Jak mě málem podvedli aneb zkušenosti s e-shopem Romaina Grosjeana

25. února 2017 v 17:09 | Katka |  Blog
Bylo to úplně normální ráno, až na to, že mi zablikal mobil a tam zpráva od Romaina Grosjeana! Vyhrála jsem voucher na nákup v jeho e-shopu v hodnotě 100 EUR! Neumíte si představit mou radost. Dobře, nepsal mi to Romain, ale někdo z jeho oficiálního profilu. To ale vůbec nevadí :D

Takhle to všechno začalo. Byl konec října a měla se jet Velká cena USA. Romain měl na svém facebooku soutěž o zmíněný voucher a jelikož měl novou kolekci, která se mi strašně líbila, musela jsem se zúčastnit.

O pár dní později mi přišlo oznámení o výhře. Od té doby jsem byla na tom e-shopu pečená vařená a přemýšlela, co všechno si koupím. Do toho jsem každou chvíli kontrolovala e-mail, kam mi měli poslat kód voucheru. Trvalo jim to skoro týden!


První problém se vyskytl záhy. Voucher se nevztahoval na dopravu a to byl docela háček. Cena dopravy byla obrovská a pokud bych si chtěla koupit jen jednu věc, tak by doprava stála více než samotné zboží. Takže jsem čelila rozhodnutí - napsat jim, že děkuji, ale za této situace nemám zájem anebo se plácnout přes kapsu. Doprava stála 1000 Kč a to málo není. Nakonec jsem si řekla, že by asi byla škoda, nevyužít takovou nabídku. Vybrala jsem si tedy kšiltovku, dvě trička, vak a vlajku. Úplně jsem se v tom viděla v Maďarsku na závodě :D Zbylo mi ještě pár eur, ale bohužel jejich systém byl trošku podivný. Pokud bych si navíc vybrala třeba jen obyčejné samolepky, tak by mi to do ČR nedovezli, protože je to moc velký balík. Celkově jsem zkoušela různé kombinace a vzít si dvě kšiltovky by bylo kvůli velikosti nemožné. Takže už tenkrát to byl jeden problém za druhým a asi mě to mělo odradit.

Zboží vybráno, zaplaceno a už zbývalo jen, aby dorazilo. Těšila jsem se na to strašně. Mohlo by přijít ještě tenhle týden nebo ten další? Postupně se má očekávání měnila. Dosud jsem měla zkušenosti jen s e-shopem Red Bullu, kde mi zboží došlo do dvou pracovních dnů a stejně tak na jedné motoristické stránce. Takže zatím jen spokojenost. Tady jsem čekala měsíc, než mi došla trpělivost. Přeci jen za měsíc vám dojde zboží i z Číny a natožpak z Francie. Po měsíci jsem tedy napsala e-mail, jak to s mou zásilkou vypadá. Žádná odpověď a tak jsem napsala na mail, odkud mi voucher posílali a slibovali pomoc, když budu potřebovat. Reakce žádná. Myslela jsem si, že to je třeba moje chyba a e-maily jim nedošly. V půlce prosince jsem jim tedy psala znovu a tentokrát přišla i odpověď. Prý se jim balíček vrátil a mám potvrdit adresu a pošlou ho znovu. Už tady to bylo trošku zvláštní. Vrátí se balík a ani vás nezkontaktují? Adresa sice byla správná, ale pro jistotu jsem jim tam dala adresu domů (předtím byla pracovní). Požádala jsem je také o tracking number. A co myslíte? Nikdo mi nic neodpověděl. Stalo se to těsně před svátky a tak jsem jim chěla dát čas. I tak jsem ale měla trošku výčitky. Co když zboží dovezli a nikdo nebyl doma?

Další krok jsem podnikla v půlce ledna, kdy jsem se zeptala, zda ten balík poslali. Jelikož minule neodpověděli, tak jsem ani nevěděla, na jakou adresu to bylo posláno a jestli vůbec. Odpověď opět žádná. Po týdnu jsem tedy znovu psala e-mail - upozorňuji, že jsem vše psala zdvořile a nepsala jim nic ve stylu, ať mi to kokukají navalit :D. I tak ale žádná odpověď nedorazila. Jediné možné řešení jsem tak viděla v PayPalu, přes který jsem platila.

Opět jsem měla vyčítky - vyhraju a budu si stěžovat u PayPalu? Ale zaplatila jsem jim poměrně dost peněz, takže jiné východisko není. Měla jsem 20 dní na to, abych se pokusila s prodejcem celou situaci vyřešit s tím, že veškerou komunikaci bude sledovat PayPal. Napsala jsem jim tedy zprávu a čekala na odpověď. Ta přišla jen pár dní před vypršením lhůty. Poslali mi tracking number předchozí dodávky - pořád nechápu, k čemu mi jako měla být - a napsali, že balík znovu poslali a tracking number mi pošlou v další zprávě. Tu samozřejmě neposlali a já tenkrát byla hodně vytočená. Chtěli mě takhle uklidnit, že mi balík poslali a já si tak budu myslet, že je vše v pořádku a nebudu to hnát dál? Pokud bych totiž do 20 dní nedala PayPalu pokyn, aby se na to podíval, tak by byl případ uzavřen a PayPal by od toho dal ruce pryč. Takhle jsem si možná měla myslet, že mi balík přijde a k PayPalu to nedávat. Navíc tracking number mi pošlou v další zprávě? Proč mi to nepošlou hned, když už balík poslali? Celé to bylo od začátku divné a podezřelé. Odpověď mimochodem samozřejmě nepřišla.

Celá naštvaná jsem dala případ k řešení PayPalu, kterému jsem znovu popsala celý případ. Další postup byl takový, že oni kontaktují prodejce a budou chtít vyjádření. Ten měl čas do minulého čtvrtka, aby reagoval, jinak automaticky dostanu své peníze zpět. Pokud by napsali, tak bych se zase měla vyjádřit já a pak by PayPal určil, na čí straně je pravda.

Včera to byly přesně čtyři měsíce, co jsem od společnosti NOEVE, která provozuje Romainův e-shop, dostala číslo voucheru. A včera mi PayPal napsal, že jsem případ vyhrála a vracejí mi peníze. Ty už mám teď na účtu a jsem ráda, že je to za mnou. NOEVE se zřejmě neobtěžovalo odpovědět ani PayPalu a já tak automaticky dostala své peníze zpět.

Byla to prostě výhra za všechny prachy. Opravdu by mě zajímalo, jak dopadli ostatní výherci. Na instagramu jsem přitom našla lidi, co si od nich věci koupili. Možná to bylo ale jen na území Francie. Celé to bylo prostě od začátku podezřelé. Komunikace příšerná a celé mě to stálo hodně nervů.

Chtěla jsem vás tedy před tímto e-shopem varovat. Možná jsem měla jen smůlu a možná ne. Každopádně vám doporučuju při nákupu na zahraničním e-shopu platit výhradně přes PayPal, který vám v případě problémů může pomoci.

A co vy? Máte s nějakým e-shopem zkušenosti?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Michal Michal | 25. února 2017 v 23:26 | Reagovat

Ještě než se vyjádřím k tomu článku. Tak moc děkuji za věty: Plácnout přes kapsu. A  ať mi to koukají navalit. :-D  To ukazuje tu bohatost češtiny jako jazyka.

Je to tedy dost zvláštní případ. A jsem moc rád, že to pro Tebe dopadlo v podstatě dobře a vrátili ti peníze. Ale tedy doprava za 1000kč? Tolik to nestojí ani u Ferrari, kde to rozváží UPS. To je podle mě hodně přemrštěná částka a myslím že jako výherce by jsi měla mít dopravu zdarma.

Jo,ten pocit, kdy člověk čeká na zásilku. Několikrát se mi stalo, jak jsem pohledem skrz okno skoro hypnotizoval pošťáka, když mi mělo něco přijít. :-D

Určitě je ale škoda, že nemáš ty věci i když si je v podstatě vyhrála, a máš na ně tudíž nárok. Já tedy musím říct, a možná je to chyba. Že Paypal nepoužívám, prostě to platím kartou. A spíš tak nějak doufám v poctivost toho obchodníka. Nicméně, tento případ je pro mě poučením. Musím tě rovněž, pochválit za to, že jsi jim dala adresu do práce. To byl z bezpečnostního pohledu skvělý tah. Je trochu zarážející, že pilot F1 má jako správce svého fan shopu, takto nespolehlivou firmu.

Možná, bych zkusil být odvážný, a napsal bych přímo Romainovi, třeba na adresu týmu. Všechno bych tam vysvětlil, a čekal jaká přijde odpověď.

Já samozřejmě, mám největší zkušenosti z Ferraristotre. A ten sevis je tam skvělý. Za první nákup je sleva. Faktury posílají na email prakticky hned, jsou v angličtině a italštině. Takže tam není problém. A zásilka je do tří dnů doma.

Pravda, v současné době řeším jeden případ právě s Ferraristore. Oni dali do  výprodeje repliku týmové mikiny z loňska, se 40% slevou. Ale já, jako člen fanclubu mám nárok ještě na dalších 20% slevy. Kterou mi ale systém u této mikiny nepřiznal. Dvakrát jsem jim kvůli tomu psal, a oni mysleli že je chyba v přihlášení. Tak jsem zkoumal, co dělám špatně a na nic jsem nepřišěl. Když jsem ale do košíku dal tričko z nové kolekce, sleva už tam opět byla automaticky. Takže další zpráva na jejich podporu, a ukázalo se, že mám částečně pravdu. Na stránkách fanclubu je totiž napsáno sleva 20% na vše z Ferraristore. A pokud oni dají něco do výprodeje, je to fajn. Ale tu slevu mají všichni, tedy i nečlenové fanclubu. Takže mě tím v podstatě znevýhodňují. A buď Ferraristore nebo Fanclub neříkají pravdu. Já jsem rád, že se to řeší. Ale jak i ty sama píšeš. Mám trochu výčitky, že budu vypadat jako Strýček Skrblík, když po nich požaduji tu slevu. A navíc se nechci stavět proti Ferrari. Na druhou stranu, chci tu mikinu, a přeci jen nikdo z nás tady v ČR nemůže říct, že vydělává tolik, aby tohle nemusel řešit. Je to prostě sporné.

2 Jitka Jitka | Web | 26. února 2017 v 10:35 | Reagovat

Tak nejen u nás se najdou neféroví obchodníci. Objednávala jsem si na e-shopu mobil, super cena, jen trošku delší dodací lhůta, cca +č dní. To mi nevadilo. Zaplatit  chtěli předem, ale podle recenzí a zkušeností všem zboží dodali, tak jsem to udělala. To jsem si dala. Po třech a půl měsíci mi nakonec vrátili peníze, prý ten mobil už není na skladě v zahraničí. X krát mě pan majitel ujišťoval, že mobil dostanu. Poučení? Raději si nějakou tu stovku připlatit.

3 Katka Katka | 26. února 2017 v 17:41 | Reagovat

[1]: Já už s nimi upřímně řečeno nechci mít nic společného, jsem ráda, že je po všem :-D

Já mám zase problém s placením přes kartu, nemám v to důvěru.

Teď nevím, jestli jsem to pochopila. Nabízí ti to jen 20 % nebo 40 % jako ostatním? Nemáte tu slevu jen 20 % z plné ceny? Protože já mám v jednom obchodě slevovou kartičku a vždy slevy platí z plné ceny a ne z ceny po slevě.

4 Michal Michal | 26. února 2017 v 18:24 | Reagovat

Tomu docela nerozumím, protože to rozhodně nebyla příjemná zkušenost. :-(

Je pravda, že kdybych měl platit kartou někde, kde bych si nebyl jistý, tak bych tu důvěru asi také moc neměl. Ale na druhou stranu mám pocit, že se všichni snaží, aby to placení kartou bylo co možná nejbezpečnější.

Je to takhle. Ta mikina je ve výprodeji, a v tom výprodeji je se slevou těch 40% oproti té původní ceně. Jestli to máme jen z plné ceny netuším. Ale pro příklad, úplně nová kolekce, je zase naopak v předprodeji, je také se slevou, ale na ní tu členskou slevu dostanu. Na oficiálních stránkách fanclubu je napsáno: 20% discount on all www.ferrraristore.com purchases. A není to nijak blíže specifikované. Já jsem také nerad, že to s nimi řeším, protože to třeba vypadá špatně. Ale měli by se Ferraristore a oficiální fanclub spolu dohodnout, jak to tedy je.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama