Silly season aneb kdo, kam a za kolik

2. září 2017 v 16:43 | Katka |  Aktuálně
Zase po nějaké době tu mám článek o tom, jak to vypadá se složením roštu pro nadcházející sezonu. Máme tu hned několik neznámých, pár jezdců by mohlo odejít a pár přijít. Takže jak to vypadá?

Ferrari: Vettel + Räikkönen

Ve Ferrari mají příští sezonu vyřešenou. Nejprve oznámili prodloužení smlouvy s Kimi Räikkönenem o rok a následně se Sebastianem Vettelem o dokonce 3 roky. Právě o Vettelovi se mluvilo v souvislosti s Mercedesem, dokonce se spekulovalo o předběžné smlouvě. To se nepotvrdilo a sezona 2018 bude beze změny. Zajímavé by to ale mohlo být v roce 2019 tím, kdo by mohl případně nahradit Kimiho a jestli vůbec někdo. Vettel je momentálně s Kimim jako týmovým kolegou spokojen. Bodový rozdíl je vysoký, klidně mu na trati uhne nebo na něj neútočí. Co víc si přát? Navíc se zdá, že to je Kimimu jedno a nehádá se. Ideální kolega pro Vettela. Pokud by ale Kimi skončil, mohlo by to být ještě zajímavé. Dali by šanci dravému mládí v podobě Charlese Leclerca? Nebo spíš osvědčeným jezdcům jako je Ricciardo a Verstappen, o které mají údajně zájem? Jenže dovolil by to Vettel, který prý má nebo alespoň měl ve smlouvě právo veta? A trošku sci-fi na závěr - co takhle dvojice Vettel - Hamilton?


Mercedes: Hamilton + ???

U Mercedesu je situace o něco méně jasná. Lewis má ještě na příští rok smlouvu a bude se o něm určitě hodně psát za rok. Valtteri Bottas má podepsán kontrakt jen na letošek a já osobně bych byla hodně překvapená, kdyby s ním na další rok neprodloužili. K úřadujícím šampionům prakticky nemá, kdo lepší jít. Mohli by dát šanci nějakému svému juniorovi, ale to je málo pravděpodobné. Z velkých jmen by tam mohl zamířit snad jen Fernando Alonso. To ale několikrát Mercedes odmítl. Bottas je dle mého nejlepší možná volba, s Hamiltonem tvoří velmi silný tým a navíc to vypadá, že si rozumí.

Red Bull: Ricciardo + Verstappen

V Red Bullu mají na příští sezonu platnou smlouvu oba piloti. Stejně jako u výše uvedených týmů by to mohlo být zajímavé o rok později. Max se netají svou nespokojeností a Ricciardo by také rád bojoval o titul. Nedávno například prohlásil, že podle něj nejsou s Maxem o nic horší než vedoucí dvojice Vettel, Hamilton. Jen prostě nemají auto, které by mělo na boj o vítězství v šampionátu. Dietrich Mateschitz na Verstappenovu kritiku odpověděl, že jeho problémy jsou neakceptovatelné, ale prakticky nemá kam jít. Helmut Marko zase prohlásil, že Maxe nepustí pryč ani za 100 milionů eur. Verstappen by jednou měl bojovat o titul a je jasné, že Red Bull se ho jen tak vzdát chtít nebude. Udržet nejen jeho ale dokážou jen mistrovským autem.

Williams: ??? + ???

Williams je zatím bez jezdecké dvojice. Předpokládá se, že by měl zůstat Lance Stroll. Peníze jeho tatínka se určitě budou hodit, navíc je mladý a potenciál v něm určitě je. Otazník tedy spíš visí nad jeho kolegou Felipe Massou. Ve Spa se vedly zuřivé diskuze, zda ho nenahradí jeho bývalý parťák z Ferrari, Fernando Alonso. Podpis smlouvy měl být na spadnutí a jeho sedačku měl zaplatit Strollův otec. Prý aby se měl jeho synátor od koho učit. Claire Williams to ale nyní rázně odmítla. Prý to rozhodně není pravda a s Fernandem nikdy nejednali. Mimo Fernanda by prý do Williamsu mohl přijít Perez nebo Sainz. Williams dokonce zmiňoval di Restu. Nejpravděpodobnější se pořád zdá setrvání Massy. On sám by zůstat chtěl, i když sám podotýká, že rozhodně nechce jezdit na konci pole.

Force India: Ocon + ???

Force India je teď v kurzu. Ocon versus Perez musí fanoušky bavit, ne tak Force Indii. Budou chtít tohle absolvovat i za rok? Mladší z dvojice má platnou smlouvu, Mexičan nikoliv. Perez by určitě rád zůstal, lepší místo asi nenajde. Otázkou tak je, zda ten zájem bude i ze strany Force Indie. A kdo místo něj? Třeba Pascal Wehrlein, jehož setrvání v F1 visí na vlásku? Nebo nějaký nováček?

Toro Rosso: Sainz + ???

Carlos Sainz má smlouvu na další rok a s Red Bullem jako takovým ještě na několik dalších. Celá jeho budoucnost tak leží na Red Bullu. Sám Španěl by si rád polepšil, jenže u RB je plno, takže kam? Renault o něj má zájem, ale vracíme se k tomu, že by ho musel uvolnit Red Bull. Údajně by ho chtěli už v roce 2018. Smlouvu tedy má u TR, ale kdo ví, jak to nakonec dopadne. Daniil Kvjat sice na Carlose ztrácí spoustu bodů, přesto není nereálné, že by příští rok za volantem Toro Rosso chyběl. Nikdo lepší totiž prý v řadách juniorů Red Bullu není. Na jeho místo si brousí zuby už delší dobu Gasly, Gelael zase bude jezdit v trénincích a místo v F1 by určitě neodmítl. Jakou ale mají opravdu šanci? Těžko říct. Možná i proto nebude chtít Red Bull Sainze pustit. Přeci jen nejezdí vůbec špatně a bodů získává poměrně dost. Takže nechat ho jít by byl velký risk.

Haas: Grosjean + Magnussen
Tady je jasno, Grosjean i Magnussen zůstávají i příští sezonu. Romain by asi radši do Ferrari, ale na to si bude muset minimálně rok počkat. Magnussen zase musí být rád, že smlouvu má. Výsledkově to nejlepší není.

Renault: Hülkenberg + ???

Situace u Renaultu je taková, že tam chtějí snad všichni, kdo nemají smlouvu a vlastně i ti se smlouvou. O Sainzovi jsem už psala, zájem z obou stran tam zřejmě je a otázkou zůstává jen to, jak se k tomu postaví Red Bull. Pak je tu Kubica, tam záleží na jeho zdravotním stavu. Osobně si myslím, že pokud si Renault bude jistý, že to zvládne, tak ho vezme. Jeden čas se mluvilo o Alonsovi, ale Renault to odmítl s tím, že mu nedokáží dát vítězné auto. Jistou možností by pro ně byl i Perez a zůstat by mohl teoreticky Palmer. V týmu by se také rád viděl Oliver Rowland, jenž nyní jezdí v F2. Ten se netají tím, že by příští sezonu chtěl jezdit v F1 a konkrétně v Renaultu.

McLaren: Vandoorne + ???

McLaren sice na trati nezáří, ale oči fanoušků se k nim upírají. Fernandu Alonsovi tu letos končí smlouva a zatímco Vandoorne již novou podepsal, Fernando se stále rozhoduje. Jednu chvíli to vypadalo tak, že pokud McLaren řekne Hondě sbohem, Fernando zůstane. V opačném případě si bude hledat místo jinde. Jenže jaké má opravdu možnosti? Williams, který odmítl, že s ním jednali? Renault, o němž Fernando řekl, že ho má navždy ve svém srdci, ale sami několikrát odmítli, že by příští rok měli bojovat o titul? Force India? Momentálně se zdají všechny dveře zavřené. Alonso už teď trošku zmírnil svá slova a řekl, že když Ferrari mohlo přes zimu takhle zlepšit svůj motor, proč by to nedokázala Honda? Já to asi nyní spíš vidím na to, že buď McLaren nebo něco úplně mimo F1.

Sauber: ??? + ???

V Sauberu máme momentálně Wehrleina a Ericssona. S prvním jmenovaným to ale nevypadá moc dobře. Ericsson si své místo zřejmě zaplatí a na to Wehrleinovo se tlačí suverén letošní sezony F2 a junior Ferrari, Charles Leclerc. Dvojice Ericsson - Leclerc se tak zdá asi tou nejpravděpodobnější.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Michal Michal | 5. září 2017 v 10:49 | Reagovat

Vettel a Kimi jsou prostě kamarádi, proto na sebe neútočí.  I když je pravda, že mírné protěžování Vettela tam asi je, to bylo vidět v Monaku. Ale jinak je super, že spolu vycházejí. Myslím, že po Kimim přijde Leclerc. Nebo já bych si ho alespoň přál, je mladý a talentovaný. A dvojice Vettel- Hamilton je opravdu scifi. To by neprošlo u fanoušků. My prostě Hamiltona nemáme rádi.

U Mercedesu je to jasné, stejně jako u Red Bullu. Tam si nechají ty jezdce které mají. Protože, změna by se dělala jen těžko.

U Williamsu je to takové divné. Jednou tam Alonso jde, potom zase ne. Takže jisté to má jen Stroll. Ale věřím, že si nechají Massu ještě minimálně rok.

Renault by klidně mohl zkusit Peréze. Protože Hülkenberg je jistota, a na trati si odvede to své. Peréz je oproti tomu více dynamický. Se slušným autem, by tahle dvojice získala hodně bodů.

Jo, s tím Alonsem se shodnem. Mclaren nebo něco mimo F1. Slyšel jsem něco o Andretti Racing v Indycar kde by se asi Alonsovi líbilo. Ferrari se přes zimu zlepšilo, ale Hondě se to nepovede. Je to úplně jiná mentalita, a taky Honda není na F1 závislá, je to spíš doplněk. Takže nebudou chtít dát tolik peněz. Jsem ale hrozně zvědavý jak to nakonec dopadne.

2 Katka Katka | 5. září 2017 v 11:21 | Reagovat

[1]: Vettela jste neměli rádi, Fernanda jste neměli rádi a jak to dopadlo :-)

Alonso by chtěl jednou jezdit Indy i vytrvalostní závody, to je taky možnost.

A s tou Hondou... I kdyby to měl být jen "doplněk", tak momentálně svému jménu dělá jen ostudu, takže to je myslím dost dobrý důvod, proč do toho nacpat peníze.

3 Kiki Kiki | 10. září 2017 v 1:08 | Reagovat

Ktovie ako to dopadne s ostatnými tímami na rok 2018 až po 2020, nechajme sa prekvapiť.
Som rada, že dvojica z Ferrari je kompletná pre rok 2018.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama