Jak Indy strčila F1 do kapsy

29. května 2017 v 10:55 | Katka |  Fernando Alonso
Ten závod trvá přes tři hodiny? To bude strašná nuda, myslela jsem si před začátkem Indy500. Závodem, který je mnohými označován za největší závod roku. Vůči americkým sériím jsem měla vždy předsudky. Indy a NASCAR mě nezajímali, jediná série, kterou jsem uznávala, byla F1. V neděli večer jsem ale přeci jen usedla k tomuhle závodu roku. Důvod byl jasný - Fernando Alonso.


Před začátkem závodu jsem vůbec nevěděla, co mám očekávat. Neznám pravidla, vůbec nic. Takže jsem dost často vůbec netušila, co se děje. Hlavně jsem ale nevěděla, co očekávat od Fernanda.




Závod začal letmým startem, žádné pevné starty. Vypadalo to upřímně řečeno dost nebezpečně. Fernando se z pátého místa okamžitě začal propadat. Jelikož jsem chtěla, aby dojel živý a zdravý, tak jsem za jeho opatrnost byla ráda. V F1 závod možná v první zatáčce vyhrajete, v Indy ale zdaleka ne a to i když tam jsou celkem jen čtyři.


Po pár kolech, kterých se v Indy jede celkem 200 (!!!), se Fernando začal tlačit dopředu. Předjížděl jedno auto za druhým. Úžasné manévry, předjíždění zvnějšku. Když byl třetí, dojetí u mě bylo opravdu vysoké. Vidět ho bojovat o vítězství, kolo na kolo, to bylo neskutečné. Kdy měl takovou šanci naposledy? Netrvalo dlouho a Fernando celý závod vedl. Nebudu vám lhát, nějaká ta slza ukápla :)

Závod hodně ovlivňovaly časté žluté vlajky a výjezd safety-caru (jmenuje se to tam tak?). Také různé strategie a zastávky v boxech. Mám pocit, že právě kvůli té rozdílné strategii ještě pár kol před cílem vedl Max Chilton.


Fernando v jednu chvíli dokonce vedl s náskokem, který mu pak právě vzaly další žluté vlajky. Kvůli tomu se propadl někam k desátému místu, do konce zbývalo nějakých 50 kol. Celý závod gradoval, zvládne to Fernando nebo ne? Jenže každá pohádka má konec a bohužel pro Fernanda přišel konec o dvacet kol dříve, než by si přál. Stejně jako tolikrát za poslední léta ho zradil motor Hondy. Z jeho vozu se začalo kouřit a Fernando musel vůz odstavit. Fanoušci na tribunách vstávali a tleskali ve stoje. I když nedojel, byl hrdinou toho závodu. Jel fantasticky a při předjíždění si počínal jako starý mazák. Jsem na něj strašně pyšná a věřím, že se mnou i každý jeho fanoušek. Jo a vyhrál bývalý závodník F1, Takuma Sato.

Fernando přivedl k Indy tisíce fanoušků. Celý svět F1 - a nejen ten - závod minimálně po očku sledoval. Každého zajímalo, jak si povede. Věřím, že Indy včera získalo nejednoho nového fanouška. Sama musím říct, že mě překvapilo, jak dobrý ten závod byl. Navíc v porovnání s VC Monaka, který je závod roku F1. Jasně, Monako nikdy nebylo nijak zvlášť zábavné, ale včera to byla fakt nuda, která mohla bavit tak maximálně fanoušky Vettela - nic proti. Od začátku do konce. Nejzajímavější byla tak úvodní rádiová komunikace mezi Jensonem Buttonem a Fernandem Alonsem a pak pár kol, kdy se jelo do boxů. Indy včera převálcovala F1 na plné čáře. Můj respekt pro ty kluky rázem stoupl o milion procent. Je to sice jen kroužení dokola, ale také sakra dobré závodění.



Fernando po závodě sbíral jednu gratulaci za druhou. Prakticky jsem nezaregistrovala nějakou špatnou reakci. Ukázal, že je pořád jedním z nejlepších jezdců na světě a že na to pořád má. Jen mu chybí auto, ve kterém by to dokázal. Včera to bylo o něm, o jeho příběhu. Ten sice neskončil happy endem, ale možná už za rok se začne psát druhý díl. A třeba to bude začátek jeho cesty za motorsportovou nesmrtelností.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 NickyHayden NickyHayden | Web | 29. května 2017 v 11:19 | Reagovat

Myslím, že kdyby Fernando nebyl tak nezkušený (a samozřejmě ho nezradila technika), tak jim tam včera všem natrhl tričko. Ty opakované starty byly dost mizerné a byl jediný, kdo se pokaždé propadl o několik pozic, ale postupem času se krásně zlepšoval, i začal chápat, jak se předjíždí a jak to vůbec na té trati funguje... To spadnutí o několik míst v poslední čtvrtině bylo prý záměrné, protože se snažili šetřit pneumatiky na konec závodu, který je vždycky klíčový. Co mi na závodě vadilo teda hodně, tak byly ty neustálé pomalé žluté fáze. Půl kola zelené vlajky a pak zase pic, havárka nebo bordel na trati. Ale když se závodilo, tak to stálo za to.:-)

A co se Monaka týče, tak mě osobně by nijak nevadilo, kdyby ho z kalendáře vyřadili. Nikdy jsem ten závod neměla ráda, výhled na Monako hezký, ale po sedmdesáté osmé už taky docela nudí. Ale je to historie, takže ho bohužel budu muset každý rok nějak přetrpět. :-D

2 Katka Katka | 29. května 2017 v 11:37 | Reagovat

[1]: On by si je tam možná nakonec dal i tak :-)

Ty žluté fáze byly hrozné a bohužel jich bylo strašně moc. Ale jinak závody byly pecka.

3 Michal Michal | 29. května 2017 v 20:18 | Reagovat

Já jsem viděl jen kousek závodu. Navíc na nějaké komerční televizi která byla tak hloupá, že když to vypadalo že Fernando už už někoho předjede tak dali reklamu. Ale i z toho co jsem viděl, jsem usoudil že ty závody jsou dobré. Nevypadalo to, že by je nějak omezovala pravidla, a mají zastávky v boxech i s tankováním (oooh) :-D  Jen tedy to házení té pistole na kola přes auto, je takové zvláštní. A ta první nehoda, po které byl přerušen závod, byla tedy na fanouška F1 dosti velká. Skoro bych i řekl, že tam jednu takovou mají v každém závodě.

Alonso jel dobře, a jestli mu nevydržel motor je to škoda. Jenže když jsem viděl, jak předjíždí, a jakou má chuť do závodění... No první co mě napadlo bylo, že letos by mohl být v F1 naposledy. Přeci jen, objektivně uznejte jaká je šance na to, že v příští sezoně bude Mclaren bojovat o podium.

Jinak jejich Safety car se jmenuje Pace car. A překvapilo mě že nemá majáčky.

A k Monaku, nevím jak si to užili fanoušci Vettela, ale já si myslím, že to vítězství měl mít Kimi. Přeci jen mohlo to být pro něj naposledy. V cíli bylo vidět jak je smutný. :-(   Jasně, bojujeme o šampionát na který čekáme deset let, ten tlak je obrovský, a kdyby Vettelovi v závěru sezony chyběli právě ty body z Monaka...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama