov a na druhej strane, iní fanúšikovia to zas vnímali, že to tam nepatrí do F1.

Do športu patria emócie, čo by bola F1 bez emócií a asi nič.

Seb je frustrovaný, lebo sa mu nedarí v tíme a lepí sa mu smola na päty, je nespokojný. V minulej sezóne vyhral niekoľkokrát, a dnes Ferrari chce, aby vyhrávalo, a preto sú vysoké nároky na ich jazdcoch, na Kimiho a Seba.

Tak sa Sebastianovi ani nečudujem, že nadáva všetkým naokolo seba okrem jeho tímu.

Ani mne sa nepáčilo, čo spravil svojmu tímovému kolegovi Weberovi, keď ešte bol v RB. Chcela som na toto zabudnúť, ale nejakým spôsobom si mi to pripomenula a sám Seb.

Som jeho fanúšik, nepáči sa mi ako ho tu kritizuješ, skús sa jeho očami pozrieť, ako sa mohol cítiť.

Poviem posledné slová. Je to iné, keď sedíš a pozeráš na gauči, je to iné na tribúnach a ešte je to iné, keď si priamo v kokpite.

35 Kiki Kiki | 3. listopadu 2016 v 21:21 | Reagovat

[33]: Ja bavím pozeraním videí Minidrivers.

36 Katka Katka | 4. listopadu 2016 v 20:13 | Reagovat

[28]: Já mám pocit, že vždy je nějaké období, kdy někdo nedostává penalizace za nic a jiný je za všechno dostává. Neříkám, že je to dobře, ale tak to je. Hamilton třeba patřil do obou kategorií. Já se do penalizací moc pouštět nechci, protože si nemyslím, že to můžu dobře posoudit. Každopádně když se komisaři mění, tak to nikdy nemůže být konzistentní rozhodování.

Jenže on je rozdíl, když si někdo uleví nějakým sprostým slovem a když někomu nadává. V hokeji i ve fotbale se podle mě běžně za nadávky rozhodčím trestá. Charlie sice není Vettelův šéf, ale nejsou na stejné úrovni a Charlie je vlastně nad ním.

Já si stojím za tím, že některé věci by se dělat neměli a tohle je jedna z nich. Může si stokrát myslet, že je to tak, ale říkat to nahlas je blbost.

[33]: Já se nad tím taky bavím, ale přeci jen Maxe mám o něco raději :-D

Určitě nechci, aby to vypadalo, že nadává jen on. Fernando myslím taky řekl něco na Romaina a další a další taky něco. Jen Vettel to prostě říká hrozně často. Myslím, že nadávky na soupeře by se přejít daly, ale na Charlieho? To prostě přehnal.

A co se týče situace ve Ferrari, tak podle mě je hodně nervózní. Vlastně souhlasím s tím, co píšeš a jelikož je to můj nejméně oblíbený tým, tak mi ta situace hodně vyhovuje 8-)  :-D

[34]: Ono jde ale hodně i o to, že na závody koukají děti. Ti jezdci jsou jejich idolové a když vidí, že nadávají jako dlaždič, tak to pro ně není dobrý příklad. Navíc, když má na kontě čtyři tituly mistra světa. Režie to samozřejmě vysílat nemusela, ale kdyby to neřekl, tak se tu o tom teď nemusíme bavit.

37 Dem. Dem. | 12. listopadu 2016 v 10:09 | Reagovat

Zajímalo by mě, Katko, jak bys reagovala, kdyby tohle řekl Alonso (nebo jiný tvůj oblíbený pilot)?
Vettel patří mezi mé oblíbené jezdce, a nelíbí se mi, co řekl do rádia. Nelíbí se mi to, protože lidem jako ty, se to hodí. Upřímně s ním souhlasím, letošní sezóna je v penalizacích a zvýhodňování jiných, hrozná, jen mě zaskočil, že zmáčkl to tlačítko. :D Omluvil se, vše je snad ok, jestli to tlačítko zmáčkne ještě jednou, tak je to fakt idiot. Plno pilotů si myslí své. Kdyby byl v jeho situaci třeba Lewis nebo Fernando, nekritizovala bych, protože by řekli pravdu, stejně tak jako Vettel. Pravda, letos nadává ostatním až moc, mně jako jeho fanouškovi to vadí, ale beru to s humorem, jen se tomu směji, stejně tak, jako když Max nadával (s to ho nemusím), jsou to emoce a mně se to líbí. Jen toho Charlieho mohl asi vynechat...

38 Kiki Kiki | 12. listopadu 2016 v 14:57 | Reagovat

[37]: Vieš, že ľudia z FIA zamietli sťažnosť tímu Ferrari na Vettelovu penalizáciu z Mexika. Je to škoda, mohlo to ináč vyzerať.

39 Kiki Kiki | 12. listopadu 2016 v 15:04 | Reagovat

Katko, čo som čítala clanok z f1.sk, a to je Stewardi zamietli sťažnosť tímu Ferrari na Vettelovu penalizáciu z Mexika.
A to mi pripomenulo, že akú majú moc, že vedia zamietnuť silnému tímu Ferrari sťažnosť, môžu aj zmietnuť zo stola aj žalobu rodine Bianchiovcov, ak podplatia právnikov a sudcov.

40 Katka Katka | 12. listopadu 2016 v 15:17 | Reagovat

[37]: Upřímně? Zklamalo by mě to. Já se tady na blogu proti podobnému chování vyhrazuju už delší dobu. Nedělám si iluze, že nikdo jiný sprostě nemluví - mluví, ale Vettel už toho předvedl tolik plus vrchol byl ten "útok" na Charlieho. Byla bych jen ráda, kdybychom se netvářili, že tohle chování je v pořádku a to proto, že si to Charlie zasloužil. Není to v pořádku a tohle si Vettel a ani nikdo jiný nemůže dovolit.

[39]: To nevím, já jen četla, že to Ferrari zkouší. Já se moc nechci pouštět do toho, jestli ta penalizace je nebo není oprávněná, protože tomu nerozumím. A je přece jedno, jestli se jednalo o Ferrari nebo třeba Manor. Jestli to měla být penalizace, tak měla a je jedno, jakého jezdce se to týkalo ;-)

Co se týče Bianchiho, tak přece s ním komisaři nemají nic společného. A podle mě ta žaloba byla hodně zbytečná.

41 Lilli Lilli | 12. listopadu 2016 v 15:43 | Reagovat

[39]: Môžeš mi, prosím, vysvetliť, prečo ťaháš všade, ale skutočne všade, Bianchiho? S celou touto témou nemal nič spoločné a ty musíš o ňom nevyhnutne písať dokonca dvakrát pod jeden článok. Začínam byť na neho už alergická ako na príklad nevhodného príkladu pre každú situáciu.

42 Kiki Kiki | 12. listopadu 2016 v 21:05 | Reagovat

[40]: Vsade pises, ze ti je jedno vsetko. Nech je jedno.

Katko, ked sa ti zda, ze ta zaloba zbytocna, tak povazujes Julesa za jedineho vinnika svojej havarie a smrti.

43 Kiki Kiki | 12. listopadu 2016 v 21:07 | Reagovat

[41]: Lili, Bianchiho sem taham z pravnickeho hladiska, aj ked nerozumiem pravu.

44 Lilli Lilli | 12. listopadu 2016 v 22:09 | Reagovat

[43]: Samozrejme, že je jediný vinník. On sedel v tom aute, nikto iný, tak si za to môže sám. Tá žaloba je úplne zbytočná, súhlasím s Katkou.

Ale je niečo iné, keď ide o tresty za nešportové správanie a iné, keď o súdnu žalobu za ublíženie na zdraví alebo za čo je tá žaloba.

45 Kiki Kiki | 12. listopadu 2016 v 23:15 | Reagovat

[44]: Lili, áno sedel sám, ale prečo jeho tím neupozornil, že má príliš spomaliť a mali na to jedno celé kolo od nehody Sutila? Prečo nezastavili už skôr preteky? Asi čakali na najhoršie, aby zastavili. Čo by robili, keby udrel supertajfún v plnej sile na Suzuku? Ja Julesa nevinním, ja tam niečo nekalé vidím.
Mohla ho Force India angažovať, bol najrýchlejší z troch jazdcov.

Čo ste to fanúšikovia ty a Katka, viete viniť práve svojho obľúbeného?
Vinila by si aj iného svojho obľúbeného jazdca?

46 Lilli Lilli | 13. listopadu 2016 v 0:07 | Reagovat

[45]: Ako sa hovorí: Keby bolo keby, boli by sme v nebi.; Po bitke je každý generál.; Neskoro plakať nad rozliatym mliekom. atď.
Na žiadne z týchto vecí už nedostaneme odpoveď, takže je úplne zbytočné nad tým špekulovať, keď výsledok všetci poznáme a je nemenný.

A čo sa týka toho, čo sme to za fanúšikov, tak mi nie je jasné, či sa bavíme o Bianchim alebo Vettelovi, takže napíšem obe varianty.

Vettel: nikdy som nebola jeho fanúšička a vo všeobecnosti odsudzujem vulgárne správanie tohto typu, takže by som ho vyčítala každému, ak by sa tak správal.

Bianchi: nech sa na tú nehodu pozerám z akéhokoľvek uhla, vždy mi vyjde, že musel mať na tom nejaký podiel viny, to by malo byť jasné každému, bez ohľadu na to, či je jeho fanúšik alebo nie.  

Za to, že je niekto môj obľúbený jazdec, nebudem ho obhajovať pri všetkom, čo robí, aj keď sa to prieči mojim presvedčeniam alebo zásadám (ako  to, čo robí Vettel), alebo keď je niečo zjavné, prípadne možné, ako pri Bianchim, pretože je jasné, že aj on mal na tom istý podiel viny.

A či by som vinila iného svojho obľúbeného jazdca? Myslím, že áno, keby urobil niečo také, za čo by som kritizovala každého, ako som už napísala vyššie, ale aby som povedala pravdu, nemám žiadneho obľúbeného jazdca.

47 Katka Katka | 13. listopadu 2016 v 11:07 | Reagovat

[45]: Kiki, ale přeci když někomu fandíš, tak to neznamená, že na něj budeš nekriticky hledět. Každý děláme chyby a ať se nám to líbí nebo ne, tak Jules tu chybu udělal. Ať se na to podívám jak chci, tak určitý podíl na tom Jules prostě měl. Tým za volantem nebyl a je to jezdec, který ví nejlépe, jak je to s viditelností, vodou na trati apod. Můžeme spekulovat, zda se mělo startovat dřív nebo později, ale Jules na té nehodě prostě podíl viny má.

48 Katka Katka | 13. listopadu 2016 v 11:08 | Reagovat

[46]: Myslím, že vůči Jaimemu jsi hodně kritická :-D

49 Lilli Lilli | 13. listopadu 2016 v 12:20 | Reagovat

[48]: Ďakujem pekne, tiež si myslím, že by som ho mohla viac šetriť, keď už o ňom hovoríš. :-D

Ale vieš, MSP je proste MSP, ten je najlepší, nech sa deje čokoľvek. :-P :D

50 Michal Michal | 13. listopadu 2016 v 13:51 | Reagovat

[40]: Ale je to v pořádku. V době kdy nadřízení (Ecclestone) a média záměrně přehlížejí tendenční rozhodnutí v něčí propspěch a trvá li to delší dobu, tak se proti tomu někdo ozvat musí.  V opačném případě by se pak jednalo o snahu manipulovat výsledky v něčí prospěch. Všiochni teď dělají z Vettela špatného člověka, ale v rámci objektivity by měla média poukázat a zveřejnit všechna Whitingova tendenční rozhodnutí z této sezony.  Jistě, mohl mu to Vettel říct v soukromí, to je pravda.  Ale takhle zase o té Whitingově špatnosti ví všichni, což zase není k zahození, protože si bude muset dávat mnohem větší pozor, až zase bude rozhodovat podle přání Ecclestonea.  Myslím že se letos plně ukázalo že je Whiting nedůvěryhodná osoba, proto by měli týmy požadovat jeho odvolání z funkce. Může mu zůstat role oficiálního startéra, ale nic víc. O penalizacích by měl rozhodovat někdo nestraný, kdo nebude zaměstnancem FIA, a hlavně nebude Bernieho loutka.

51 Katka Katka | 13. listopadu 2016 v 15:25 | Reagovat

[49]: Promiň, ale nejlepší je Fernando, MSP by to jistě pochopil :-D

[50]: Ty na jedné straně chceš, aby FIA nadržovala Ferrari a haníš je za to, že to nedělají, na té druhé je viníš z toho, že jsou vůči Maxovi moc mírní. Pro Ferrari takové chování chceš a u jiných ti to vadí. Navíc jakou roli v udělování penalizacích Whiting vlastně má? Proč tam asi jsou další komisaři? Neměl by Vettel někam poslat i je? Whiting je jen první na ráně. Taky jsem si nevšimla, že by se teď Whiting nějak řešil. Špatně z toho vyšel jedině Vettel.

52 Kiki Kiki | 13. listopadu 2016 v 15:28 | Reagovat

[46]: Lili, vo všetkom súhlasím. Ja fandím Vettelovi, ani mne sa to nepáčilo. Povedzme si pravdu, všetci nadavame, potrebujeme si nejako ulavit.

V každom športe sa nadáva a to sú emócie, ktoré nevieme ovládať a aj kvôli nim robíme chyby.

Už som ja povedala sebe samej, že tiež Jules má podiel viny, ale aj všetci naokolo, čo s ním spolupracovali a podporovali.

53 Kiki Kiki | 13. listopadu 2016 v 15:51 | Reagovat

[47]: Katko, robíme všetci chyby, my dve, naši oblubenci, ďalší piloti a ich tímy, atď.

Škoda, že je nie k dispozícii onboard pohľad, mohli by sme aspoň vidieť, čo mačkal aké tlačidlo alebo čo v tom okamžiku delal pred haváriou.
Kiežby bol k dispozícii, tak tu všetci nespukulujeme a aj jeho rodičia.

Vykaslime sa na žalobu a radšej spominajme na neho iba v dobrom a úsmevom, aký bol.

Je smutné, že sa takto vieme mať rozhorčené názory, určite by to takto nechcel, aby sme sa "hadali aa kricali" na seba.

54 Lilli Lilli | 13. listopadu 2016 v 16:04 | Reagovat

[51]: MSP je najlepší v iných veciach ako Fernando. A prestaň so mnou o ňom stále nesúhlasiť, MSP je predsa bezchybný a dokonalý a čím sa pozrieš vyššie, tým viac so mnou budeš súhlasiť. Oči sú top. :-P  :-D

55 Katka Katka | 19. listopadu 2016 v 21:33 | Reagovat

[53]: Myslím, že takové záběry by se k fanouškům ani nedostaly.

[54]: A ty určitě víš, že já na oči vůbec nekoukám :-P Takže Fernando je nejlepší z nejlepších (nepočítám Jorgeho :D )

56 Lilli Lilli | 19. listopadu 2016 v 22:09 | Reagovat

[55]: Nejako sa mi zdá, že sme sa o tom nedávno bavili, ale nesmieš to, čo som napísala brať úplne doslovne. To je dvojzmysel. :-D  :-P

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama